2007-05-30, 16:38
Medlem
pslays avatar
Tjena!

Fick hem min nya laptop (HP) idag med Windows Vista. Detta vill jag ju inte använda så tog en recovery på det hela, därefter så startade jag BackTrack v.2b för att se så allt funkade innan jag hade tänkt mig att formatera och installera ubuntu 7.

Efter att ha bootat från CDn med BackTrack så skulle jag starta X. Detta fungerade inte, fick ett felmeddelande om att skärmen inte hittades, satt och krabbade lite men det ville sig inte.

Så jag blev lite orolig och tänkte höra ifall det är sannolikt att samma sak händer ifall jag installerar Ubuntu, och om ja, hur löser man detta?

//Pslay

ps. jag reserverar mig för ev. stavfel och konstiga meningsföljder. ds.
Citera
2007-05-31, 20:29
Medlem
Dra hem Ubuntus LiveDVD för dapper och testa. Ubuntu har nog bättre stöd för hårdvara än Backtrack, framför allt för grafik och skärm men ny hårdvara är alltid ny hårdvara.. Funkar dapper lär feisty oxo funka..
Citera
2007-06-01, 11:46
Medlem
Fedora 7 släpptes igår. Den borde kanske ha stöd för modern hårdvara. Du kan ju testa iaf.
Citera
2007-06-01, 12:48
Medlem
dilevas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fourt
Dra hem Ubuntus LiveDVD för dapper och testa. Ubuntu har nog bättre stöd för hårdvara än Backtrack, framför allt för grafik och skärm men ny hårdvara är alltid ny hårdvara.. Funkar dapper lär feisty oxo funka..
Så varför inte testa feisty med en gång då? Då det är det han vill använda.
Citera
2007-06-01, 12:53
Medlem
pslays avatar
Tack för svaren, lyckades lösa det. Tydligen en bugg med nya ATI kort.

Fick ladda hem ubuntus alternativa installationsskiva (textbased installation) och uppdatera grafikdrivrutinerna innan jag kunde starta X.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in