Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-24, 21:09
  #9241
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boilaggagg
Svensk stavhoppare missar mattan och gråter ut. Mattorna är för små
https://www.aftonbladet.se/sportblad...missade-mattan
Va? Det är inte den drabbade hopparen som uttalar sig ens...
Citera
2018-08-24, 21:39
  #9242
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boilaggagg
Svensk stavhoppare missar mattan och gråter ut. Mattorna är för små
https://www.aftonbladet.se/sportblad...missade-mattan
Svårt att se hur det platsar i tråden.
Citera
2018-08-25, 09:25
  #9243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Synd att Sellpy böjer sig och betalar tillbaka hennes pengar.

Bara under senaste dygnet har sellpy fått 50 negativa omdömen från lurade kunder på tradera.
__________________
Senast redigerad av boilaggagg 2018-08-25 kl. 09:28.
Citera
2018-08-25, 09:49
  #9244
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Håll naturen ren startades 1962 som sedan blev Håll Sverige rent 1983. Under min barndom/tonår på 70-talet så städade vi skolbarn i min henstad (och även idrottslag) en gång per år dikesrenar som var fulla med allt mellan himmel och jord. Så fenomenet är inte nytt att folk tror man kan slänga vad som helst i naturen. Det grävdes ned gifttunnorna i markerna och dumpades industriellt avfall i vattnet i min barndom och före det. Gamla bilvrak i skogen är ju ännu ett exempel på övertron att naturen kan svälja allt.

https://www.hsr.se/om-oss/var-historia

Förstår inte varför man kan vistas på sagda ställen UTAN att behöva bete sig som ett mähä och SKRÄPA NER, tappar man något, tar man väl reda på det?
Citera
2018-08-25, 10:55
  #9245
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Förstår inte varför man kan vistas på sagda ställen UTAN att behöva bete sig som ett mähä och SKRÄPA NER, tappar man något, tar man väl reda på det?


Håller helt med. Har aldrig förstått sånt. Inte heller hur folk kan slänga cigarettfimpar på marken, spotta ut tuggummin och låta det landa var som helst, droppa snusförpackningar på marken etc. Gör man så dagligen, så slänger man nog större saker som bajsblöjor och burkar om vart annat i naturen. Man behöver bara vara med i städkommittén dagen efter en festival för att tappa alla illusioner. Herre jävlar vad folk har skräpat ner. De lämnar tält, sovsäckar, väskan, burkar flaskor, tomma chipspåsar och vad skit som helst inklusive engångsgrillar precis där de sovit.
Citera
2018-08-25, 21:09
  #9246
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...onor-i-manaden

Snyftartikel om en kärring som rökt cigg för 1,8 miljoner under sin livstid och har nu KOL och en budget som inte tillåter henne att göra vad hon vill. Bara jag som tycker hon får skylla sig själv? Får vara tacksam över att hon kan bo kvar i sin tvåa med både tv och internet samt hemtjänst fast hon knappt bidragit till samhället under sin livstid.
Citera
2018-08-25, 22:06
  #9247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargtrojan
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...onor-i-manaden

Snyftartikel om en kärring som rökt cigg för 1,8 miljoner under sin livstid och har nu KOL och en budget som inte tillåter henne att göra vad hon vill. Bara jag som tycker hon får skylla sig själv? Får vara tacksam över att hon kan bo kvar i sin tvåa med både tv och internet samt hemtjänst fast hon knappt bidragit till samhället under sin livstid.
Du missade att hon har utmätning också för att hon inte betalat sina skulder samt pumpade ut sin första unge som 18-åring. Hennes situation är i mycket självförvållad.

Gillar ju detta också:
Grattis! Du vill gräva ner politikerna som skapade pensionssystemet och har alltid röstat och kommer alltid rösta på partiet som varit med och fattat beslutet om pensionssystemet.
Citera
2018-08-25, 22:36
  #9248
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargtrojan
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...onor-i-manaden

Snyftartikel om en kärring som rökt cigg för 1,8 miljoner under sin livstid och har nu KOL och en budget som inte tillåter henne att göra vad hon vill. Bara jag som tycker hon får skylla sig själv? Får vara tacksam över att hon kan bo kvar i sin tvåa med både tv och internet samt hemtjänst fast hon knappt bidragit till samhället under sin livstid.

Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Du missade att hon har utmätning också för att hon inte betalat sina skulder samt pumpade ut sin första unge som 18-åring. Hennes situation är i mycket självförvållad.

Gillar ju detta också:
Grattis! Du vill gräva ner politikerna som skapade pensionssystemet och har alltid röstat och kommer alltid rösta på partiet som varit med och fattat beslutet om pensionssystemet.

Ja, jag lade också märke till detta med cigaretterna. Sant utmätningen. Och att hon nu istället snusar vilket hon anser sig ha råd med. Däremot inte råd med att träffa familjen. Jahapp, det gäller att prioritera.
Citera
2018-08-25, 22:39
  #9249
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargtrojan
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...onor-i-manaden

Snyftartikel om en kärring som rökt cigg för 1,8 miljoner under sin livstid och har nu KOL och en budget som inte tillåter henne att göra vad hon vill. Bara jag som tycker hon får skylla sig själv? Får vara tacksam över att hon kan bo kvar i sin tvåa med både tv och internet samt hemtjänst fast hon knappt bidragit till samhället under sin livstid.
Så folk som har det dåligt ställt är idioter som inte ska få utrymme i kvällspressen?
Citera
2018-08-25, 22:47
  #9250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, jag lade också märke till detta med cigaretterna. Sant utmätningen. Och att hon nu istället snusar vilket hon anser sig ha råd med. Däremot inte råd med att träffa familjen. Jahapp, det gäller att prioritera.
Håller inte helt med. Jag är född fattig till tonårsföräldrar. Folk kan säga vad de vill om att jag är sjukpensionär (vilket är en folkförsäkring för ALLA) men jag har absolut upplevt så mycket svårare saker att jag blivit totalt utbränd men nu har jag dialog med FK för att börja smått, min hemliga plan är att en dag stå på egna fötter men innan jag fick från Försäkringskassan levde jag på socialbidrag vilket är mycket lägre o rökte som en borstbindare+ att jag började dricka. Så fort ekonomin blev bättre slutade jag röka och även att festa. Jag klagar inte på mina pengar utan är tacksam med förhoppning att betala tillbaka till samhället för hjälpen (jag hade definitivt gått under totalt annars). Vad jag vill säga är att vara fattig är det värsta för att välja ohälsosamma alternativ. Jag räknas som fattig nu men känner att jag har det så bra att jag är mer rädd om mig själv.

Journalisterna är dock dumma i huvudet och vill sälja lösnummer på människor från botten. Det är en annan femma
Citera
2018-08-25, 22:49
  #9251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Så folk som har det dåligt ställt är idioter som inte ska få utrymme i kvällspressen?

Har du ens läst artikeln? Hon har inte gjort något i hela sitt liv för att försöka förbättra sin situation. Idioter som har det dåligt ställt av idiotiska anledningar borde inte få utrymme, nej. Och de borde speciellt inte skylla på pensionssystemet då det är enda anledningen att hon kan ha det så pass bra som hon har det.
Citera
2018-08-25, 22:49
  #9252
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Så folk som har det dåligt ställt är idioter som inte ska få utrymme i kvällspressen?

Till viss del är det väl ändå självförvållat. Hon har haft råd att röka 2 paket cigaretter i alla år. Det handlar om stora summor pengar som hon bara bränt upp istället för att spara en del av det. Pengar som hon kunde ha använt till den utmätning kronofogden har på henne. Och hon anser sig dessutom fortfarande ha råd med nikotin i form av snus istället för att lägga pengarna på att träffa sin familj.

På så vis är hon ju en ”idiot”. Hon känns ju inte som en äkta fattigpensionär. Dvs en som inte använder nikotin, inte har utmätning och ändå är fattig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback