Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-27, 18:00
  #1
Medlem
V-rocks avatar
Satte av någon anledning på en Skid Row skiva här idag och medans jag satt och lyssnade på big guns så slog en grej mig:

Såhär kan inget band låta idag och tas på allvar, dom kommer antingen bli klassade som retronördar eller aldrig slå igenom. Jag säger inte att dom är dåliga, bara att soundet är totaldött och att jag lovar att äta upp min lädersoffa om det någonsin blir populärt igen.

Ungefär samma känsla slår mig när jag lyssnar på rap från 90-talet eller viss 70-tals rock, det är helt enkelt musik som låter gammal och som inte funkar taget ur sitt årtionde.

Kan också tilläga att jag mest lyssnar på äldre musik, om man inte räknar mina buckcherry och crashdiet plattor så är The spagetti incident av GnR min nyaste.

Så... Är detta död musik eller kan den återuppstå? Finns det fler och bättre exempel? Har jag totalt jävla fel och borde spikas upp på ett kors?
Citera
2007-05-27, 18:15
  #2
Medlem
Vappas avatar
Deep Purples Machine Head låter fan i mig svartvit. Totalt avsaknad av någon som helst färg. Jämför med t.ex Thin Lizzys plattor som sprudlar av färg. Thin Lizzy hade ett mycket mer tidlöst sound, än t.ex Purple.
Citera
2007-05-27, 18:21
  #3
Medlem
V-rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vappa
Deep Purples Machine Head låter fan i mig svartvit. Totalt avsaknad av någon som helst färg. Jämför med t.ex Thin Lizzys plattor som sprudlar av färg. Thin Lizzy hade ett mycket mer tidlöst sound, än t.ex Purple.

Håller helt klart med om deep purple, dom fick aldrig någon riktig själ. Inte ens när man gick vidare till whitesnacke och puffade upp håret blev det mycket av det hela.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback