2007-05-30, 16:44
Medlem
Wittgensteins avatar
Varför klippa sig och skaffa ett jobb när man kan dra runt och ställa till med skit bakom ett häftigt klubbnamn?
Citera
2007-05-30, 20:03
Medlem
KollaPolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Varför klippa sig och skaffa ett jobb när man kan dra runt och ställa till med skit bakom ett häftigt klubbnamn?

Efter att ha läst artiklen om dessa pojkar så hade jag hållt tyst om att jag hade varit med där
även om så var fallet..
Citera
2007-05-30, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurotora
Detta säger en MLO-medlem i en intervju upplagd 2001, Slayer Magazine.

"Noxifer: - One year after some MLO members ended up in prison, an outlaw organisation and brotherhood called Werewolf Legion was formed. WL, which consists mainly of non-Satanists, has a close collaboration with MLO and even though most of its members aren’t Satanists, they are all warriors, outlaws and misanthropes. F.T.L! There are also plans to start up WL in Norway and Holland, for it is in these countries (besides Sweden) that MLO is established. The only Satanic organization that we support is O.N.A. and its subsections. We also support a certain American ”Order of vampires” that, to the contrary of all silly ”role-play-vampires”, practice true vampirism. Besides these ”occult” organizations we also support all true outlaw organizations. Hail MLO! Hail WL! Hail Satan!"

http://www.angelfire.com/extreme/slayermagazine/

Jaha, vad amerikanska tidningar säger om amerikanska organisationer som har samma namn spelar väl ingen roll? Tror knappast att de WL hade något eller gjorde anspråk på att ha något med någon amerikansk organisation att göra. Ibland uppstår lika eller snarlika namn av en slump. Killarna i svenska WL var inga knäppa typer, som jag trodde framgick av min jämförelse med långhåriga kyrkobrännande emos. De i WL satt för vanlig brottslighet som våld och rån.

Deras symbol var (är?) en ylande varg och ett par bojor som spräcks.

Citat:
Ursprungligen postat av Mesmero
Gänget har alltså funnits med ett tag. När kände du till gänget?

Var väl en fem-sex år sedan.
Citera
2007-05-30, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KollaPolski
Efter att ha läst artiklen om dessa pojkar så hade jag hållt tyst om att jag hade varit med där
även om så var fallet..

Äh, sådant händer. Gänget Fucked For Life (FFL) blev ju sammankopplade med fjortisar som gängvåldtäktade i någon förort för att fjortisäcklen kallade sig för Fucking For Life (aarg, dessa fåniga förkortningar ger mig kortslutning ibland). Bara det att killarna i FFL mestadels bestod av bra killar, tunga värdetransportrånare osv. De hade inget som helst att göra med de där fjortisarna även om massmedia körde en guilt-by-association.

Gott folk, lär er en gång för alla, massmedia granskar inte saker och ting kritiskt om det passar i deras mall.
Citera
2007-05-30, 20:53
Medlem
KollaPolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemligaklubben
Äh, sådant händer. Gänget Fucked For Life (FFL) blev ju sammankopplade med fjortisar som gängvåldtäktade i någon förort för att fjortisäcklen kallade sig för Fucking For Life (aarg, dessa fåniga förkortningar ger mig kortslutning ibland). Bara det att killarna i FFL mestadels bestod av bra killar, tunga värdetransportrånare osv. De hade inget som helst att göra med de där fjortisarna även om massmedia körde en guilt-by-association.

Gott folk, lär er en gång för alla, massmedia granskar inte saker och ting kritiskt om det passar i deras mall.

Killarna i FFL har inte den vassaste kniven i lådan, det vet jag av egen erfarenhet..
Dom våldtar om tillfälle ges och chanserna att åka dit är noll,då kör dom på,
smack rakt av
Citera
2007-05-30, 21:13
Medlem
Kurotoras avatar
Citat:
Jaha, vad amerikanska tidningar säger om amerikanska organisationer som har samma namn spelar väl ingen roll? Tror knappast att de WL hade något eller gjorde anspråk på att ha något med någon amerikansk organisation att göra. Ibland uppstår lika eller snarlika namn av en slump. Killarna i svenska WL var inga knäppa typer, som jag trodde framgick av min jämförelse med långhåriga kyrkobrännande emos. De i WL satt för vanlig brottslighet som våld och rån.

Deras symbol var (är?) en ylande varg och ett par bojor som spräcks.

Var väl en fem-sex år sedan.

Det var en intervju med MLO i Sverige. Och som sagt stod ett gäng WL som vakter på Dissectionspelningen i Stockholm 2004 och Jon (jag behöver väl inte säga att han suttit inne eftersom det är vida känt och du kände säkert honom också) råkade vara medlem i MLO. Säker på att jag fortfarande förväxlar med jänkare? Kanske amerikanska WL (finns det?) flög över från staterna för denna spelning? Eller finns det två WL i Stockholm?
Citera
2007-05-30, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurotora
Det var en intervju med MLO i Sverige. Och som sagt stod ett gäng WL som vakter på Dissectionspelningen i Stockholm 2004 och Jon (jag behöver väl inte säga att han suttit inne eftersom det är vida känt och du kände säkert honom också) råkade vara medlem i MLO. Säker på att jag fortfarande förväxlar med jänkare? Kanske amerikanska WL (finns det?) flög över från staterna för denna spelning? Eller finns det två WL i Stockholm?

Som sagt, var många år sedan...org ändras och medlemmar byts ut med tiden. Kan bara yttra mig för hur det var för fem-sex år sedan.
Citera
2007-05-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KollaPolski
Killarna i FFL har inte den vassaste kniven i lådan, det vet jag av egen erfarenhet..
Dom våldtar om tillfälle ges och chanserna att åka dit är noll,då kör dom på,
smack rakt av

Jag sade inte att de absolut inte skulle våldta, vissa av grabbarna är säkert, under inflytande av alkohol och droger, kapabla till det. Det har också en särskild kvinnosyn som bidragande orsak. De hade dock inget med gruppvåldtäkterna i massmedia att göra och ingen av dem har heller ens varit misstänkt för våldtäkt.

Sexfixerade, absolut. Kapabla till våldtäkt, säkert några. Misstänkt eller dömd för sådant, ingen.

Nu finns inte FFL längre, de riktigt bra drog sig ur efter M's uttalanden i media och sedan föll allt. Var heller aldrig en riktig org utan mer ett nätverk.
Citera
2007-05-30, 21:24
Bannlyst
Citat:
Jag sade inte att de absolut inte skulle våldta, vissa av grabbarna är säkert, under inflytande av alkohol och droger, kapabla till det. Det har också en särskild kvinnosyn som bidragande orsak. De hade dock inget med gruppvåldtäkterna i massmedia att göra och ingen av dem har heller ens varit misstänkt för våldtäkt.

Sexfixerade, absolut. Kapabla till våldtäkt, säkert några. Misstänkt eller dömd för sådant, ingen.

Nu finns inte FFL längre, de riktigt bra drog sig ur efter Maioranas uttalanden i media och sedan föll allt. Var heller aldrig en riktig org utan mer ett nätverk.

angående om FFL finns eller inte, så ska du inte uttala dig om det då du inte verkar veta ett dugg.

edit: sitt inte heller och gissa om vad FFL är kapabla till eller inte, du skämmer ju för fan ut dig själv när du sitter och siar sådär.
du är praktexemplet på en som läst en massa skit om saker och ting, kanske "känner en som känner en som känner en" dessutom, och ska flasha om dina "kunskaper" bland dina polare. men du vet nada.
Citera
2007-05-30, 21:32
Medlem
Citat:
Är gammal bekant med deras dåvarande sgt at arms. De var väl inget mc-gäng och gör inte anspråk på att vara det heller. De är mer ett fängelsegäng möjligen. De har en ylande varg som symbol (ej att förväxla med BSK). Alla som var med var över 25, de flesta över 30.

De var inte nazister, däremot var många satanistinspirerade även om en del säkert hade fascistsympatier, åtminstone ideologiskt. Det fanns flera sydamerikaner med bland annat, vissa i ledande ställning. Med satanist menar jag inga fjantiga långhåriga kyrkobrännande emos utan de hade någon sorts ideologi om den starkes rätt osv som de inte gärna predikade för andra.

På tiden det begav sig så var de inget skämt, ingen skräck heller för den delen. På fängelserna höll de låg profil, man märkte inte av dem, och jag har hört att de som var med var hyfsat omtyckta.

Vet inte om de finns idag eller vilka som är med.

Får DN sina scoop från Fb?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=655960

Citat:
Kriminellt gäng kan ha koppling till morddömda satanister
Den kriminella organisationen Werewolf Legion kan ha koppling till en ökänd djävulsdyrkarsekt. Grupperingens namn och emblem har tidigare använts av två män som dömts för ett satanistiskt mord i Göteborg.
Citera
2007-05-30, 21:35
Medlem
Kurotoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grue
Får DN sina scoop från Fb?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=655960

"Enligt uppgift till DN kan den nya grupperingen ha bildats som en livvaktsstyrka åt den avlidne rocksångaren. Därefter har den, av allt att döma, övergått till att bli en renodlad kriminell gruppering som ägnar sig åt rån, utpressning, bedrägeri och narkotikabrott."

Men vilket svavelosande svammel! Man blir ju nästan upprörd.

"Enligt uppgift kan.", "Av allt att döma". (Av något forum på internet att döma?)
Citera
2007-05-30, 21:42
Medlem
storytellers avatar
Handlar det om en sammanblandning av två gäng? Jag får inte det hela att gå ihop...

Satanism
Vakter åt ett Black Metal-band
De flesta över 25-30
Fängelsegäng

och sen:

16-årig invandrarkille från förorten
20-årig invandrarkille från förorten med en historia av personrån bakom sig
Utpressning av krögare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto