Citat:
Ursprungligen postat av cezium
Detta är något som skrämmer mig något fruktansvärt... Vi kan leva i dom sista dagarna av informationsfrihet även här i sverige.
Finns det mer information att tillgå än idg i detta ärendet? Vad är det praktiska användningsområdet som det är tänkt att användas till och slutligen, vad är ERA personliga tankar och åsikter om detta?
IDG's artikel om detta -->
http://www.idg.se/2.1085/1.110686
Vet inte om denna tråden ska vara här eller i konspirationsteorier eftersom det är så många frågetecken och antagande men låter den hamna här för att den inte ska spåra ur och handla om illuminate som allt annat...
tja, om FRA ska använda den för att spåra lede FI, så blir det en intressant framtid, speciellt med tanke på att vi har bantat försvaret till den ringa gräns att flottan inte ens kan köpa in en packe dvd-skivor.
Vad FRA ska nyttja burken till är väll deras ensak, så fort du lägger till hypoteser om vad dom egentligen nyttjar den till, så blir det nog snabbt ohållbart. Illuminati är kanske lite väl överdrivet, men storebrors komplexet syns ju.
meh, låt pojkarna få leka.
det jag är mer intresserad av att veta är om vi kommer ha en karriärsanställd eller om vi ska leja något jon ifrån VM-data för att driva och övervaka systemet.
själv känner jag mig säkrare i en hemlighet än av en konsultanställd.