2007-06-09, 00:40
Medlem
Cormacs avatar
antingen en räv eller en sånhär fet uggla, slaguggla? en polare va me om samma, utanför hanses fönster å frågade då mig om saken, min gamle far berättade då att det var något av dessa, han hade hållit på att skita på sig flera gånger då han gått i skogen på natten och hört sånadär skrik. En skillnad är att en uggla hör man aldrig mer än skrikandet eller hoandet av, rävar trampar omkring å kan leva om på så vis.
Citera
2007-06-09, 00:48
Medlem
tweek_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenhero
Citerar: Så jag skyndar mig till bilen och sätter efter i lugnt tempo men utan resultat.

Varför "lugnt tempo"?

Det var ju hastighetsbegränsning.
Citera
2007-06-09, 02:48
Medlem
Ramzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenhero
Citerar: Så jag skyndar mig till bilen och sätter efter i lugnt tempo men utan resultat.

Varför "lugnt tempo"?

Lugnt och lugnt tempo. Jag gasade inte iväg i 300 km/h för att eventuellt köra över det jag eventuellt skulle hitta .
Citera
2007-06-09, 02:52
Medlem
lodjur då? Kan inte de "skrika"? Fast det kanske är uteslutet med tanke på hur skygga de är?
Citera
2007-06-09, 11:44
Medlem
seriouss avatar
Hörde ett par vildsvin (troligtvis) bråkade förra året, det lät inte på något sätt vackert. Blanda ett skrikande barn med skall från rådjur och släng in en bison som flåsar, typ.
Citera
2007-06-09, 11:53
Medlem
:jens:s avatar
Haha, hur många djur kan skrika obehagligt egentligen?

räv
fasan
grävling
harar
vildsvin
uggla??
rådjur
lodjur

Rådjur och harar vet jag kan låta ganska obehagligt, så det är vad jag skulle kunna tippa på.
Citera
2007-06-09, 12:40
Medlem
Jag tippar på lodjur.

Lät det så här:
http://harryssons.homeip.net/natur/vildmarksskrik/vildmarksskrik.htm
Citera
2007-06-10, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tweek_
Det var ju hastighetsbegränsning.

Haha!! Det måste väl vara det man tänker minst på i en sån situation
Citera
2007-06-10, 01:53
Medlem
TGGs avatar
Det var nog rävar, usch jag får nästan rysningar själv när man tänker på när man satt utanför stugan på landet och hör dessa skrik, blodet riktigt isar

Det finns även några slags fåglar som kan låta såhär men kan inte komma på vad det är för några just nu...
Citera
2007-06-10, 10:42
Medlem
grävlingar han få ur sig läten som låter som att någon blir sliten itu om och om igen.
Citera
2007-06-10, 15:32
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
grävlingar han få ur sig läten som låter som att någon blir sliten itu om och om igen.

Precis min åsikt också att det var detta ts råkade ut för.
Som om det inte var nog med det så nu när jag kom hem för en stund sen så sprang TRE (3!) grävlingar över vägen...
Hann nästan få upp kameran innan den sista gömde sig i buskarna...
Citera
2007-06-11, 02:15
Medlem
Krafses avatar
Jag har också hört något sånt här, låter lite som han i cradle of filth, fast ännu äckligare, som föregående skribent sa, som om någon slits itu, eller nåt. Det som orsakar ljudet måste ha väldiga röstresurser då det kan höras från flera km håll.

Vad jag vet att det inte är.
Rådjur.
Lo.
Tranor.
Fasaner.

Men jag lägger mig röst på vildsvin. Om det inte är någon demon då, högst osannolikt men vafan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in