Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-30, 16:26
  #157
Medlem
Klart det är stöld att ladda ner musik och film gratis, jag gör det själv dock men jag erkänner det.
Hur fan tänker ni egentligen som påstår något annat? Det är stöld bara acceptera det era bortskämda rövhål och fortsätt att tanka hur mycket ni vill, men säg inte att det är OK. "Det är inte stöld, det är kopiering." men dra åt helvete vilket fjantigt argument, ni vet bra mycket fan hur det hela hänger ihop med copyright skyddat material.

Är bara trött på småglin som sitter och tjatar om det hela, erkänn det bara och gå vidare.
Citera
2012-01-30, 16:43
  #158
Medlem
BigFatCones avatar
Det är en kass analogi men seriöst; man kan ju inte gilla en komikers alla skämt. Jag gillar mycket av det Betnér säger men långt ifrån allt och det gäller även andra komiker.
Citera
2012-01-31, 16:02
  #159
Medlem
complexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Betnér är en jävla idiot som slutade vara roligt för en jävligt lång tid sen, hela jämförelsen med att göra en kopia och gå in i någon affär och sno något är löjligt.
Många som har utgångspunkten att han en gång varit rolig, det har han inte. Period.
Citera
2012-01-31, 16:11
  #160
Medlem
Herr gurkas avatar
Jag tycker fortfarande att han är rolig och det har han alltid varit. Dessutom så pratar han om saker som gör att han inte måste vara rolig hela jävla tiden. Han för ett intressant resonemang ändå. Att man inte håller med honom om allting får man ta. Det hade varit omöjligt med en komiker som tycker precis som jag. Jag tycker att fildelning bör legaliseras snarast men det betyder inte att jag inte kan uppskatta hans skämt och raljerande. Sluta hata
Citera
2012-02-02, 03:23
  #161
Medlem
Betnér är tröttsam. Men argumentet att man bara kopierar och inte stjäl är ju trams. Sanningen är ju den att mycket av det man laddar ned finns tack vare att någon skapat ett original för att tjäna pengar på försäljning.

Och vad spelar det egentligen för roll vad som är rätt eller fel? Huvudsaken för alla fildelare bör rimligtvis vara att det finns film och musik att kopiera, och jag ifrågasätter att vi skulle ha samma utbud om alla, eller allt fler, bara skulle köra gratis.
Citera
2012-02-02, 09:44
  #162
Avstängd
KungPungPats avatar
filmskapare , musikartister och alla som gör bra konst får ändå betalt genom biobesök, konserter och för att det är enklare än nånsin att ge ett bidrag till exakt dom artistrna man vill sponsra..

Men frågan är väl om det skulle ses som kakstöld om största delen av människor i Sverige hade kakmaskiner och ingridienser hemma för att skapa kakor..

Det är där jag reagera för alla datorer kan kopiera all media som finns och med internet blev det enkelt att dela med sig, ska man då säga att alla som delat med sig är olagliga?

Betnér verkar tycka det iaf men det är ganska allvarligt att pussa rumpan på Hollywood och säga att svenska befolkningen är tjuvar, men det kanske bara är min syn dock

Internet måste vara fritt för det skapades fritt annars öppnar man dörrarna för att nån ska kontrollera vad vi läser, ser och hör på internet.

Dom vill väl att fler och fler människor ska tycka att det är stöld därför är det ganska läskigt att se dom flesta här skriva. När tillräckligt många tycker det är stöld så sätter dom väl in en diktatur som ska välja vad som är lagligt och olagligt att göra på internet
Citera
2012-02-24, 14:05
  #163
Medlem
kpows avatar
Han ska testa sitt engelska material inför humorfestivalen "The Fringe" på RAW (Hilton) i början av maj.

Tror ni han kan lyckas slå internationellt?
Citera
2012-04-12, 17:18
  #164
Medlem
Masterkrabbans avatar
Han skulle släppa nytt idag på hemsidan...men inte kommit än.
Citera
2012-04-12, 17:51
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masterkrabban
Han skulle släppa nytt idag på hemsidan...men inte kommit än.

Släpps klockan 18.00 Bara 49kr! Hoppas att många köper så att fler gör sina släpp utan ruttna mellanhänder som tjyvar åt sig alla pengar, dvs som i slutändan höjer priset.

http://www.magnusbetner.com / https://twitter.com/Magnusbetner
Citera
2012-04-12, 18:09
  #166
Medlem
släppt än?
Citera
2012-04-12, 18:19
  #167
Medlem
Masterkrabbans avatar
Nä...väntat 20 minuter nu!

Borde ju vara automatiserat kan man tycka.
Citera
2012-04-13, 01:27
  #168
Medlem
Achis avatar
Blev ett köp, 49:- e ju inte mycket pengar å jag brukar gilla hans gig. Synd dock att han inte släppte via torrent då hastigheten hade varit avsevärt mycket bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback