Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-20, 19:35
  #8545
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej då, den är kvar. Men om du har kvar asterisken i adressen fungerar det ju inte

Ändrade detta.
Iofs. så har jag inte Facebook själv. Troligtvis därför det inte gick.
Tack för svar i alla fall!
Citera
2017-01-20, 23:53
  #8546
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Jag antar att det är fler som sett ett inlägg av t*eresa olivi*r w*ngelin idag?
Det står bla att hon intervjuats av aftonbladet och SR. Jag har inte sett någon artikel om det ännu, men den lär väl dyka upp.

http://www.newsner.com/17-arig-elev-...rd/om/familj-2

Vad tror vi om det här? Mamman verkar vara en perfekt PK mamma.

Edit: såg att flickan fått en egen #jaggillarmaylea nu.
Ingen som fick utrymme är idiot, däremot är du det iom att du öht inte förstått denna tråd.
Citera
2017-01-31, 20:06
  #8547
Medlem
BaalZeBubs avatar
"Malin Johanssons försök till att fixa sig ett ägg med hjälp av mikrovågsugnen slutade med skadade ögon och andra till tredje gradens brännskada. Nu vill hon varna andra. "
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...--da-small-det

Det är väldigt synd om Malin, vilket kan göra att det är tabu att ta upp att hon ljuger. Men hon ljuger så uppenbart och så offentligt att hon blir en kandidat för denna tråd.

Tänk er att ni
- börjar med att "koka upp en kopp vatten" i mikron
- tar koppen ut ur mikron
- lägger ett ägg i koppen
- ställer tillbaka koppen med ägg och varmt vatten i mikron
- slår INTE på mikron
- väntar tio minuter
- tar tag i koppen

Vad är sannolikheten för att det 'då skedde en ”explosion”'?

Vad är sannolikheten för att denna explosion inte gick till på ovanstående sätt, utan på så sätt att mikron var på med ägget inuti, vilket är ett väl känt sätt att få ägg att explodera?



Vad är sannolikheten för att uppkokt vatten i en kopp som flyttas och man placerar ett kallt ägg i, efter tio minuters avsvalnande ger "tredje gradens brännskada"?

vad är sannolikheten för att koppens tillverkare, som Aftonbladet i sin visdom varit i kontakt med, skulle kunna finna att det var ett fel på koppen som orsakade explosionen och värmen?

o.s.v.
Citera
2017-01-31, 20:16
  #8548
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...--da-small-det
Länken fungerar inte...
Länk som fungerar...
__________________
Senast redigerad av epost72 2017-01-31 kl. 20:18.
Citera
2017-01-31, 20:41
  #8549
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Länken fungerar inte...


https://unvis.it/aftonbladet.se/nyhe...--da-small-det

Jag fattar inte. Om hon nu påstår att micron inte var på, varför då ens blanda in micron? Varför säga att hon vill informera andra hur farligt det är med ägg i micron? Enligt henne låg ägget i varmt vatten i en kopp i 10 minuter och exploderade sedan. Yeah, right...

Varför skulle du då ens ställa in koppen med ägget i micron? Platsbrist på diskbänken? Om man lägger ett kallt ägg i en kopp med hett vatten och låter det ligga i 10 minuter, skulle inte vattnet kylas ner såpass att det inte skulle leda till brännskador? Eh, jo... Det skulle vara på sin höjd ljummet.
Citera
2017-01-31, 20:57
  #8550
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
https://unvis.it/aftonbladet.se/nyhe...--da-small-det

Jag fattar inte. Om hon nu påstår att micron inte var på, varför då ens blanda in micron? Varför säga att hon vill informera andra hur farligt det är med ägg i micron? Enligt henne låg ägget i varmt vatten i en kopp i 10 minuter och exploderade sedan. Yeah, right...

Varför skulle du då ens ställa in koppen med ägget i micron? Platsbrist på diskbänken? Om man lägger ett kallt ägg i en kopp med hett vatten och låter det ligga i 10 minuter, skulle inte vattnet kylas ner såpass att det inte skulle leda till brännskador? Eh, jo... Det skulle vara på sin höjd ljummet.


Meh, asså.. Jag fattar inte..
Varför skulle hon ljuga?
Jag argumenterar inte nödvändigtvis emot er tes, jag ställer mig bara frågande till motivet.
Vad har hon att vinna?
Vad försöker hon dölja?
Varför gick hon till Aftonbladet med den här bisarra berättelsen och visar upp sitt manglade ansikte?
Det här är frågor som snurrat runt i mitt huvud under merparten av den här tisdagen
__________________
Senast redigerad av NoSafetyInNumbers 2017-01-31 kl. 20:59.
Citera
2017-01-31, 21:09
  #8551
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Meh, asså.. Jag fattar inte..
Varför skulle hon ljuga?
Jag argumenterar inte nödvändigtvis emot er tes, jag ställer mig bara frågande till motivet.
Vad har hon att vinna?
Vad försöker hon dölja?
Varför gick hon till Aftonbladet med den här bisarra berättelsen och visar upp sitt manglade ansikte?
Det här är frågor som snurrat runt i mitt huvud under merparten av den här tisdagen

Just vad jag hakar upp mig på också. Jag tror att hon ljuger för att hon tycker att det är pinsamt. Alla vet ju att man i te ska köra ägg i micron. Hon har kanske inte kontaktat media , det kan vara hennes mamma. Eller så snappade skitmedia upp något Facebookinlägg och kontaktade henne.

Vad är det hon varnar för avseende micron? Vad har micron gjort för fel? Hur kunde vattnet vara så skållhett efter 10 minuter?

Storyn stämmer bara inte. Den stämmer inte. Det kan omöjligen vara hela sanningen.
Citera
2017-01-31, 22:02
  #8552
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Just vad jag hakar upp mig på också. Jag tror att hon ljuger för att hon tycker att det är pinsamt. Alla vet ju att man i te ska köra ägg i micron. Hon har kanske inte kontaktat media , det kan vara hennes mamma. Eller så snappade skitmedia upp något Facebookinlägg och kontaktade henne.

Vad är det hon varnar för avseende micron? Vad har micron gjort för fel? Hur kunde vattnet vara så skållhett efter 10 minuter?

Storyn stämmer bara inte. Den stämmer inte. Det kan omöjligen vara hela sanningen.

Ja, micron måste ha varit på alltså..
Det finns ingen annan logisk förklaring, detta måste handla om ren o skär dumhet.
Men.
Frågan kvarstår ändå, varför i hela helvete ska man basunera ut det här till hela världen!?
Och dessutom komma på en riktigt pissig nödlögn om att micron var av, även kopptilverkar-vinkeln är bisarr..
Själv hade jag förvunnit från jordens yta ett tag, gömt mig i mammas källare tills att svullnaden lagt sig och hornhinnorna vuxit tillbaka!
Fan, t om. Jag sprang in i en dörr/ramlade ner för trappen-ursäkten hade fungerat bättre än det här!
Citera
2017-02-01, 03:54
  #8553
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Meh, asså.. Jag fattar inte..
Varför skulle hon ljuga?
Jag argumenterar inte nödvändigtvis emot er tes, jag ställer mig bara frågande till motivet.
Vad har hon att vinna?
Vad försöker hon dölja?
Varför gick hon till Aftonbladet med den här bisarra berättelsen och visar upp sitt manglade ansikte?
Det här är frågor som snurrat runt i mitt huvud under merparten av den här tisdagen

Jag tror att svaret kan ligga i den ersättning hon får från olika försäkringar. Om hon själv är skuld till olyckan blir ersättningen lägre.

När försäkringsbolag krånglar och kanske andra börjar ifrågasätta henne, så börjar hon den vanliga processen att måla in sig i ett hörn. Dessutom kanske försäkringsbolaget har som villkor att hon ställer de som är bakom olyckan till ansvar. Så för konsekvensen skull är hon iväg och försöker få ersättning från och skylla på tillverkarna av koppen!

Nästa steg är att blanda in pressen. Men de nappar för att det är så skoj att hon storljuger, vilket hon uppenbarligen inte fattar.
Citera
2017-02-01, 08:44
  #8554
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag tror att svaret kan ligga i den ersättning hon får från olika försäkringar. Om hon själv är skuld till olyckan blir ersättningen lägre.

När försäkringsbolag krånglar och kanske andra börjar ifrågasätta henne, så börjar hon den vanliga processen att måla in sig i ett hörn. Dessutom kanske försäkringsbolaget har som villkor att hon ställer de som är bakom olyckan till ansvar. Så för konsekvensen skull är hon iväg och försöker få ersättning från och skylla på tillverkarna av koppen!

Nästa steg är att blanda in pressen. Men de nappar för att det är så skoj att hon storljuger, vilket hon uppenbarligen inte fattar.

Bra poäng!
Jag tänkte faktiskt inte så långt, men det borde ju rimligtvis vara så det ligger till.
Det är alltså lite gammal hederlig damage control från Malins sida inför den stundande argumentationen med försäkrings bolaget..
I sin enfald tror hon att, med lite understöd från "seriös" media så kommer utdelningen efter ägget i micron-debaklet vara maximal!
Det är klart att flicksnärtan behöver ha ha rätt till maximal premie på olycksfallsförsäkringen nu när det vankas industribulk beställning på foundation och consealour från Yves Rocher..

-"Vi vill gärna sprida hur farligt det är med mikron kontra ägget och hur illa det kan gå"
Jo tjena!
En enkel googling innan och hon hade sluppit se ut som Alexander Gustavsson efter en titelmatch.
Kämpa Malin!!
Citera
2017-02-04, 21:05
  #8555
Medlem
cavvemans avatar
A**ed i Malmö slog rekord i övertrassering för någon dag sedan när Swedbank hade problem med sitt system för uttag.

Han plockade ut 590.000 kr.
D.v.s övertrassering som in i helvete.

Grattis, du kommer vara skuldsatt for life. För räntan för övertrassering är högre än den för vanliga banklån.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...600-000-kronor
Citera
2017-02-04, 22:51
  #8556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cavveman
A**ed i Malmö slog rekord i övertrassering för någon dag sedan när Swedbank hade problem med sitt system för uttag.

Han plockade ut 590.000 kr.
D.v.s övertrassering som in i helvete.

Grattis, du kommer vara skuldsatt for life. För räntan för övertrassering är högre än den för vanliga banklån.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...600-000-kronor

När jag läste om geniet Ahmed tänkte jag direkt på denna tråd, men du hann före Ja, herregud, hur dum får man vara som människa? Ibland känns det som om bankerna borde göra dessa misstag fler gånger, bara för att identifiera fler idioter.

Och till geniet Ahmed om du läser detta: det finns en kamera i bankomaten som har spelat in allt du gjort; kortet är i ditt namn och du utnyttjade ett fel i systemet som inte ingick i det juridiska avtal du tecknade med din bank. Att kalla dig för "fucking jävla idiot" (vilket jag inte gör) vore en komplimang.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback