2007-06-09, 03:40
Medlem
bolie11s avatar
Tänkte köpa mig en laptop när lag drar till asien senare under sommaren, undrar över hur enkelt det är att byta det medföljande tangentbrdet till ett svenskt? byter man hela kittet eller bara enstaka tangenter? om tullen på arlanda skulle haffa en, skulle det bli dyrt?
Citera
2007-06-09, 06:29
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolie11
Tänkte köpa mig en laptop när lag drar till asien senare under sommaren, undrar över hur enkelt det är att byta det medföljande tangentbrdet till ett svenskt? byter man hela kittet eller bara enstaka tangenter? om tullen på arlanda skulle haffa en, skulle det bli dyrt?
Du byter hela tangentbordet men det blir till reservdelspris Om du har använt datorn på resan och inte har den nerpackad i originalkartongen (släng den) så kan jag inte se att tullen skulle kunna säga någonting...
Citera
2007-06-09, 08:54
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Du byter hela tangentbordet men det blir till reservdelspris Om du har använt datorn på resan och inte har den nerpackad i originalkartongen (släng den) så kan jag inte se att tullen skulle kunna säga någonting...

Ett tips är att skaffa en begagnad datorväska att ha den i. Då är det inga problem.

Det är för övrigt inte så länge sen man var tvungen att förtulla bärbara datorer även när man skulle resa utomlands (för att man skulle slippa betala tull på den när man kom hem igen). Idag är det ingen som bryr sig om datorn är använd.
Citera
2007-06-12, 14:37
Medlem
bolie11s avatar
någon som vet vad det kan kosta att byta till svenskt tangentbord??
Citera
2007-06-12, 15:41
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolie11
någon som vet vad det kan kosta att byta till svenskt tangentbord??
Det beror på vad det är för fabrikat o modell på PC'n Det är inte alltid det finns reservdelar i Sverige till alla :-) Om jag skulle gissa så 1000-1500 SEK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in