Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-27, 02:30
  #1
Medlem
Som rubriken antyder, är internet ett bra sätt att hitta en partner eller är det bara en sista utväg och ett tecken på att man gett upp?
Citera
2007-05-27, 02:38
  #2
Medlem
mpees avatar
Ja det är verkligen den sista utvägen. Alla vettiga människor spenderar sin tid på Sveriges alla anständiga krogar.

Nej men självklart finns det vettiga personer på nätet, men likadant som irl så är dom flesta idioter. Det gäller att sålla bort patrasket oavsett forum.
Citera
2007-05-27, 03:09
  #3
Medlem
Moffegrevs avatar
Du lär ju inte hitta de på Flashback iaf.
Citera
2007-05-27, 07:57
  #4
Medlem
Don Fadäsos avatar
Nej, det finns inga vettiga personer - vare sig på Internet eller i verkligheten.
Citera
2007-05-27, 08:06
  #5
Medlem
metyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Du lär ju inte hitta de på Flashback iaf.


Det gjorde jag och jag älskar honom ändå

Du verkar ju inte räkna dig till dem som har en chans till uppmärksamhet
Citera
2007-05-27, 08:16
  #6
Medlem
ap3s avatar
Detta är lite pinsamt men... Jag träffade en tjej via lunarstorm. Eller.. jag hade träffat henne på en festival innan, men jag blev så djävulskt full att jag bara gjorde bort mig. Sen råkade hon snubbla in på min lunarsida och skrev till mig. Vi började snacka lite och nu 5 år senare är vi förlovade och har barn. Tänk att luderstork kunde leda till något vettigt, vilken högoddsare...
Citera
2007-05-27, 08:21
  #7
Medlem
metyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ap3
Detta är lite pinsamt men... Jag träffade en tjej via lunarstorm. Eller.. jag hade träffat henne på en festival innan, men jag blev så djävulskt full att jag bara gjorde bort mig. Sen råkade hon snubbla in på min lunarsida och skrev till mig. Vi började snacka lite och nu 5 år senare är vi förlovade och har barn. Tänk att luderstork kunde leda till något vettigt, vilken högoddsare...


Får man lov att gratulera och önska all lycka!

(Barnet heter väl inte Luna, Runar eller Lunar? )
Citera
2007-05-27, 08:48
  #8
Avstängd
Sam Lowrys avatar
+20 dejter från communitys, ~15 fysiskt umgänge varav +10 på första träffen, samtliga dessa visade sig ha någon typ av personliga problem.. Ändå siktade jag inte på de svaga.. Jag har konstaterat att de som söker kontakt på nätet har en anledning. Visst finns undantag men de skräms bort lika fort som de kommer, killar har minst lika stora problem som tjejerna. Jag har sedan ett par år lagt ner och finns där idag för att näthata och mobba feta psykfall, hittar mer givande kvinnor så men det tar jag inte upp i statistiken..

Har en helt annan statistik av chatter, inte alls samma mängd träffar, inte fått i närheten av lika mycket fett på sylen, men har knytit riktigt bra vänskaper som ibland lett längre och en avsevärd skillnad i kvalitet på kvinnorna både verbalt/iq och utseende/viktmässigt.

Ang flashback som kontaktforum tror jag man har missuppfattat principen.. De bra kvinnorna här står med stor säkerhet som män eller könsneutrala för att slippa hormonstinna övergödda counterstrikespelare som tror de är casanovor(eller åtminstone har en snedvriden bild att de skulle vara normala och det minsta attraktiva).. tror en ovanligt stor del av fb´s kvinnor faktiskt är helt godkända kvinnor som t o m höjer sig över kvinnor i verkligheten, de är här för att de får en chans att uttrycka sig verbalt efter egen förmåga och inte dömas efter kön/utseende mm, såna kvinnor gillar jag(Samma sak gäller etniska skillnader, ickesvenskar som vill kommunicera utan att dömas var de kommer från kan här mingla på samma villkor som svenskar.. enda gångerna jag får lite ågren över mina egna "rasistiska" tillmälen är när jag ser folk som uppenbarligen inte är av svensk härkomst men till 100% är en bra debattör eller medlem i övrigt..).
Citera
2007-05-27, 08:51
  #9
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Fadäso
Nej, det finns inga vettiga personer - vare sig på Internet eller i verkligheten.

Nä tyvärr har du rätt i det, världen är full av galningar numera
Citera
2007-05-27, 09:00
  #10
Medlem
metyls avatar
Borderline kanske är en bidragande anledning till alla dessa nätdejter
Citera
2007-05-27, 09:30
  #11
Medlem
jag träffade min sambo på skunk.nu
så visst går det.
nu när jag tänker efter så har min syster, min pappa också träffat sina på internet. Mamma har skaffar msn också. It familjen
Citera
2007-05-27, 09:35
  #12
Medlem
Thetawaves avatar
Åh det här är så hemskt, så jag fattar inte ens att jag skriver det...

Men mitt förra seriösa förhållande (höll i nästan 3 år) var med en kille jag träffade på aftonbladets chatt...
Min nuvarande är med en kille jag träffade på IRC.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback