Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-06-07, 09:15
  #1
Avstängd
BULjONGs avatar
En lite kul grej när jag igår gick förbi en fjärvärmekammare eller nå liknade var allafall ett par små ventilationsrör och jag hörde fan är det ett fågelbo här inärheten? Hörde en massa pipande. Hittade inget men satte örat mot röret och fan ljudet kom ju inifrån ventilationsröret. Ett fågelbo där inne alltså

Nån annan som hittat fågelbon på udda ue-ställen?
Citera
2007-06-07, 10:11
  #2
Avstängd
UrbanResidents avatar
Topic kunde gott varit lite mer tydlig...

Trodde först det rörde sig om småbarn som hade krupit in i nått rör och fastnat eller något ditåt.

Att småfåglar söker sig till ventilationsutrymmen o. dyl är inte så konstigt. Oftast är de välskyddade där - både från vädrets makter och även från större rovfåglar. Dessutom är ju övergivna ställen perfekta tillhåll för fåglar rent generellt, med tanke på just avsaknaden av mänsklig aktivitet och kontakt.
Citera
2007-06-07, 11:20
  #3
Medlem
DXVs avatar
Igår såg jag i en gångtunnel att en duva gjort en sönderslagen lykta till sitt bo, det såg rätt trevligt ut!
Citera
2007-06-07, 11:52
  #4
Avstängd
BULjONGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXV
Igår såg jag i en gångtunnel att en duva gjort en sönderslagen lykta till sitt bo, det såg rätt trevligt ut!
Ahh najs var ligger den? Låter lite annorlunda, röret fanns uppe på berget
vid liljeholmen!
Citera
2007-06-07, 12:35
  #5
Medlem
Martin Rävs avatar
Hittade ett fågelbo bakom en plåt på en vägg på ett övergivet kontor. Ungarna måste lära sig flyga där inne innan dom kan komma ut
Citera
2007-06-07, 12:48
  #6
Medlem
i münchenfamet finns flera fågelbon och duvor som gillar att skrämmas ;>
Citera
2007-06-07, 13:04
  #7
Medlem
DXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BULjONG
Ahh najs var ligger den? Låter lite annorlunda, röret fanns uppe på berget
vid liljeholmen!
Under Karlberg, det handlar alltså om den toksunkiga/mysiga gångtunneln bredvid kaninkolonierna och massa snygga gamla graffitimålningar!
Citera
2007-06-07, 13:48
  #8
Medlem
Reggaemans avatar
Det finns fågelbon i hissenhuset vid slussen och i gångarna som leder in till saltsjöbanan, finns några i söstunneln också
Citera
2007-06-07, 14:06
  #9
Avstängd
BULjONGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXV
Under Karlberg, det handlar alltså om den toksunkiga/mysiga gångtunneln bredvid kaninkolonierna och massa snygga gamla graffitimålningar!
Ahh den, ska ta en runda på cykeln åt det hållet lite senare idag.
Får kasta ett par ögon efter boet och se om jag ser det

Köpte en ny cykel iförrigår så den måste provas, 200 spänn!
Citera
2007-06-08, 18:36
  #10
Medlem
Utopia.s avatar
Tunnel vid munchenbryggeriet har några fågelbon tror jag
Citera
2007-06-08, 22:44
  #11
Medlem
Snajgel vid Auresundsbraun har shostajl. Den Besauktem nJau vid aursjivtes. Ursjaukten jeig spregen hollainden.
Citera
2007-06-08, 23:11
  #12
Avstängd
Gaziiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EkorrOrnitolog
Snajgel vid Auresundsbraun har shostajl. Den Besauktem nJau vid aursjivtes. Ursjaukten jeig spregen hollainden.

wtf?

a hur som helst.

Hittade liten fågel under bilen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback