Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-10, 20:40
  #9325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Å andra sidan får man nog acceptera att betraktas efter det biologiska kön man är och gilla läget.

Och med det vill jag säga att jag hoppas att dagens könstrams bara är en fluga och kan återgå till den ordning som har gällt under hundratusentals år.

Ja, könstramset är helt hysteriskt. Det är en fluga givetvis eftersom det i realiteten är en ickefråga som berör någon tiondels promille av befolkningen och ändå ska det lyftas upp som en enskild persons uppfattning om sitt kön är det viktigaste som finns i samhället, och att det är en katastrof i paritet med Titanics förlisning om det inte finns könsneutral toalett för denne ende individ.

Det är pajasartat helt enkelt. Nyhetsvärderingen av det här är direkt oetiskt eftersom man väljer bort större problem och andra människors svårigheter och smärta som man struntar i när det inte spelar på samma politiska narrativ.

Men du kan vara lugnt förvissad om att detta är en fluga eftersom det inte finns någon intellektuell stadga bakom alls annat än nihilistisk dumhet. Samma personer som var marxister igår driver det här stolleriet idag. Imorgon gör de något annat
Citera
2018-10-10, 20:58
  #9326
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Å andra sidan får man nog acceptera att betraktas efter det biologiska kön man är och gilla läget.

Och med det vill jag säga att jag hoppas att dagens könstrams bara är en fluga och kan återgå till den ordning som har gällt under hundratusentals år.
Instämmer 100%.

Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
"Julle, 9, uteslöts från pojklaget eftersom han juridiskt sett är en flicka." Juridiskt är en flicka Ska hon inte spela med tjejer då och inte killar?
Hon är både juridiskt och definitionsmässigt en flicka. Sen har hennes pucka till morsa gått med på att ändra hennes namn och spikat in henne i en roll hon borde vara mycket friare att testa till den dag hon är 18 och får bestämma själv.

Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
ja, problemet är dock för de andra i laget då ungar i den åldern börjar upptäcka skillnader mellan könen och det blir aktuellt med tjejbaciller.

Blir en massa saker för klubben att ta ställning till, ska hon ha eget omklädningsrum efter träning och matcher och hur gör man då med eftersnack eller ska de tvinga de andra i laget att tvingas att strippa framför henne. Och en massa andra saker.
Sedan kommer killarna att rusa om några år att rusa iväg vad gäller kroppsbyggnad och hon kommer att halka efter i kapacitet, hur ska man då agera när hon blir lessen för att hon aldrig kommer att bli utplockad för att spela match?

Tror nästan att jag ska börja identifiera mig som kvinna och gå in kvinnornas omklädningsrum på badhuset.
Visst, stökigt men inte så att det inte hade gått att lösa. Och, ja, jag tycker också att hon lika gärna kunde spela i ett flicklag.
Citera
2018-10-10, 23:58
  #9327
Medlem
Kattriarkens avatar
I det här fallet sånär det solklart ni som är idioterna eftersom att ni, ett gäng vuxna människor, sitter och mobbar ett barn. Hur jävla lågt ned på dagisnivå kan man sjunka liksom?

Klart grabben skall få lira boll!
Citera
2018-10-11, 07:32
  #9328
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattriarken
I det här fallet sånär det solklart ni som är idioterna eftersom att ni, ett gäng vuxna människor, sitter och mobbar ett barn. Hur jävla lågt ned på dagisnivå kan man sjunka liksom?

Klart grabben skall få lira boll!

Det handlar inte om en grabb. Barnet är en flicka. Läser igenom inläggen och kan inte se någon mobbning. Däremot kan jag tycka att föreningen skött detta väldigt dåligt. Tycker man inte att det går för sig att en tjej spelar med killarna skulle man sagt nej redan från början. Att utesluta ett barn från sitt lag är ju bara så jävla taskigt.
Citera
2018-10-11, 15:06
  #9329
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattriarken
I det här fallet sånär det solklart ni som är idioterna eftersom att ni, ett gäng vuxna människor, sitter och mobbar ett barn. Hur jävla lågt ned på dagisnivå kan man sjunka liksom?

Klart grabben skall få lira boll!
Vi är väl de enda som står på lill-tjejens sida?
Hon kommer lida väldigt i livet och det kan hon tacka sin störda morsa och andra "goda" för.
Citera
2018-10-11, 21:51
  #9330
Medlem
Demokraturdns avatar
Jul*e har tagits upp tidigare i tråden. Jag tyckte inte att det var så mycket att hänga upp sig på eftersom det stod "han" och då kunde de ha gett med sig.
Citera
2018-10-17, 06:52
  #9331
Medlem
Jamtlandstauss avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-anvanda-swish

Helt ärligt vet jag inte om det är journalisten eller Hossein som är idiotisk.
Har man försörjningsstöd så räknas alla pengar in på kontot som inkomst oavsett om du är Hossein eller Sven och detta borde ju journalisten kunnat kolla upp med lätthet så där är hon en idiot.
Hossein är ju lite lätt korkad som tror att man kan ha extra inkomst(även om det är en skuld som betalas tillbaka) när du har socialbidrag, soc har bättre saker för sig än att behöva kolla kvitton eller hur han nu tänker sig att det ska lösas.
Han får ju swisha bäst han vill, han får bara inte ta emot swish.
Enklast är ju att de fortsättningsvis betalar sin egen del av notan så behöver det ju inte gråtas ut i tidningen.
Citera
2018-10-17, 07:47
  #9332
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamtlandstaus
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-anvanda-swish

Helt ärligt vet jag inte om det är journalisten eller Hossein som är idiotisk.
Har man försörjningsstöd så räknas alla pengar in på kontot som inkomst oavsett om du är Hossein eller Sven och detta borde ju journalisten kunnat kolla upp med lätthet så där är hon en idiot.
Hossein är ju lite lätt korkad som tror att man kan ha extra inkomst(även om det är en skuld som betalas tillbaka) när du har socialbidrag, soc har bättre saker för sig än att behöva kolla kvitton eller hur han nu tänker sig att det ska lösas.
Han får ju swisha bäst han vill, han får bara inte ta emot swish.
Enklast är ju att de fortsättningsvis betalar sin egen del av notan så behöver det ju inte gråtas ut i tidningen.
Jag håller med dig, både journalisten och Hossein är idioter, så är det med många artiklar som läggs upp här. Självklart ska alla pengar in räknas som inkomst och om Hossein har råd att ränna på caféer och restauranger i den omfattningen att detta blir ett praktiskt problem för honom föreslår jag att det tar delad nota tills försörjningsstödet justerats nedåt så att överkonsumtionen upphör. Jag är nämligen inte ett jävla dugg intresserad av att bidra till hans restaurangnotor via skattesedeln.
Citera
2018-10-17, 18:28
  #9333
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Jul*e har tagits upp tidigare i tråden. Jag tyckte inte att det var så mycket att hänga upp sig på eftersom det stod "han" och då kunde de ha gett med sig.

Fast hon är ju ingen han. Hon är en hon.
Citera
2018-10-18, 12:51
  #9334
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Idiotisk vegan har inte tid att jobba för att hon måste göra matlådor till sina barn. Hennes liv är förstört.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...da-till-barnen
Citera
2018-10-18, 12:56
  #9335
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Idiotisk vegan har inte tid att jobba för att hon måste göra matlådor till sina barn. Hennes liv är förstört.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...da-till-barnen
Är det inte då bättre att ha barnen hemma på heltid? Hon slipper ju avgiften till kommunen, då kan hon ju lägga pengarna på mat till barnen istället.
Citera
2018-10-18, 13:06
  #9336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Är det inte då bättre att ha barnen hemma på heltid? Hon slipper ju avgiften till kommunen, då kan hon ju lägga pengarna på mat till barnen istället.

Det handlar inte om förskolan, så hon kan inte ha barnen hemma. Det står att barnen går i skolan, så det handlar antagligen om grundskolan. Det finns i så fall skolplikt, och barnen måste gå till skolan.

I så fall kan man ju tycka att hon kan göra matlådorna på kvällen, dagen innan. Så skickar hon med ungarna matlådorna på morgonen, så får barnen äta sina matlådor. Det bästa vore då om det finns uppvärmningsmöjligheter (som en mikrovågsugn) i skolan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback