2009-04-13, 16:11
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormanoff
Med den logiken skulle svenska ministrar bara få konferera med några europeiska ledare - en ganska stor del av världen är korrupt. Den förändrar du inte på genom att skita i att träffa och diskutera med dem som har ansvaret.

Det här är så bisarrt. Du menar alltså att eftersom att vi lever i en demokrati måste alla möten vara öppna för allmänheten? Tror du att vem som helst får klampa in på ett regeringssammanträde? Eller att det bara är att ringa socialdemokraternas kansli och be att få vara med när deras riksdagsgrupp träffas nästa gång? Det är lite hyckleri om du menar att hemliga möten är fel när man träffar amerikaner, men inte om man träffar svenskar.

Alla möten eller sammanträffanden för svenska politiker skall dokumenteras. Svenska politiker FÅR egentligen inte träffas bakom stängda dörrar för att diskutera politiska beslut vad jag vet.
Citera
2009-04-13, 20:38
Medlem
Aristotélēss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deluded
ALLA dina inlägg är osakliga, känslobaserade och utan logik.

jag tror du har ett egenintresse i att smutskasta folk som är misstänksamma mot bilderberg-gruppen.

kram
Men släpp sargen förfan.
Citera
2009-04-13, 20:55
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Alla möten eller sammanträffanden för svenska politiker skall dokumenteras. Svenska politiker FÅR egentligen inte träffas bakom stängda dörrar för att diskutera politiska beslut vad jag vet.
Det stämmer inte.

Den så kallade offentlighetsprincipen säger att allt som inte är uttryckligt hemligstämplat ska lämnas ut, till skillnad från i många andra länder där inget lämnas ut om det inte är uttryckligt avhemligat.

Resultatet blir dock ofta det motsatta: till skillnad från i USA skriver man i Sverige ofta inte ner de hemligaste hemligheterna, och de går förlorade för framtida historiker. Detta gäller till exempel de svenska kärnvapen- och kemvapenprogrammen, där det inte alls finns så mycket dokumentation som det borde finnas.

Ett annat favorittrick är att lägga det känsliga dokumentet i något gigantiskt urtråkigt offentligt arkiv som ingen någonsin kommer orka titta i.

On Topic: Klart som fan att politiker ska få snacka med varandra. Och varför inte en konferens, eller ska de bara få snacka på telefon? Ska telefonsamtalen mellan Reinfeldt och Obama offentliggöras?
Citera
2009-04-13, 20:58
Medlem
ChristianXs avatar
PI -> Konspirationer

/Mod
Citera
2009-04-13, 21:19
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBacky
Dåligt argument. För att en massmördare trodde på konspirationen så betyder det att det är falskt?
Stämmer, dåligt försök till 'Guilt by association' från knightone's sida.

Citat:
Hur som helst, detta tycker jag beskriver gruppen väldigt bra, och ja det är ett citat:
"All these crucial developments were discussed behind closed doors. The Trianon Palace Hotel in Versailles was closed to the public and all non-Bilderberg guests had to check out. Part-time employees were sent home. The ones who remained were told that they would be fired if caught revealing anything about the meeting. They couldn't speak to any Bilderberger unless spoken to. They couldn't look anybody in the eye. Armed guards completely isolated and cordoned off the hotel. Some members of the American corporate press were there - but the public will never know about it: Bilderberg news is not fit to print - or broadcast. No journalists from any media controlled by Bilderberg multinational tycoons such as Rupert Murdoch were or will be allowed to report it. Even if they somehow managed to crash the party. There's no business like (private) elite business. "
Var kommer detta citat från? Så vitt jag vet kan du hittat på den där texten själv ur tomma intet.
Citera
2009-04-14, 01:23
Medlem
Citat:
Vad tror ni Fredrik Reinfeldt diskuterade i Bilderberg gruppen mötet? Tydligen var även Carl Bildt där. Man har sett att den nuvarande regeringen börjat sammarbeta mer med USA, i forskning, och annat, kan det ha med det att göra?

http://en.wikipedia.org/wiki/Fredrik_Reinfeldt mer om gruppen http://en.wikipedia.org/wiki/Bilderberg_Group I gruppen är det en massa mäktiga män i både politik och ekonomi. Tydligen så är även Tony Blair och Gordon Brow med i gruppe.

"He attended a meeting held of the Bilderberg Group in Ottawa, Canada in June 2006. The meeting was also attended by former Moderate Party leader, former Swedish Prime Minister and current Minister for Foreign Affairs Carl Bildt."

Så Fredrik Reinfeldt var på Bilderberg Gruppens möte i Ottawa Kanada Juni 2006, några månader innan han blev statsminister. Även Carl Bildt var där och han blev som sagt mycket förvånande nog vald som Utrikesminister.

Frågan är, vad i helvete gjorde Fredrik Reinfeldt på detta möte innan han blev premiärminister? Kanske fick order om hur han ska sköta Sverige? :S

Borde man inte kräva att få svar av Sveriges premiärminister vad han gjorde på detta möte? Och Carl Bildt? Dom styr ju Sverige. Och Fredrik Reinfeldt kommer få ännu mer makt 2009 när Sverige blir EU-ordförande.

Fredrik Reinfeldt och Carl Bildt har hemliga möten, men tydligen allt för hemlig information för folket att veta. När kan vi få ärliga och raka politiker?

Frågan är, vilka kopplingar tror ni Bilderberg Gruppe och Fredrik Reinfeldt och Carl Bildt har? Vad pratade dom om? Vad handlade det om tror ni? Varför är svenska politiker med i Bilderberg gruppen?

Fredrik Reinfeld blev statsminister tack vare stora affärsmän miljardärer som kastade bort pengar för att få reinfeld till att bli sveriges statsminister .

Carl bild, man vet han sen länge han är stor proffesionell brottsling,där de finns affärer där åker han iväg, så tänk varje gång man inte hör mycket av carl bild här i sverige så är han nånstans och borrar olja . största politiska kriminelen i svensk historia är carl bild.
Citera
2009-04-14, 12:31
Bannlyst
Carl Bildt är dessutom medlem av trilateral commission men det tiger massmedia om.
Citera
2009-04-14, 13:11
Medlem
Jag tycker det är dumt och väldigt blåögt om man tror att våra ledare inte fifflar för sin egna privata vinnings eller tyckes skull. Långt ifrån alla jobbar 100% FÖR folket det tror jag. Tycker det är dumt det hamnar under konspirationer för vi ser ju gång på gång sanningen som ibland slinker igenom, tyvärr.
Citera
2009-04-14, 17:23
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Det som antyder på komplott och annat är inte att de är medlemmar där utan att media tiger om det. I normala fall skulle det krylla av fotografer och journalister när världens mäktigaste män och kvinnor möts. Men det gör det ju inte.

Detta är indikation nog för att samhället förmodligen varken styrs av självständiga företag eller folkliga rörelser utan att många är med i komplotter hit och dit.

Sedan behöver det inte vara något negativt men oftast är ju saker man försöker hålla hemligt från folket något negativt för folket.

Nazisterna höll ju inte inne med hur man fick igång bilproduktionen och gav "varje" tysk en bil. Inte hiller om hur man sammordnade landet och skapade enighet. Man höll inte ens inne med en mindre del av våldet som man ansåg var nödvändigt.

Däremot höll man inne med massutrotningen av "icke-önskvärda", krigsplanerna som skulle kosta miljontals tyska liv, fängslandet av journalister och sånt.

Vi får se vart detta leder.

Sahlin har också varit där...men hon tyckte inte om det sa hon.
Senast redigerad av Allt_är_taget 2009-04-14 kl. 17:35.
Citera
2009-04-14, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon_
Jag tycker det är dumt och väldigt blåögt om man tror att våra ledare inte fifflar för sin egna privata vinnings eller tyckes skull. Långt ifrån alla jobbar 100% FÖR folket det tror jag. Tycker det är dumt det hamnar under konspirationer för vi ser ju gång på gång sanningen som ibland slinker igenom, tyvärr.

Jaa de är dummt om man ser på carl bilds politiska historia i flera år har han försökt komma undan skatten sammt fifflat med skatten. så finns de folk som tror carl bild är en så duktig politiker som kämpar för sverige, han kämpar för sina egna privata affärer . jag tror han har t.o.m vart med och beslutat att sälja vapen utomlands .

De senast jag har läst är carls bilds fru kommer sitta som inom eu parlamentet och representera sverige, carl bilds fru har knappt bott i sverige i 5 år , sammt hon äger privata företag i Italien. Hur hon fick jobbet som eu parlamentariker vet jag inte om jobben annonserades på AMS hemsida och folk fick konkurrera eller ännu en gång politiker anställer sina egna APOR där dem vill, medan här i sverige sitter folk med magister examen och drömmer om att få ett jobb som eu parlamentariker och tjäna 70.000/månad ..
Senast redigerad av adrian1 2009-04-14 kl. 17:41.
Citera
2009-04-14, 21:42
Medlem
SLOBs avatar
Tråd sammanslagen med befintlig

/mod
Citera
2009-04-15, 23:29
Medlem
Kn Kroks avatar
Ursäkta, detta är för dumt.

Politiker av olika schatteringar och grader (ja även icke statsministrar) träffar alla slags människor i extremt olika sammanhang. Somliga är förståss skithemliga och med AAA-security, därav avhysande av folk och annat.

Att småfolk som lärt sig engelska genom youtube-filmer om 911, Nibiru och underjordiska militärindustriella komplex blir nippriga är förståss helt väntat.

Var tror ni Arafat och Rabin möttes för att förhandla när de senare skrev under Osloavtalet? I Oslo?

Möten som Bilderberg, Davos, Club of Rome och yada yada yada är tillfällen där de som råkar ha makt träffas och snackar.

Ni som tror att de inte skulle hitta på en typ Waldorf-grupp och fortsätta tala ostört där, om samtalen i Bilderberg-gruppen skulle bli offentliga är riktigt tragiska.

Men fortsätt gärna specka över vilka rymdödlor som styr Reinfeldt via Nanothermitelackerade hisschakt - det är rätt roligt.

*väntar på att Nibiru skall dyka upp över horisonten, då ingen söder om ekvatorn vet om att Nibiru finns så har de inte sett den än! Säkert, jag lovar, skitläskig film på Youtube med typ nånn som ser skitviktig ut och med skitläskig musik som berättar. Och indianer och Nostradamus och Hitler... Fan kan någon komma och räda mig från mitt tragiska liv... typ*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in