Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-28, 14:20
  #2845
Medlem
Waldschrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoYourLimits
Varför kan jag inte välja bankkonto eller swish som betalsätt på mina sälj auktioner? Kan bara välja via kort eller paypal har inte ens möjligheten och välja andra betalsätt..

Är du på "nya" Tradera?

Hur länge har du haft ditt konto? Själv har jag varit med ett tag, men på eBay är det nu så exempelvis att man måste erbjuda Paypal om man är ny/har lite omdömen. Vet inte om Tradera har nåt liknande.
Citera
2016-11-28, 20:27
  #2846
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Är du på "nya" Tradera?

Hur länge har du haft ditt konto? Själv har jag varit med ett tag, men på eBay är det nu så exempelvis att man måste erbjuda Paypal om man är ny/har lite omdömen. Vet inte om Tradera har nåt liknande.

Varit medlem sen 2013 men inte använt kontot. Har 4 omdöme. Sålt 3 saker. Men kan inte välja annat än paypal och deras egna system. Hur mycket positiva krävs för att räknas som normalt konto?
Citera
2016-11-29, 23:23
  #2847
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag köpte en vara från England som skulle ha kommit fram i torsdags. Postnord är ju kända för att slarva bort paket o så, men hur länge tycker ni att man borde vänta innan man kontaktar säljaren alternativt postnord?
Citera
2016-11-29, 23:24
  #2848
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Jag köpte en vara från England som skulle ha kommit fram i torsdags. Postnord är ju kända för att slarva bort paket o så, men hur länge tycker ni att man borde vänta innan man kontaktar säljaren alternativt postnord?
När skickades den? Jag hade väntat till måndag nästa vecka. Jag vet med erfarenhet av att när jag beställt spel från Engand har de tagit allt från 2 dagar till 2 veckor.
Citera
2016-11-29, 23:26
  #2849
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoYourLimits
När skickades den? Jag hade väntat till måndag nästa vecka. Jag vet med erfarenhet av att när jag beställt spel från Engand har de tagit allt från 2 dagar till 2 veckor.

På torsdag har det gått två veckor sen paketet skickades och enligt säljaren så skulle paketet ha kommit fram mellan mån-tors förra veckan.
Citera
2016-11-29, 23:28
  #2850
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
På torsdag har det gått två veckor sen paketet skickades och enligt säljaren så skulle paketet ha kommit fram mellan mån-tors förra veckan.
Då hade jag hört av mig för längesen, uppfattade som att han skickat i måndags eller något.
Citera
2016-11-29, 23:30
  #2851
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoYourLimits
Då hade jag hört av mig för längesen, uppfattade som att han skickat i måndags eller något.

Tack får ta o göra det då.
Citera
2016-11-29, 23:31
  #2852
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Tack får ta o göra det då.
Var det via ebay/betald med paypal? Jag hade väntat till fredag sen hört av mig. Man vet aldrig det kan strula men man blir ju arg och orolig när de tar sån jävla tid. Själv väntar jag på paket från ebay som skulle varit framme 29-10 december. Senare lagt till 20 december nu av någon anledning.
Citera
2016-11-30, 12:38
  #2853
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoYourLimits
Var det via ebay/betald med paypal? Jag hade väntat till fredag sen hört av mig. Man vet aldrig det kan strula men man blir ju arg och orolig när de tar sån jävla tid. Själv väntar jag på paket från ebay som skulle varit framme 29-10 december. Senare lagt till 20 december nu av någon anledning.

Yepp jag använde Paypal.
Citera
2016-12-02, 08:04
  #2854
Medlem
Använda mecenatkod på tradera när man inte är student?

Är det något man riskerar att bli bestraffad för?
Citera
2016-12-02, 10:00
  #2855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomtensfarfar
Är det okej att använda en mecenatkod på tradera när man inte är student? Är det något man riskerar att bli bestraffad för?

Hittade denna rabattsidan som erbjuder koderna helt öppet, så borde det väl vara ok?

http://www.gratislandet.se/rabattkod-tradera.html?cid=0
Citera
2016-12-04, 11:20
  #2856
Medlem
Jag har hittat uppgifter på att två företag använder en person för att trissa upp priser på deras auktioner på Tradera. Tradera vägrar göra något trots att personen fysiskt arbetar på ett av dessa 2 företag som är systerbolag under samma ägare. Någon som har tips på hur man skall göra?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback