Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-20, 00:14
  #1765
Medlem
elbels avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22848355.ab

Så 10% mer grönt var 40e år

Slå på stort o gör det till 100% dir? Och en böna, fast finns väl gröna såna

edit: Detta har de grunnat på sen 2013
http://www.aftonbladet.se/wellness/article16585550.ab

Och det är samma person som gjorde den första modellen
varför ska vi lyssna på henne nu?
__________________
Senast redigerad av elbel 2016-05-20 kl. 00:18.
Citera
2016-05-20, 14:51
  #1766
Medlem
Bogomils avatar
Att evangeliserande vegetarianism är idiotisk är inte så svårt att se. Icke-evangeliserande vegetarianer är iövrigt som "folk", som har personliga åsikter av olika slag.
Citera
2016-05-20, 16:01
  #1767
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Vegetarianer behöver inte ursäkta sig. Det är köttätarna som måste göra det. De klarar inte av sin föda i rå form.
Jaså, klarar dom inte detta?
Men tillaga maten är nått som även vegetarianen gör, så ingen poäng där heller.
Citera
2016-05-20, 16:02
  #1768
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrboi
Haha, dessutom måste de marinera det i olika växter för att dölja smaken : D

Tanken att slita en vinge av en kyckling och mumsa på är nog i klass med att dricka sitt eget kiss.
Dölja smaken, det heter förhöja med kryddor.
Då marinera sällan handlar om att marinera köttet, utan att smaksätta köttet.
Smaksätter du ingen grönsaker?
Om inte du gör det, så vet jag många andra vegetarianer gör.
Så ingen poäng här heller.
Citera
2016-12-31, 22:12
  #1769
Avstängd
Varför hellre äta djur än människor? själv hatar jag mänskligheten.
Citera
2016-12-31, 22:56
  #1770
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
försvara er?
mot vad?
Exakt. Vegeterianer har inget att försvara sig emot. Har försökt tidigare att bli vegeterian men misslyckats. Vill inte skylla ifrån mitt eget ansvar men vi uppfostras till att tro att vi behöver äta kött. Både läkare och förälder har uppmanat mig att man behöver äta kött för näringen men det är bara skitsnack. Tyvärr är jag en produkt av samhället. Men har beslutat mig för att bryta mig loss från detta destruktiva beteende mot mig själv men framförallt mot djuren och miljön. Har gett mig fan på att jag ska ta mig loss från detta sjuka samhället och beteende och bli vegeterian under 2017. Fuck society.
Citera
2017-04-06, 14:12
  #1771
Medlem
uppmarksamhetbehovs avatar
Likdelar smakar illa
Citera
2017-04-06, 14:23
  #1772
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppmarksamhetbehov
Likdelar smakar illa

Speak for yourself eller kom med belägg för att detta är allmängiltigt.
Citera
2018-12-09, 01:09
  #1773
Medlem
JustZlatans avatar
Jag har nu varit vegetarian i en vecka. Jag har inte ätit något som helst kött under denna vecka. Jag har märkt att min andedräkt har blivit mycket bättre.
Citera
2018-12-25, 09:31
  #1774
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knakelibang
Jag äter grönsker för att det är gott!

Det där tror jag inte på. Jag äter allsidigt: kött, bröd, fisk, ägg, dricker mjölk, käkar pastej och ost och så. Har grönsaker vid sidan om därför att det är nyttigt det också. Jag betraktar vegetarianer och veganer som extremister som äter tråkig mat.
Citera
2018-12-25, 10:40
  #1775
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Exakt. Vegeterianer har inget att försvara sig emot. Har försökt tidigare att bli vegeterian men misslyckats. Vill inte skylla ifrån mitt eget ansvar men vi uppfostras till att tro att vi behöver äta kött. Både läkare och förälder har uppmanat mig att man behöver äta kött för näringen men det är bara skitsnack. Tyvärr är jag en produkt av samhället. Men har beslutat mig för att bryta mig loss från detta destruktiva beteende mot mig själv men framförallt mot djuren och miljön. Har gett mig fan på att jag ska ta mig loss från detta sjuka samhället och beteende och bli vegeterian under 2017. Fuck society.

Snarare så att vi numera fostras till att tro att vi kan överleva och må bra helt utan animalisk kost. Så ska du "ta dig loss" från det här sjuka samhället så är vegetarian det sista du ska bli. Har man det minsta vett i skallen så förstår man att vi människor är köttätare och det är vår enda rätta kost. Problemet med dagens samhälle är att vi fostras till att enbart äta muskler ifrån djuren. Organ såsom lever och njure som är otroligt näringsrika är något nästan alla viftar bort som äckligt och oätbart. För att inte tala om djurens hjärnor som är bland det mest näringsrika vi kan äta. Sen har vi den absolut största hjärntvättningen av dom alla. Att vi människor måste dricka vatten för att överleva. Stämmer till viss del i dagens moderna skitsamhälle då vi inte har tillgång till det vi "drack" förr i tiden nämligen blod, direkt från djuret vi dödat. Orkar inte skriva mer over n Out era hjärntvättade sons of bastards go vegan and starv yourself
Citera
2018-12-26, 13:07
  #1776
Medlem
DURN80s avatar
Det är lätt att sitta trygg i 2018 och välja att bara tugga rötter och knapra nötter. Det är lätt att ha ett bekvämt liv då man kan skaffa supplement (tillägg) på grund av brist på viktiga vitaminer och fetter.

Med det sagt dock, vegetarianer och veganer är idioter om de tror att det är nyttigt och bra. Veganer särskilt då de även vägrar smör, ost, honung och så vidare.

Varför idioter? Jo, för att nu är det faktiskt så att anledningen till att vi människor är aningen smartare än apor är på grund av att vi just är allätare. Och oavsett vad någon jävla vegan säger så får vi de viktigaste fetterna för hjärnan just från kött. Kanske är det därför de flesta veganer är störda rövhål? Vem vet.

Veganer "väljer" att äta sin skitmat för att det är "inne" att "bry sig mer än vad andra gör" samt att de hittar en likasinnad grupp byfånar som tycker samma sak, punkt.

Sätt 100 veganer på ett plan, och 1 allätare. Skicka allihopa till ett läger där de lär sig äta av naturen. Boot camp, 3 veckors kurs. Sedan skickas allihopa mitt ut i ingenmansland mitt i sommaren, och de måste överleva tills nästa sommar. Utmaning. Ingen mobiltelefon, inga butiker, ingen hjälp bortsett från deras egna kunskaper samt vad naturen ger.

Jag kan med 100% säkerhet säga att bara 1 person överlever vintern.

Helt jävla glasklart. Vegetarianer (till viss mån) och Veganer (fullkomligt) är ett "bekvämt val" gjorda av idioter som inte fattar hur världen egentligen fungerar, samt idioter som spottar på deras förfäder och generationer utav evolution, bara så de kan sitta och tro sig bättre än andra. Störtlöjligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback