2010-05-04, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatcaesar
Jo det har han nog, men saken är att jag inte vill betala för det nu, vill avbryta affären, kan man inte skriva till han och säga bara "Jag avbryter affären pga för långt tid" eller något? vi kan ju skita i att lämna omdömmen alls? men jag har ju hållit min del av affären så att jag ska ju ha rätt att ge han minus och så får han förklara sig..

Och vad menar med slippa kreditera till tradera? måste han betala något nu till tradera eller hur funkar det för hans del?

Om affären inte blir av pga att köparen backar ur har han möjlighet att få tillbaks Traderas avgifter
finns beskrivet hos Tradera.

Är mera reko att ringa upp säljaren och diskutera direkt , mail uppfattas nog som känslokallt och
kan lätt missuppfattas. Det kan bli också bli en massa onödiga mail med hotelser hit o dit.
Vem vet han/hon kanske ligger på sjukhus eller har rest till Thailand.

Återigen ger du negativt kommer du garanterat att få negativt tillbaks.

Citera
2010-05-04, 07:49
Medlem
Avbryta tradera-auktion med ett bud?

Har en auktion uppe på Tradera som har fått ett bud, problemet är att jag fick sålt varan på annat håll och nu går det ju tydligen inte att avbryta auktionen (dumt jag vet, borde läst på innan...)

Är det bara att vänta på att den går ut och sen snällt förklara för budgivaren och ev. ta emot dåligt omdöme?
Citera
2010-05-04, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phoz
Har en auktion uppe på Tradera som har fått ett bud, problemet är att jag fick sålt varan på annat håll och nu går det ju tydligen inte att avbryta auktionen (dumt jag vet, borde läst på innan...)

Är det bara att vänta på att den går ut och sen snällt förklara för budgivaren och ev. ta emot dåligt omdöme?

Gör som de flesta

"Ni behöver inte lägga flera bud då jag tappat X i golvet och den ej fungerar som den ska.. aktion avslutad"
Citera
2010-05-04, 08:42
Medlem
Vivvis avatar
Då får vi hoppas att det är en sak som går att "ha sönder" på det viset.

Eller så får du lära dig läxan....gå inte o sälj den om du har den ute på tradera...ganska rejält dumt

Prova o maila den som vinner o berätta om misstaget och hoppas att han / hon tar det väl.
Senast redigerad av Vivvi 2010-05-04 kl. 08:44.
Citera
2010-05-04, 09:05
Medlem
Garnaals avatar
Be en polare buda över alla andra, låtsas slutför affären och be han lämna ett gott omdöme. Inte svårare än så...
Citera
2010-05-04, 09:07
Medlem
Hehe mm får göra så. Ska lägga ner tradera-kontot ändå, första och sista gången jag använde det!

Tack.
Citera
2010-05-04, 09:21
Medlem
€rics avatar
Beror ju på vad du säljer också? Vilken kategori?
Citera
2010-05-04, 09:22
Medlem
Negersmurfens avatar
Ja, det går att hitta på olika bortförklaringar, som t ex att föremålet blivit stulet, gått sönder, av misstag hamnat i tvättmaskinen, blivit söndertuggad av hundvalpen osv.

Om du berättar för köparen att han inte ska betala, så har han inte förlorat något. Om han (eller hon) har lite vett i skallen så finns det då egentligen ingen anledning att lämna negativt omdöme. Det är bara puckon som tycker om att skapa problem för andra som lämnar negativa omdömen i sådana fall.
Citera
2010-05-04, 09:29
Medlem
Jag har ju inte lämnat några kontouppgifter att sätta in pengar på heller så det bör inte vara några problem.

Mailade budgivaren och förklarade läget och det lät som att det var lugnt.. Skrev till text att objektet har gått sönder för att undvika fler bud

Behöver inga fler svar i denna tråd nu, tack.
Citera
2010-05-13, 14:14
Medlem
Det är så att jag tänkte buda på en vinylskiva som jag förhoppningsvis även vinner. Dock undrar jag vad som händer med paketet om det inte får plats i brevlådan, vilket jag förmodar att den inte gör. Kan man plocka upp den på posten? I så fall hur får man reda på att paketet har kommit fram osv?
Citera
2010-05-13, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folstream
Det är så att jag tänkte buda på en vinylskiva som jag förhoppningsvis även vinner. Dock undrar jag vad som händer med paketet om det inte får plats i brevlådan, vilket jag förmodar att den inte gör. Kan man plocka upp den på posten? I så fall hur får man reda på att paketet har kommit fram osv?

du får en avi och kan hämta ut det hos postombud precis som vanligt.
Citera
2010-05-13, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
du får en avi och kan hämta ut det hos postombud precis som vanligt.
Gäller detta även på Internationella eBay? Ska köpa skivan från USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in