Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-29, 18:24
  #1
Medlem
Ja, vad betyder det?
Citera
2007-05-29, 18:29
  #2
Medlem
Yeah!!s avatar
Nod = Nicka

Nodda för mig är att nicka till. Man vet inte om man är vaken eller sover. Ett slags mellanstadie. För övrigt väldigt trevligt tillstånd.
Citera
2007-05-29, 18:31
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeah!!
Nod = Nicka

Nodda för mig är att nicka till. Man vet inte om man är vaken eller sover. Ett slags mellanstadie. För övrigt väldigt trevligt tillstånd.
Tack för det snabba svaret!

Mod! Lås och släng!
Citera
2007-05-29, 18:46
  #4
Medlem
Trazigs avatar
prova och läs faq först. För det här står där.

Q: Alla talar om att "nodda", vad gör man då egentligen?
A: Nod betyder nicka till på engelska, och ordet brukar i opioidsammanhang betyda att man är så påverkad att man råkar slumra in medan man gör något annat (som ser en film, man måste ha tagit en väldigt stor dos om det skall finnas risk att man noddar medan man t.ex. går). Många talar också om att nodda även då de medvetet lägger sig för att ta en tupplur.
Citera
2018-03-31, 05:11
  #5
Medlem
Bdonks avatar
Hörde precis uttrycket nodda för första gången och visste inte riktigt vad det betydde. Det var i programmet "Tunnelbanan" där en omhändertagen kille satt och nickade till och var på väg in i ett zombiestadie. Han hade precis tagit heroin. En sökning ledde mig hit och jag fick en utmärkt förklaring till vad nodda betyder.
Citera
2018-03-31, 12:32
  #6
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Hörde precis uttrycket nodda för första gången och visste inte riktigt vad det betydde. Det var i programmet "Tunnelbanan" där en omhändertagen kille satt och nickade till och var på väg in i ett zombiestadie. Han hade precis tagit heroin. En sökning ledde mig hit och jag fick en utmärkt förklaring till vad nodda betyder.

"Zombiestadie" Att nodda är precis som när du är trött och nickar till.
Citera
2020-10-27, 20:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Hörde precis uttrycket nodda för första gången och visste inte riktigt vad det betydde. Det var i programmet "Tunnelbanan" där en omhändertagen kille satt och nickade till och var på väg in i ett zombiestadie. Han hade precis tagit heroin. En sökning ledde mig hit och jag fick en utmärkt förklaring till vad nodda betyder.

Haha. Samma här. Men jag tittar säkert på någon repris.
Och nu ska jag Nodda till lite.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback