Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2007-05-30, 15:41
  #25
Avstängd
qwintuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammerspace
Själv har jag levt med en kyl med samma problem i lite över två år nu, så jag vet vad jag pratar om. Problemet är att jag är ganska äckelmagad av mig, och inte vill hålla på och pilla med en massa gamla matrester, mögel, vatten och skit som korkat igen ledningen. Och jag tycker det är för pinsamt att ringa vaktmästaren för en sån enkel skitsak. Alltså är det enklare att bara låta det vara och torka upp vattnet som samlas inuti kylen istället. Ja, jag vet. Men vad fan ska man göra?

Själv undrar jag hur man löser problemet utan att behöva pilla där själv.

Fram med skåpet och ner med slangen som vattnet ska komma ur i en pet-flaska och skölj rent med vatten inne från skåpet.
Citera
2007-05-30, 16:30
  #26
Avstängd
Hammerspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwintus
Fram med skåpet och ner med slangen som vattnet ska komma ur i en pet-flaska och skölj rent med vatten inne från skåpet.

Smart idé. Ska pröva det. Problemet är ju bara om det är stopp nånstans på vägen. Men jag ska pröva. Återkommer med resultat.
Citera
2007-05-30, 17:46
  #27
Moderator
Tystnads avatar
Är det stopp i dräneringsröret/slangen ,så rensar man det lämpligast med en s.k gardin fjäder ,eller en bit grästrimmer tråd ,alltså sådan här tråd som finns på rullar och som man sätter i grästrimmern

Finns ingen anledning att dra ut skåpet för detta.
Citera
2007-05-30, 17:54
  #28
Avstängd
qwintuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Är det stopp i dräneringsröret/slangen ,så rensar man det lämpligast med en s.k gardin fjäder ,eller en bit grästrimmer tråd ,alltså sådan här tråd som finns på rullar och som man sätter i grästrimmern

Finns ingen anledning att dra ut skåpet för detta.

Säker ändå dax att dammsuga bakom så de är lika bra att dra ut det ändå
Citera
2013-11-22, 08:51
  #29
Medlem
Det går inte att rensa avrinningsröret längst bak i kylskåpet med en piprensare när röret är igentäppt. Jag har försökt med en lång böjbar gardinupphängartråd att rensa röret med inne i kylskåpet och även med en lång pinne under kylskåpet där vattnet ska rinna ut. Vilket medel löser upp smutsen i avrinningsröret så att vattnet kan rinna ut där det ska i stället för över allting som står i kylskåpet? Jag hade tänkt emaila Elektrolux och fråga men de är ett av de företag vars supportblanketter är urjobbiga och tar alldeles för lång tid att fylla i på grund av alla frågor som man måste svara på, dvs absolut inte det minsta användarvänliga. Med undantag för detta är jag mycket nöjd med kylskåpet.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback