2013-04-12, 16:32
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
Har precis fått 50mg som jag börjar med ikväll mot sömnen. Funkar det bra för er andra? Har inga större problem att somna, utan det är att jag vaknar hela tiden som är problemet.

Ja vet inte med den dosen... Jag tog 300mg och det var alldeles för mycket för mig. Vaknar upp som en zombie dagen efter, ont i halsen och torr som fan i munnen.
Citera
2013-04-13, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
Har precis fått 50mg som jag börjar med ikväll mot sömnen. Funkar det bra för er andra? Har inga större problem att somna, utan det är att jag vaknar hela tiden som är problemet.

Jag blir trött utav 50mg, sover ca 10h.
Konstiga drömmar, torr i munnen, lite ont i halsen och väldigt trött på morgonen. Allt detta går över rätt snabbt.
Citera
2013-04-13, 12:37
Medlem
Jag fick 100mg igår och inte fan sov jag hela natten
Citera
2013-04-21, 07:01
Medlem
sistermorphines avatar
Ett tag var jag uppe i väldigt höga doser Seroquel, 600-800 mg per dag. Då var jag inlagd på psyk och fick ta regelbundna blodprov och blodtryckskontroller. Det är jobbigt att sätta in denna medicin, och vid så höga doser är det tyvärr kraftiga biverkningar ā la zombiestyle. Seroquel funkar sisådär mot paranoia och vanföreställningar (trots att det är antipsykotika), däremot jävligt bra som sömnmedicin. Du däckar. Nu slutade jag med att ta Seroquel på daglig basis för ett år sedan men har sedan dess använt lägre doser vid behov. 50-100 mg räcker om du vill sova gott och länge. Använde alltid Seroquel istället för värdelösa sömnmediciner som Mirtazapin och Propavan som man får utskrivna mot sömnbesvär av vården.

Biverkningar är konstiga drömmar, muntorrhet, yrsel (kraftig vid högre doser) och allmän tröghet som dock lättar framåt dagen.
Citera
2013-04-21, 08:47
Medlem
Nu får jag 50mg till kvällen och 150 mg till natten och det funkar bra
Citera
2013-04-21, 20:21
Medlem
Jag har fått 300 mg depot till natten och tycker inte riktigt om det, blir trött så fort och sover sen jättelänge och har svårt att ta mig upp på morgonen. De tyckte att jag måste ha minst 300 mg för att den skulle ha antidepressiv effekt också men jag har fuskat och inte tagit den på ett par dagar nu.
Citera
2013-04-22, 17:43
Medlem
Ochss avatar
Äter 400 mg. Definitivt den medicin jag märkt bäst effekt av, av de jag käkat. Kan ju också ha att göra med hur den går ihop med mina övriga, men känns som att Seroquel är något jag skulle behålla in i det längsta.
Citera
2013-04-22, 20:01
Medlem
heartbeeatss avatar
Jag fick Seroquel 50mg utskrivet i syftet att jag skulle kunna sova på dom.
Provade bara 2 gånger och sen aldrig mer.
Första natten fick jag mardrömmar och hjärtklappning och kände knappt igen mig själv dagen efter.
Andra gången var jag som en zombie dagen efter.
Usch är allt jag har att säga.
Citera
2013-05-16, 19:06
Medlem
Arsedestroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noziv
Jag blir trött utav 50mg, sover ca 10h.
Konstiga drömmar, torr i munnen, lite ont i halsen och väldigt trött på morgonen. Allt detta går över rätt snabbt.

Konstiga och oftast morbida drömmar, jag kan drömma helt störda saker ibland.
Citera
2013-05-16, 19:34
Medlem
i början var jag inte en zombie på morgonen. men nu, efter drygt en månad, är jag det. sover MINST 11h/dygn. skitjobbigt. ska nog inte ta mina 150mg till natten ikväll och se om det blir någon skillnad.
Citera
2013-05-24, 22:20
Medlem
Mandic!s avatar
Vilken dos tar ni som stämningsstabiliserande vid bipolär sjukdom/Borderline? Hur hjälper det? Har precis fått 100 mg till natten, 50 mg gav ingen effekt. Äter även Lamotrigin 100 mg/dag.
Citera
2013-05-24, 23:01
Medlem
Papa.Ubus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Vilken dos tar ni som stämningsstabiliserande vid bipolär sjukdom/Borderline? Hur hjälper det? Har precis fått 100 mg till natten, 50 mg gav ingen effekt. Äter även Lamotrigin 100 mg/dag.

400 mg Seroquel i depot,och 200 mg Lamotrigin. Har av detta fått ett "golv" och ett "tak" mellan vilka jag kan reagera på positiva och negativa händelser på ett adekvat sätt, dock utan de excesser bipolariteten för med sig. Stabil i ca. 3 mån nu, vilket måste vara någon slags rekord, så jag är supernöjd!

Sömnen fick jag dock aldrig rätt på med Seroquel, så år det på sömnen det hänger (blir själv paranoid, aggressiv, och har problem med derealisation om jag inte sover på ett tag) så försök få en riktig sömntablett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in