Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-26, 11:53
  #1669
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindwave
Har jag tur så slipper jag moms och tull, men i værsta fall så tjænar jag væl på det ændå?!
vet inte hur høga kostnaderna blir men knappast høgre æn 30%?
Kolla på tullverkets sida, de har ett formulär för att räkna ut importavgifter vid internethandel från utlandet.
Citera
2012-07-26, 13:29
  #1670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindwave
Hej,


Skall investera i ett nytt objektiv och tænkte køpa det på Ebay.
Objektivet: Tokina 11-16 F/2,8

Priset ligger på 620USD = 4300SEK + fri frakt.

Detta ær ju ca 2000 billigare æn i Sverige.
Har jag tur så slipper jag moms och tull, men i værsta fall så tjænar jag væl på det ændå?!
vet inte hur høga kostnaderna blir men knappast høgre æn 30%?

alltså 4300x1,3 = 5590SEK

Kan u tillægga att jag skal køpa 2stk, så i bæsta fall blir vinsten ca 4000SEK

Vad tror ni om sæljaren? Ær produkten "fejk"? något jag bør tænka på?

Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kolla på tullverkets sida, de har ett formulär för att räkna ut importavgifter vid internethandel från utlandet.


Var inne på tullverkets hemsida och kom fram till att den totala kostnaden før mina två objektiv skulle bli 11582.40SEK
Billigast på prisjakt ær 6400x2 = 12800SEK

Det blir en vinst på ca 1200SEK i værsta fall.


Fick æven ett annat tips om att bestælla från UK, dær det faktiskt såldes till samma pris som Hong Kong.

Dock såg jag detta:

Citat:
"Du kan även få betala moms, tull och postens avgifter om du beställer en vara från ett EU-företag, som i sin tur gör en beställning av varan från ett land utanför EU, till exempel USA. Skickar företaget din vara direkt till Sverige från ett land utanför EU ska den förtullas."

Men gjenom att bestælla från UK så minskar væl riskerna att betala moms kænns det som?

Vad tror ni?
__________________
Senast redigerad av mindwave 2012-07-26 kl. 13:32.
Citera
2012-07-26, 18:50
  #1671
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindwave
Men gjenom att bestælla från UK så minskar væl riskerna att betala moms kænns det som?

Vad tror ni?
Det beror på om varorna skickas från ett lager inom eu eller utanför eu, obs inte alla är med i eu's skattesamarbete så moms kan tillkomma om det skickas från bl.a åland och de engelska kanalöarna.
Citera
2012-08-01, 07:09
  #1672
Medlem
Hej! Skulle gärna få svar och lite lösa uppskattningar om vad det skulle kosta totalt om jag beställde denna: http://www.ebay.com/itm/MC-20-N3-Tim...-/250869824649

Och då menar jag med frakt och allt annat inbakat. Och vad har man för garanti? Låt säga att den inte passar min kamera (vilket den dock ska göra), hur mycket skulle det då kosta att skicka tillbaka osv?

Tack!
Citera
2012-08-04, 02:57
  #1673
Medlem
Jag har kollat runt lite på ebay och kommit fram till att ralph lauren kepsar är väldigt billigt!
Men frågan är om de är äkta eller fejk? Vågar man lita på bra omdömen?

De här t ex:

http://item.mobileweb.ebay.com/viewi...id=97384137251

http://item.mobileweb.ebay.com/viewi...id=64858949746
Citera
2012-08-05, 08:17
  #1674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcel.
Jag har kollat runt lite på ebay och kommit fram till att ralph lauren kepsar är väldigt billigt!
Men frågan är om de är äkta eller fejk? Vågar man lita på bra omdömen?

De här t ex:

http://item.mobileweb.ebay.com/viewi...id=97384137251

http://item.mobileweb.ebay.com/viewi...id=64858949746

Billigt ?
Tillverkas i miljoner , ett par dollar vore rätt pris.
Citera
2012-08-05, 20:03
  #1675
Medlem
Någon som känner igen följande. Har råkat ut för det flera gånger efter att ha sålt på Tradera. Personen som vunnit auktionen skriver svar på vinnarbrevet att det "varan" är en present till deras son/dotter och det skulle vara så himla roligt om jag kunde skicka den så fort som möjligt.

För min del har det aldrig varit problem, jag har skickat varan efter jag fått betalt

Men misstänker att det kan ligga något bakom det, att man ska få dåligt samvete och skicka innan man får betalt eller rent av svara att jag bjuder på den, inte behöver du betala eller du får rabatt!


Ett mejl jag fick såg ut ungefär så här


"Åh vad roligt med Star Wars-filmen. Jag tänker ge den till min son som fyller år i helgen, jag ska baka hans favorittårta och vi ska se filmen tillsammans så jag hoppas hoppas att du hinner skicka den innan helgen. Han ser verklingen fram emot att få filmen i brevlådan! Skulle du kunna skriva hans namn på paketet så blir han superduperglad!"
Citera
2012-08-09, 21:11
  #1676
Avstängd
BalutLover666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Någon som känner igen följande. Har råkat ut för det flera gånger efter att ha sålt på Tradera. Personen som vunnit auktionen skriver svar på vinnarbrevet att det "varan" är en present till deras son/dotter och det skulle vara så himla roligt om jag kunde skicka den så fort som möjligt.

För min del har det aldrig varit problem, jag har skickat varan efter jag fått betalt

Men misstänker att det kan ligga något bakom det, att man ska få dåligt samvete och skicka innan man får betalt eller rent av svara att jag bjuder på den, inte behöver du betala eller du får rabatt!


Ett mejl jag fick såg ut ungefär så här


"Åh vad roligt med Star Wars-filmen. Jag tänker ge den till min son som fyller år i helgen, jag ska baka hans favorittårta och vi ska se filmen tillsammans så jag hoppas hoppas att du hinner skicka den innan helgen. Han ser verklingen fram emot att få filmen i brevlådan! Skulle du kunna skriva hans namn på paketet så blir han superduperglad!"
Är väl inte ditt problem maila tillbaka "snabb betalning så skickar du så fort du sett pengarna"
Kolla deras omdömmen dock,,, många positiva om snabb betalning så "kanske"
Citera
2012-08-09, 22:29
  #1677
Medlem
Hundvalps avatar
Vet någon var jag kan hitta billiga Converse-skor, men med smal sula till en billig peng? Hittar inget på Tradera.
Citera
2012-08-11, 00:44
  #1678
Medlem
RadioGaGas avatar
Jag misstänker att jag har blivit blåst när jag köpte The Beatles Mono box på Ebay. Efter att ha sökt runt på youtube där dom jämför äkta och falska boxar så lutar min box åt att den är en fejk tyvärr. Inte så roligt när jag betalade 2000 kr för den. Jag har ännu inte skrivit omdöme till säljaren som bor i Frankfurt. Att få tillbaka pengar lär väl inte vara lätt eller? Satans jävla skit. Det här var absolut sista gången jag köper någonting på Ebay.
Citera
2012-08-11, 00:52
  #1679
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Att få tillbaka pengar lär väl inte vara lätt eller?
Hur betalade du?
Citera
2012-08-11, 08:41
  #1680
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hur betalade du?

Med Paypal.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback