Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-04, 20:03
  #1801
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Ja jag måste ha kött.
Så du skulle inte lacka om du beställt in en Burgare men sedan får in en tofuburgare?
Citera
2019-11-04, 20:06
  #1802
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Så du skulle inte lacka om du beställt in en Burgare men sedan får in en tofuburgare?

Såklart att jag skulle lacka men om det varit tvärt om så hade personen hamnat högst upp på löpsedeln och jag hade knappt fått en tråd på Flashback.
Citera
2019-11-04, 20:10
  #1803
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Såklart att jag skulle lacka men om det varit tvärt om så hade personen hamnat högst upp på löpsedeln och jag hade knappt fått en tråd på Flashback.
Då så, du är alltså bara ute för att få plats i kvällstidningarna för att böla.
Citera
2019-11-04, 20:12
  #1804
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Då så, du är alltså bara ute för att få plats i kvällstidningarna för att böla.

Nope är så trött på Greta och detta vegan tjafs jag äter mer kött än nånsin pågrund av detta.
Citera
2019-11-04, 20:38
  #1805
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Nope är så trött på Greta och detta vegan tjafs jag äter mer kött än nånsin pågrund av detta.

Om du åt mindre kött förut, vad åt du mer av då istället? Potatis, bröd..?

Men det är väl inte Greta som är problemet. Det är väl överkonsumtionen av kött. Om en majoritet drar ner på köttet är det klokt. Men om Du äter mer kött spelar väl mindre roll. Så, ät kött och var glad.
Citera
2020-05-28, 18:35
  #1806
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Plantbaserade köttalternativ har växt till närmast en megatrend de senaste åren. Med tanke på hur stor plats diskussionerna om vår mats påverkan på planeten lär den trenden inte vända i första taget – och det bäddar för investeringsmöjligheter, menar Swedbank Roburs fondförvaltare Linnea Zanetti i en gästkrönika.

Man behöver inte ens försöka hitta nästa stora hajp ā la Beyond Meat. Det räcker med att ta en titt på de etablerade livsmedelsproducenterna, som också har börjat engagera sig i plantbaserade produkter, skriver hon.

https://omniekonomi.se/zanetti-plant...frukt/a/Jozg56
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback