Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-06-08, 17:16
  #1
Avstängd
Big Slicks avatar
Frågan i rubriken gäller inte enbart mig, utan alla som inte riktigt vet i vilket fack de skall placera sig själva i och varför. Ni som tror/tycker er veta är fria att delge oss tvehågsna vad ni tycker, men med en motivering om varför givetvis.

Jag är och har alltid varit borgerlig i min syn på hur en ekonomi bör skötas.

Jag är rasist.

Jag accepterar homosexuella, men anser homosexuallitet vara en böjelse. Homoadoption ställer jag mig emot.

Jag anser kvinnan vara lika värdefull som mannen, dock ej på samtliga områden och vise versa.

Jag röstade för EU när det begav sig, men är idag emot.

Jag är ett stort fan av kärnfamiljen (trots att mina föräldrar skilde sig när jag var 6 år. De flyttade dock ihop igen när jag var 8 år.)

Jag vill göra det mycket bättre för våra gamla, som en gång uppfostrade oss.

Jag vill att mentalsjukhusen skall öppnas igen.

Jag vill att sjukvården skall bli lika bra som den var på 80-talet.

Jag vill ha mindre skol och förskoleklasser, så att ett förhållande mellan elev - elev, - elev - lärarinna/lärare återupprättas, samt att disciplin återinförs.

Jag vill värna om svensk kultur, historia och traditioner.

Jag vill ha ett stort miljötänk och kraftigt förstorade forskningsanslag till det mesta (förutom till genus"vetenskap" och annat flum).



Detta får räcka tillsvidare




Frågor? Och partiplacering?
Citera
2007-06-08, 17:19
  #2
Medlem
Veyrons avatar
Klockren Sverigedemokrat skulle jag säga.
Citera
2007-06-08, 17:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veyron
Klockren Sverigedemokrat skulle jag säga.

Bortsett från den borgerliga ekonomiska politiken.
Citera
2007-06-08, 17:27
  #4
Avstängd
Big Slicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veyron
Klockren Sverigedemokrat skulle jag säga.
Motivera gärna varför så är du snäll. Är det för att jag vill att Sverige skall begära utträde ur EU som du tycker så? - Eller på vilken annan punkt?
Citera
2007-06-08, 17:29
  #5
Avstängd
Darkwingkvacks avatar
Du låter inte som du är mogen att rösta faktiskt, klipp dig och skaffa ett jobb först och återkom sedan med en nyanserad världsbild. Några års utlandstjänst i t.ex. irak skulle göra dig gott pöjk.
Citera
2007-06-08, 17:29
  #6
Moderator
Strix m/94s avatar
Att ställa...

...personliga politiska diagnoser borde hänföras till annan forums del, än där vi diskuterar gemensamma samhällsfrågor, aka politik.
Citera
2007-06-08, 17:31
  #7
Medlem
wastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwingkvack
Du låter inte som du är mogen att rösta faktiskt, klipp dig och skaffa ett jobb först och återkom sedan med en nyanserad världsbild. Några års utlandstjänst i t.ex. irak skulle göra dig gott pöjk.

Nä givetvis, alla som har en annorlunda världsbild är ju varken mogna eller kompetenta nog att ta hand om sig själva. Därför föddes kommunismen...
Citera
2007-06-08, 17:35
  #8
Avstängd
Big Slicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwingkvack
Du låter inte som du är mogen att rösta faktiskt, klipp dig och skaffa ett jobb först och återkom sedan med en nyanserad världsbild. Några års utlandstjänst i t.ex. irak skulle göra dig gott pöjk.
Oj, ett sådant intelligent inlägg.
Citera
2007-06-08, 17:38
  #9
Avstängd
Big Slicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...personliga politiska diagnoser borde hänföras till annan forums del, än där vi diskuterar gemensamma samhällsfrågor, aka politik.
Det här är Politik Inrikes. - Varför skall det vara förbjudet för oss att hitta vår politiska tillhörighet här?
Citera
2007-06-08, 17:42
  #10
Medlem
M

+ EU
+ Arbetar för lägre skatter
+ Ska löna sig att arbeta
+ Tror på den enskildes initiativ
+ Företagsamhet
+ Försvaret
+ ...
Citera
2007-06-08, 17:43
  #11
Moderator
Strix m/94s avatar
Därför att...

Citat:
Ursprungligen postat av Big Slick
Det här är Politik Inrikes. - Varför skall det vara förbjudet för oss att hitta vår politiska tillhörighet här?

...det dels inte är en inrikespolitisk fråga vad enskild medlem har för tillhörighet, dels för att detta är ett diskussionsforum och inte en rådgivningsbyrå. Men, det är ju bara min uppfattning. Det finns moderatorer som dömer i ärendet.
Citera
2007-06-08, 17:57
  #12
Avstängd
Big Slicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...det dels inte är en inrikespolitisk fråga vad enskild medlem har för tillhörighet, dels för att detta är ett diskussionsforum och inte en rådgivningsbyrå. Men, det är ju bara min uppfattning. Det finns moderatorer som dömer i ärendet.
Satan vad trist det är med er klagopellar och Redig-pers.

Det här är ingen rådgivningstråd. Det är en tråd för inrikespolitiskt vilsna att få möjlighet att hitta sin politiska basstation.

Passar det inte så går det så bra att lämna tråden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback