Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-03, 01:25
  #1093
Medlem
Smerdyakovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Jag har aldrig testat K, men däremot MXE. Vad tycker folk här är bäst? Vilken av dessa två har bäst CEV potential
Ketamin är "varmare" på något sätt, MXE känns så metalliskt och kallt ibland. Däremot så är K så sjukt mycket enklare att dosera för ruslängden är så kort (jämför kola vs amf i ett race) så man blir normal snabbt igen oavsett vad. Man tappar ju verklighetsuppfattningen snabbt på båda men med MXE kan man fylla på och fylla på och så sitter det i i vad som känns som evigheter, iaf för mig som var van vid K innan. K är bättre för man börjar bli normal på en timme igen. Så du kan gå på fest, supa, dra lite K och bli helt väck sen kan du fortsätta festa nån timme senare. Därför är K bättre för festsituationer medan MXE är bättre om du är hemma och bara vill sväva iväg.

CEV vet jag inte, brukar inte _kunna_ blunda. Men om du satsar på hålet har ju båda enorm OEV potential i att du bara flyger iväg och helt tappar att du är människa i fysisk kontext, eller ens vid liv för den delen. Jag brukar känna mig som om jag svävar flytande i den gamla Windows-skärmsläckaren med kuben som vänds ut och in och blir en stjärna och sen tillbaka etc, men samtidigt ligger du på nåt sätt i din mammas livmoder och är helt säker och fri från allting. Men jag känner ändå att MXE har nån effekt som gör att man ser allting upprepas i oändlighet, typ som på gamla datorer när man har trög muspekare där gamla positioner stannar kvar på skärmen ett tag, eller som om allt är i en bergochdalbana. Det är lite jobbigt ibland; har inte märkt det på K.

Blev lite ramblings för man är ju lite tjackad, sorry.
Citera
2014-04-03, 08:40
  #1094
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Jag har aldrig testat K, men däremot MXE. Vad tycker folk här är bäst? Vilken av dessa två har bäst CEV potential


K är bättre för djupa untensiva trippar medans mxe är softare vid lägre doser enligt mig.
Citera
2014-04-03, 09:43
  #1095
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
Varför upplever aldrig jag så coola saker när jag knarkar?

Du har inte fått tag på rediga grejer!
Citera
2014-04-03, 14:35
  #1096
Medlem
Struisvogels avatar
BBC skriver om att använda Ketamin mot depression, vad har ni för åsikter om det?


Citat:
The illegal party drug ketamine is an "exciting" and "dramatic" new treatment for depression, say doctors who have conducted the first trial in the UK.

A team at Oxford Health NHS Foundation Trust gave patients doses of ketamine over 40 minutes on up to six occasions.

Eight showed improvements in reported levels of depression, with four of them improving so much they were no longer classed as depressed.

http://www.bbc.com/news/health-26647738
Citera
2014-04-03, 14:49
  #1097
Medlem
Resanhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
BBC skriver om att använda Ketamin mot depression, vad har ni för åsikter om det?




http://www.bbc.com/news/health-26647738

Skulle vilja påstå att dissociativa hallucinogener i allmänhet gör att man mår bättre någon månad efter intag än vad man gjorde innan man intog drogen.

Jag har testat denna tes själv genom att ge en person i min närhet som lider av depression en låg dos MXE. Personen tyckte dock inte att det gjorde någon större skillnad. Men enligt min personliga erfarenhet så stämmer det, man mår bättre efteråt en viss period.
Citera
2014-04-06, 00:41
  #1098
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Skulle vilja påstå att dissociativa hallucinogener i allmänhet gör att man mår bättre någon månad efter intag än vad man gjorde innan man intog drogen.

Jag har testat denna tes själv genom att ge en person i min närhet som lider av depression en låg dos MXE. Personen tyckte dock inte att det gjorde någon större skillnad. Men enligt min personliga erfarenhet så stämmer det, man mår bättre efteråt en viss period.

Hur funkar det med andra droger för din del?
Mår du sämre psykiskt?

Tjack, kokain och andra liknande rc mår jag sämre av.
Mdma mår jag bättre av ett par veckor efter, framförallt så känner jag mer empati osv. Detta händer inte alltid men det kan hända.
Gräs, det gör för mig ingen skillnad.
Opiater, bara testat massa olika så kan inte ha en åsikt.

Nu är ju dock detta ketamintråden, jag kan tyvärr inte avgöra om jag mår bättre av ketamin. Gillar ketamin och tyckte artikeln var intressant men jag antar att det är för någon som har depression. Jag är och har inte varit i närheten av det stadiet av psykisk hälsa så kan inte uttala mig mer.
Citera
2014-04-06, 11:57
  #1099
Medlem
Resanhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Hur funkar det med andra droger för din del?
Mår du sämre psykiskt?

Tjack, kokain och andra liknande rc mår jag sämre av.
Mdma mår jag bättre av ett par veckor efter, framförallt så känner jag mer empati osv. Detta händer inte alltid men det kan hända.
Gräs, det gör för mig ingen skillnad.
Opiater, bara testat massa olika så kan inte ha en åsikt.

Nu är ju dock detta ketamintråden, jag kan tyvärr inte avgöra om jag mår bättre av ketamin. Gillar ketamin och tyckte artikeln var intressant men jag antar att det är för någon som har depression. Jag är och har inte varit i närheten av det stadiet av psykisk hälsa så kan inte uttala mig mer.

Alla amfetaminer brukar få mig att må sämre i några dagar och detsamma gäller alla empathogener, vissa avtändningar där kan vara hemska men det handlar mycket om min dosering också.

Jag är inte heller närheten av någon depression men jag har upplevt ett bättre psykiskt mående efter en dissociativ tripp.
Citera
2014-04-12, 15:21
  #1100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Skulle vilja påstå att dissociativa hallucinogener i allmänhet gör att man mår bättre någon månad efter intag än vad man gjorde innan man intog drogen.

Jag har testat denna tes själv genom att ge en person i min närhet som lider av depression en låg dos MXE. Personen tyckte dock inte att det gjorde någon större skillnad. Men enligt min personliga erfarenhet så stämmer det, man mår bättre efteråt en viss period.

Intressant. Hur stor dos ska användas och vilka andra antidepressiva kan kombineras med Ketamin? Fattar att det är extremt vanskligt att behandla depression medelst narkotikaklassade och berodeframkallande substanser på egen hand... Men, studien visar tydliga resultat och steget till att Ketamin kan ordineras av psykiatrier är långt.

Säg att man testar två doser i veckan under fyra veckor för att utvärdera om det ger någon effekt.
__________________
Senast redigerad av Democrazy 2014-04-12 kl. 15:30.
Citera
2014-05-10, 20:28
  #1101
Medlem
getbusys avatar
Någon som vet om ketamin syns på urinprover?
Citera
2014-05-10, 20:31
  #1102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Någon som vet om ketamin syns på urinprover?

Ingen som letar efter ketamin i prover så nej, det syns inte
Citera
2014-05-10, 20:36
  #1103
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jikad
Ingen som letar efter ketamin i prover så nej, det syns inte

Okej, jag pissar ibland och dom använder en såndär sticka som dom kör ner i muggen bara. Men det är ingen risk för någon korsreaktion/falsktutslag heller?
Citera
2014-05-10, 20:40
  #1104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Okej, jag pissar ibland och dom använder en såndär sticka som dom kör ner i muggen bara. Men det är ingen risk för någon korsreaktion/falsktutslag heller?

Det skulle isåfall vara pcp som är närmast besläktat, och den kollar man inte heller med vanlig urinsticka
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback