2000-09-03, 09:12
Medlem
Bilderberggruppen

Det är ingen tillfällighet att både kapitalism och marxism har skapats av judar.
Citera
2000-09-03, 10:18
Medlem
Bilderberggruppen

Tja:

"Helt nyligen har vårt folk gett Världen en ny profet, men han har två anskiten och bär två namn; å ena sidan är hans namn Rotschild, alla kapitalisters ledare, och på andra sidan Karl Marx, aposteln för dem som vill förgöra den andre" (Blumenthal, Judisk Tidskrift Nr. 57 1929)

"Marxism, you say, is the bitterest opponent of capitalism, which is sacred to us. For the simple reason that they are opposite poles, they deliver over to us the two poles of the earth and permit us to be its axis. These two opposites, Bolshevism and ourselves, find ourselves identified in the Internationale. And these two opposites, the doctrine of the two poles of society, meet in their unity of purpose, the renewal of the world from above by the control of wealth, and from below by revolution." (Quotation from a Jewish banker by the Comte de Saint-Aulaire in Geneve contre la Paix Libraire Plan, Paris, 1936)

"The two internationales of Finance and Revolution work with ardor, they are the two fronts of the Jewish Internationale. There is Jewish conspiracy against all nations." (Rene Groos, Le Nouveau Mercure, Paris, May, 1927)

Citera
2000-09-03, 15:51
Medlem
Bilderberggruppen

http://www.zworks2.com/srch/pwrsrch2.html
Citera
2000-09-03, 18:22
Medlem
Bilderberggruppen

fdg
Citera
2000-09-03, 18:44
Medlem
Bilderberggruppen

Hoppas att ni i varje fall har övertygat er själva! Nån annan lär inte bli det.
Citera
2000-09-03, 19:50
Medlem
Bilderberggruppen

"Ack ja":

Kan hålla med om att en stor del av folket redan har blivit helt hjärntvättade, men majoriteten tar fortfarande till sig av det sunda budskapet, även om de saknar modet att göra något åt saken...
Citera
2004-08-22, 15:26
Medlem
h00ahs avatar
Protokoll från Bilderberggruppsmöten

Vet inte om denna tråd bäst hör hemma här, Historia eller Utrikespolitik.

Kom för några år sedan över kopior av protokoll från två av Bilderberggruppens möten. Ett är från 1962 års möte i Saltsjöbaden, Stockholm och det andra från 1974, Megéve, Frankrike. Nu har jag inte läst igenom alltihop (2*~50 sidor) men, om dokumenten nu är äkta, så kan jag rätt säkert säga att vi nog kan avfärda den klassiska teorin om att mötena är en beslutsfattande, konspiratorisk plattform för världsledare.

Några av diskussionsämnena från -74 års protokoll: "The Process of European Integration", "The character of East-West Détente", "The Essence of Present NATO Strategy", "European-American Relations".

Mycket av protokollen verkar behandla EU, USA och relationer mellan olika länder.

Fråga: Om jag, i någon form, publicerar dessa protokoll kan jag då vänta mig rättsligt efterspel?
Citera
2004-08-24, 06:16
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h00ah
Vet inte om denna tråd bäst hör hemma här, Historia eller Utrikespolitik.

Kom för några år sedan över kopior av protokoll från två av Bilderberggruppens möten. Ett är från 1962 års möte i Saltsjöbaden, Stockholm och det andra från 1974, Megéve, Frankrike. Nu har jag inte läst igenom alltihop (2*~50 sidor) men, om dokumenten nu är äkta, så kan jag rätt säkert säga att vi nog kan avfärda den klassiska teorin om att mötena är en beslutsfattande, konspiratorisk plattform för världsledare.

Några av diskussionsämnena från -74 års protokoll: "The Process of European Integration", "The character of East-West Détente", "The Essence of Present NATO Strategy", "European-American Relations".

Mycket av protokollen verkar behandla EU, USA och relationer mellan olika länder.
Tror nog inte att eventuella konspiratoriska avsikter skulle komma oss till "godo".
Citat:
Fråga: Om jag, i någon form, publicerar dessa protokoll kan jag då vänta mig rättsligt efterspel?
Prova!

Skulle vara roligt att läsa dom.
Citera
2004-08-24, 09:04
Medlem
Citat:

Det kan nog bero på. Om du lämnar dem till en journalist som publicerar dem (alt. kan anses ha haft för avsikt att inhämta dem från dig för att publicera dem) så omfattas du av meddelarskyddet.

Om du fått dem av någon och publicerar dem någonstans där det finns en ansvarig utgivare så omfattas den du fått dem av meddelarskyddet men den ansvarige utgivaren kan beroende på hur publiceringen sker och beroende på hur Bilderberggruppen ser på sina protokoll bli åtalad. Förmodligen för brott mot upphovsrätten.

/KT
Citera
2004-08-24, 23:04
Medlem
Erik Östs avatar
Kom igen !

Publicera skiten.
Citera
2004-08-28, 03:05
Medlem
h00ahs avatar
Tack för svaren. Ska göra lite efterforskningar, sen får vi se om jag publicerar.
Citera
2004-08-30, 09:05
Medlem
smartypantss avatar
Citat:

Eftersom det inte är en statlig organisation, utan en privat diskussonsklubb, så nej. Teoretiskt sett kan det vara brott mot upphovsrätt, men det är tveksamt om sådant gäller protokoll. Och dessutom kan man hävda att det isåfall är journalistiskt material, och då har det blivt publikt nu efter 25 år. Och dessutom kan jag inte tänka mig att dom skulle stämma dig, eftersom dom inte har nåt att tjäna på det.

Konspirationsteoretikerna kommer däremot säkert att hitta konspirationer i det, oavsett vad det står...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in