Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-05-26, 17:40
  #1
Medlem
SickMicks avatar
JAg har varit singel i 3 år och jag kan nog gissa vad mitt "problem" är... min röst låter helt åt helvete, typ nån blandning av skånska "R" och så.

så jag undrar hur stor betydelse rösten har, om den är helt avgörande eller bara ett litet minus?(jag är kille)
Citera
2007-05-26, 17:45
  #2
Medlem
Tyvärr är nog det en dålig bortförklaring. Ditt problem finns nog djupare inom dig än så.
Citera
2007-05-26, 17:50
  #3
Medlem
Twisted_minds avatar
Alltså troligtvis är det bara en dålig bortförklaring från din sida. Dock finns ju extremfall, har en tjej i min klass och när man lyssnar på när hon pratar känns det som om nån sågar i din hjärna typ. Det håller fan inte...
Citera
2007-05-26, 17:55
  #4
Medlem
SickMicks avatar
men stör inte folk sig över fula jävla skånska "R"???? när jag hör min röst inspelad får jag fan självmordstankar
Citera
2007-05-26, 17:58
  #5
Medlem
Twisted_minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SickMick
men stör inte folk sig över fula jävla skånska "R"???? när jag hör min röst inspelad får jag fan självmordstankar

Du kommer alltså inte från Skåne? Jag har en kompis som är från Sthlm men som också säger "errr" istället för "r" (dvs skånsk brytning typ). Visst reagerar man på det första gången, men absolut ingenting man stör sig på. Han har haft flickvän så länge jag kan minnas så du kan nog inte skylla på det
Citera
2007-05-26, 18:10
  #6
Medlem
SickMicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twisted_mind
Du kommer alltså inte från Skåne? Jag har en kompis som är från Sthlm men som också säger "errr" istället för "r" (dvs skånsk brytning typ). Visst reagerar man på det första gången, men absolut ingenting man stör sig på. Han har haft flickvän så länge jag kan minnas så du kan nog inte skylla på det
jag kommer faktiskt från skåne. flyttade till sthlm vid 3 års ålder.

men om det inte är rösten så får jag väl hitta nått annat att klaga på.
Citera
2007-05-26, 18:11
  #7
Medlem
grens avatar
Även om dialekter kan vara dryga, så är det nog sällan anledningen till att man inte får tjejer. Det finns nog bara en eller två människor jag stött på i verkligheten som haft så pass jobbiga röster att jag velat spontant självantända.

Det har inte handlat om uttal, dialekt eller liknande, utan om röstläget. Jag har väldigt svårt för höga frekvenser och allra mest när en sådan "pipig" människa är upprörd och börjar skrika.

Ditt problem ligger nog mer i ditt självförtroende än i din röst.
Citera
2007-05-26, 18:11
  #8
Medlem
Slints avatar
Jo, skånska är jävligt fult. Har svårt att tända på någon som snackar skånska. Så , ja du har rätt.
Citera
2007-05-26, 18:15
  #9
Avstängd
Sam Lowrys avatar
Ja inte är skånska vacker inte.. Rena motpolen till göteborska och ändå ligger de rätt nära varandra..

Men röst och dialekt är inte samma sak, dessutom låter allas röster fuckade när man själv lyssnar på dem.. har du komplex för din röst så koncentrera dig på nätdejting då.. eller träna på runka med tungspets-ärr..
Citera
2007-05-26, 18:31
  #10
Medlem
SickMicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Ja inte är skånska vacker inte.. Rena motpolen till göteborska och ändå ligger de rätt nära varandra..

Men röst och dialekt är inte samma sak, dessutom låter allas röster fuckade när man själv lyssnar på dem.. har du komplex för din röst så koncentrera dig på nätdejting då.. eller träna på runka med tungspets-ärr..
du har så rätt så. skånska är rätt så jävligt. men jag fan inte få till
tungspets-ärr
Citera
2007-05-26, 18:39
  #11
Medlem
Avantasias avatar
Jag tycker att rösten och hur personen har en viss betydelse men inte så stor att jag tror att du behöver oroa dig. Personligen tycker jag dessutom att skånska är charmigt (i alla fall den mina vänner/bekanta pratar) så skånska är bara ett plus i min värld.
Citera
2007-05-26, 18:56
  #12
Medlem
SickMicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avantasia
Jag tycker att rösten och hur personen har en viss betydelse men inte så stor att jag tror att du behöver oroa dig. Personligen tycker jag dessutom att skånska är charmigt (i alla fall den mina vänner/bekanta pratar) så skånska är bara ett plus i min värld.
tackar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback