2007-06-09, 18:34
Medlem
Saviiilles avatar
För att få MVG i musik måste jag sjunga och spela en låt inför min musiklärare. Jag har ingen vidare sångröst, men vill ändå såklart att det ska låta så bra som möjligt. Jag undrar därför om någon har något tips på en låt jag kan sjunga utan komp. Svensk eller engelsk spelar ingen roll. Jag sjunger inte jätteljust, men är sopran 2. Om någon vet nån låt som är lätt att sjunga, eller iallafall inte supersvår så skulle jag bli väldigt tacksam över ett svar. Jag söker också efter en låt, gärna svensk som är lätt att spela på gitarr. Alltså bara med några få ackord, är inte van med att spela gitarr. Tack på förhand : )
Citera
2007-06-10, 00:26
Medlem
Girlfriend in a coma av The Smiths kanske skulle passa? Nu kan jag visserligen inte särskilt mycket om musicernade men jag har fått för mej att den är rätt lättsjungen.
Och så känns det dessutom som en låt som skulle kunna funka a capella om man är åtminstone halhygglig på att sjunga
Citera
2007-06-10, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Jewelfinger
Girlfriend in a coma av The Smiths kanske skulle passa? Nu kan jag visserligen inte särskilt mycket om musicernade men jag har fått för mej att den är rätt lättsjungen.
Och så känns det dessutom som en låt som skulle kunna funka a capella om man är åtminstone halhygglig på att sjunga

den låten är väl rätt okej?
jag menar den är ju inte särskilt svår att sjunga, berätta gärna hur det gick för dig
Citera
2007-06-10, 12:06
Medlem
Pellenezs avatar
Posta i rätt forum!

*flytt*

/Mod
Citera
2007-07-05, 15:10
Medlem
countingcrowss avatar
Om du är Sopran så sjunger du ju just.

Du menar nog att du är Alt.

Sjung något du gillar men endå inte för svårt, till stor del handlar det även om känsla inom sång.
Citera
2007-07-06, 01:03
Medlem
ManicFreedoms avatar
Keops Pyramid
Citera
2007-07-06, 01:05
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Blood Red Skies av Judas Priest akustisk ?

edit: SPELA IN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in