Svara
2007-06-02, 17:34
Medlem
Fass is your friend:

"...maximal plasmakoncentration uppns efter 0,5 till 3 timmar."

M.a.o kan det ta upp till 1.5-2h innan man brjar knna ngot. En medicin som tas peroralt kan aldrig brja verka direkt.
Citera
2007-06-02, 17:53
Medlem
TsarensKurirs avatar
har tv st ( SN|10 )
Citera
2007-06-02, 18:05
Medlem
DesolateWastess avatar
Citat:
Fass is your friend:

"...maximal plasmakoncentration uppns efter 0,5 till 3 timmar."

M.a.o kan det ta upp till 1.5-2h innan man brjar knna ngot. En medicin som tas peroralt kan aldrig brja verka direkt.

Hade varit vrt att lsa det dr innan. nvl, man kom ju undan med livet i behll s.
Citera
2007-06-02, 18:50
Bannlyst
Fick ocks hallucinationer av Stilnoct

Har varit med om ngot liknande fr en vecka sedan. Tog 20 mg Stilnoct strax innan jag gick och lade mig, precis som man ska. Vanligtvis anvnder jag inte smnmedel eller andra mediciner, men ftt 30 stk tabl stilnoct av lkaren d jag en tid haft svrt att sova pga stressigt jobb och privatliv. Tror jag somnade till i sngen men vaknade sedan, mitt i natten. Saker runt om mig rrde p sig. Mina ihopvikta trjor i garderoben bredvid sngen bljade fram och tillbaka och jag sa till min flickvn att stnga garderoben fr det r "djur" dr som rr sig. Jag fattade samtidigt att det var hallucinationer men det var lite obehagligt och roligt p en gng. Sen sg jag p min flickvns ansikte i halvskymningen och man sg inga gon, ingen nsa eller mun, s jag tog med handen p hennes ansikte och knde igen det. Mina gon sg verkligen inget ansikte. Jag tnde lampan och rkade samtidigt riva ner lite saker p nattuksbordet. Jag hade svrt med balansen och svrt att rra mig i sngen, svrt att prata. En kudde frvandlades ocks till ett bljande "djur". Nsta dag berttade min flickvn om detta och jag kom ihg det, och sa att det var hallucinationer som berodde p Stilnoct. Jag hade hrt talas om att man kunde f sdant, men trodde vl aldrig att jag var i farozonen.
Citera
2007-06-03, 15:03
Medlem
DrPhilifjonkans avatar
Haha! Delen om mrdar-tcket och den lmska kudden var riktigt underhllande. Men ja, stilnoct kan vara riktigt farlig i fel dosering. Man kan gra riktigt dumma saker.
Citera
2007-06-05, 22:20
Medlem
Jag hade nt som hette Valinil, funkade riktigt bra, blev trtt direkt. Synd att dom r slut.
Citera
2008-04-23, 14:34
Medlem
drakflygares avatar
Sandoz Zolpidem 10mg fr 40kr/st. r det normalt pris?
Citera
2008-04-23, 14:59
Medlem
Mystiqes avatar
Fan va ja garvade snder mig...frska dda tcket
Betyg 4/5
Citera
2008-04-23, 15:00
Medlem
CXTs avatar
Zolpidem Sandoz, vilken rolig tillfllighet att en av biverkningarna r hallucinationer
Citera
2008-04-23, 16:10
Medlem
drakflygares avatar
Men kan ni ge mig ngon frklaring hur mycket det ska kosta. Allts dessa var ju hellt sjuka. Jag la en i munnen och en timma senare knde jag ingenting s jag tog den andra. FAAAN VAD GOOOA DEM R! Lt dem riktigt smlta ner p tungen till en riktig gegga innan du skljer ner dem,.

Allting e s jvla sjukt bara. Saker flyttar p sig o skit
Citera
2008-04-23, 16:18
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drakflygare
Sandoz Zolpidem 10mg fr 40kr/st. r det normalt pris?

Din kran borde tjna en rejl slant med tanke p att ett hundrapack kostar 50 spnn p apoteket.
Citera
2008-04-23, 16:24
Medlem
drakflygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Din kran borde tjna en rejl slant med tanke p att ett hundrapack kostar 50 spnn p apoteket.

jaadu. 4000kr tjnar han ju in d fan. Fan, jag fr frska pruta mer med han, eller r vanliga billiga stilnoct lika bra? Fr dessa r fan sjuukt bra ven om man behver minst tv fr att f nt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in