2007-05-25, 11:47
Medlem
Hej undrar om nån vet av nån bra tejp som man kan sätta på tapeter som inte fastnar och drar med sig tapeten...vet inte om jag vågar sätta vanlig maskeringstejp..tycker den fäster för hårt och kanske inte går attt få bort sen??

Tips nån...tack på förhand..

Mvh
Citera
2007-05-25, 11:59
Medlem
Tolvans avatar
Vanlig kontorstejp som är lite "grådimmig" funkar bra men det är ju ingen stark tejp som kan hålla upp stora grejer.
Citera
2007-05-25, 14:03
Medlem
Den "blå" målartejpen fastnar inte så farligt.
Citera
2007-05-25, 19:04
Medlem
Starpoops avatar
Här vill jag slå ännu ett slag för Vulktapen

Fridens Liljor
Citera
2007-05-27, 16:10
Medlem
swedishsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khane
Hej undrar om nån vet av nån bra tejp som man kan sätta på tapeter som inte fastnar och drar med sig tapeten...vet inte om jag vågar sätta vanlig maskeringstejp..tycker den fäster för hårt och kanske inte går attt få bort sen??

Mvh
Varför ska du tejpa på en "fin" tapet överhuvudtaget? Har du tänkt måla runt den bör du skydda den med plast och tejpa strax utanför..för att senare komplettera med en liten pensel.. Finns nog ingen tejp på marknaden som en yrkesman skulle våga sätta på en Ralph Laurentapet iaf..
Citera
2007-05-27, 18:22
Medlem
straycats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khane

Mvh

Förklara vad det är du skall göra exakt så ska jag hjälpa dig. Som någon sa
fungerar den blå målartejpen på tapet men inte alltid!
Citera
2007-05-27, 18:46
Medlem
tapirs avatar
maskeringstejp är väl lämpad för att inte fästa så bra?
Citera
2007-05-27, 18:52
Medlem
straycats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
maskeringstejp är väl lämpad för att inte fästa så bra?

Ja,men det finns många olika..
Citera
2007-05-27, 19:21
Bannlyst
Mycket beror ju på hur ytan på tapeten är, men all tape lämnar tillsist märken efter sig. Maskeringstape finns i en mängd utförande och det finns en som är lämplig att använd när den ska sitta länge (ca 14dagar) utan att märken efter sig.
Citera
2007-05-27, 19:50
Medlem
straycats avatar
Tror att detta går att lösa på smidigare sätt om trådskaparen kan
lämna lite mer info.
Citera
2007-05-27, 20:18
Medlem
kalabalikens avatar
Vanlig märkesmaskeringstejp som är ny och inte har legat i din varma garderob i åratal fungerar nog alldeles utmärkt om du inte låter den sitta så länge (dvs. tejpa, måla och ta bort tejpen. Bör gå på några timmar!). Testa på nåt dolt ställe om du är osäker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in