Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-24, 17:56
  #901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Hur går man lättast med om man inte känner någon i en loge innan?

Skicka ett mail till närmaste fördelning så löser det sig. Tänk på att det är semester tider så kan ta ett tag.
https://frimurarorden.se/kontakt/
Citera
2022-06-24, 23:42
  #902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Hur går man lättast med om man inte känner någon i en loge innan?
Jag kände ingen direkt, men jag lyckades hitta frimurare bland vänner som jag inte visste om. Därifrån fick jag ena faddern. Den andra från logen. Läs gärna http://arnell.cc/mittfrimureri.htm
Citera
2022-06-26, 16:47
  #903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Hur går man lättast med om man inte känner någon i en loge innan?
I vilken del av Sverige bor du?
Citera
2022-10-15, 20:43
  #904
Medlem
Hur får frimurarna tag i de människoskelett som används vid vissa av ritualerna?
Citera
2022-11-10, 13:47
  #905
Medlem
NoHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Hur får frimurarna tag i de människoskelett som används vid vissa av ritualerna?

De är konstgjorda. Det enda riktiga skelettet som finns i Sthlm är ett köpt/skänkt skelett liknande de man kan se hos läkare som står i en metallställning.
Citera
2022-12-15, 11:30
  #906
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Men har för mig i att i någon ritual så lägger han som är ledare för den speciella logen (har glömt titeln) händerna på den som ska stiga upp en grad. Och då börjar denne att skaka som om dennes kundalini väcks.

Det där är förmodligen jinn. Samma som sufis håller på med. Sök på sufi satanic ritual så kommer du se samma på Youtube.
Citera
2023-05-29, 19:42
  #907
Medlem
Behöver komma i kontakt med en frimurare för att diskutera en privat händelse. Är du frimurare vänligen kontakta mig
Citera
2023-06-02, 08:53
  #908
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlmelon
Behöver komma i kontakt med en frimurare för att diskutera en privat händelse. Är du frimurare vänligen kontakta mig

Skicka ett PM till mig och berätta vad det rör sig om
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback