Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-27, 18:07
  #1
Medlem
menvafans avatar
Jag försöker installera GParted genom att skriva: sudo apt-get install gparted
Då ombeds jag att skriva in ett lösenord, jag försöker skriva in mitt lösenord som jag alltid gör men ingenting händer. Terminalen svarar inte när jag försöker skriva lösenordet, ingenting händer alltså, dock svarar den på att jag trycker på [Enter] osv. Riktigt konstigt och jag har ingen som helst aning om vad som kan vara felet. Har provat att starta om terminalen, hoppas någon har en enkel lösning på ett simpelt problem. Kanske är det bara något jag missat?

Tack på förhand
Citera
2007-05-27, 18:25
  #2
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menvafan
Jag försöker installera GParted genom att skriva: sudo apt-get install gparted
Då ombeds jag att skriva in ett lösenord, jag försöker skriva in mitt lösenord som jag alltid gör men ingenting händer. Terminalen svarar inte när jag försöker skriva lösenordet, ingenting händer alltså, dock svarar den på att jag trycker på [Enter] osv. Riktigt konstigt och jag har ingen som helst aning om vad som kan vara felet. Har provat att starta om terminalen, hoppas någon har en enkel lösning på ett simpelt problem. Kanske är det bara något jag missat?

Tack på förhand

Som standard visas inget i en lösenordsprompt, då detta kan få andra runt dig att se hur många tecken det är. Bara skirv ditt lösenord och tryck enter.
Citera
2007-05-27, 18:47
  #3
Medlem
menvafans avatar
Amen se så dum man var, tack för hjälpen och var vänlig lås tråden
Citera
2007-05-27, 19:05
  #4
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menvafan
Amen se så dum man var, tack för hjälpen och var vänlig lås tråden

OT: Trådar låses bara om det finns skäl till det, om någon annan undrar en liknande sak så skall tråden (om det är legitim) vara öppen för vidare diskussion.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback