2007-05-26, 14:06
Medlem
dark vaders avatar
Om du hade fått välja om till gymnasiet idag, förflyttad bak till den tiden då du gick i nionde klass men med samma syn och uppfattning på arbetslivet och vidare studier, vad hade du då valt?

Jag har märkt att en hel del verkar ångra sina val, teoretiker vill jobba praktiskt och vice versa. Själv tycker jag ändå att ett val mot en säker yrkesgrupp för komplettering av betyg om man vill läsa vidare är det vettigaste. 3 år är en lång tid och man får ju vara bra jävla säker om man ska lyckas välja rätt...
Citera
2007-05-26, 14:18
Medlem
kniebolos avatar
Hmmm...jag gick social linje på gymnasiet men den har ju tagits bort sedan dess. Idag skulle jag nog ha valt samhälle. En bred och bra utbildning tror jag.
Citera
2007-05-26, 14:25
Medlem
doublejohns avatar
Natur helt klart.
Sköter man sig och får bra betyg kan man bli vad man bli.
Citera
2007-05-26, 14:49
Medlem
Samma som jag läste, NV. En otroligt bred utbildning som man kan bli allt med. Sen Universitetet skulle jag nog valt samma utbildning också, Civ. Ing.
Citera
2007-05-26, 14:57
Bannlyst
Skulle valt samma, NV. Men på en annan skola än förortsgymnasiet jag gick på. Har dock klarat mig fint än så länge ändå.
Citera
2007-05-26, 14:59
Medlem
Jag hade istället valt byggprogrammet. (Gick elprogrammet). Anledning är att jag är mer åt hantverkarhållet än blåskjortahållet.
Citera
2007-05-26, 14:59
Medlem
orkarNs avatar
Jag skulle ta IB, igen.
Citera
2007-05-26, 15:02
Medlem
Kivans avatar
Om jag fick välja igen skulle jag völja att absolut inte gå gymnasiet. Värre slöseri med tid och energi än skola får man leta efter. Tänk att få tillbaka dessa hundratals timmar och kunna ägna dem åt att arbeta eller lära sig saker.
Citera
2007-05-26, 15:05
Medlem
Sartres avatar
Jag hade nog gått IB och tagit HL maths. Men man får ju också känna efter i sitt vanliga liv (dvs inte i tankevärlden) och ändå vara nöjd med de valen man gjort, för någonstans på vägen tog man ett jävligt bra val och hamnade där man var sedan. Jag är jävligt nöjd med att jag drog NV på gymnasiet, hade jag haft en litet roligare klass hade det varit mer värt också.
Citera
2007-05-26, 15:05
Medlem
Krappfiskarns avatar
Jag valde teoretiskt först (samhällskunskap), bytte efter två år till mer praktiskt (Hotell & Restaurang) och jag avskyr mitt byte som pesten.

Hade jag fått gå tillbaka hade jag valt att utbilda mig till snickare.
Citera
2007-05-26, 15:06
Medlem
puckelns avatar
Jag gick media, skulle valt musik om jag fick välja om.
Citera
2007-05-26, 15:16
Medlem
elevators avatar
ja, inte fan hade jag valt omvårdnad igen iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in