• 24 629 online
  • 1 194 503 medlemmar
  • 61 882 607 inlägg
  • 1
  • 2
2007-05-25, 10:48
Avstängd
Punkares avatar
Varför sitter ni och klagar på araber och afrikaner när den största kriminella invandrargruppen är finnar? Finnar är också den mest hatade och avskydda invandrargruppen någopnsin i Sverige. Tillexempel röstades det fulaste språket fram här, där finskan vann: http://www.flashback.org/showthread.php?t=214650 Det är ETT bevis på svenskens hat gentemo finnarna. I själva verket så står finnarna under araber, zigenare och albaner i en svensks ögon. Varför inte bara erkänna? Rent rasmässigt är araber mer rasligt besläktade med svenskar än finnar är med.

Här uttrycker svenkarna sin avsky: http://www.flashback.org/showthread.php?t=397147

Lögntråd där svenskar inte vill erkänna: http://www.flashback.org/showthread.php?t=406619

Finnar är, trots sin långa närvaro i det svenska samhället, tydligt övrerepresenterade i brottsstatistiken över grova brott. De utmärker sig tydligt bland de tre etniska grupper där man ser en förhöjd brottslighet: turkar, irakier och finnar.
(Källa: Anne-Christine Hjelm, BRÅ, 2005). Hjelm hävdar att missbruk är en tydligt bidragande faktor till förhöjd brottslighet.
Finsk-ugriska folk har, i likhet med många andra asiatiska folk, en lägre produktion av alkoholdehydrogenas (enzym för sockernedbrytning) vilket gör att de helt enkelt är behäftade med ett nedärvt taskigt ölsinne. (Källa: C Lindgren, KI, 1999)
De blir kraftigare berusade och bryter inte ner alkohol till acetaldehyd lika snabbt, vilket avspeglar sig i brottsfrekvensen.

Om detta också är en orsak till den överrepresentation av suicid som är tydlig bland europas ugriska befolkning ska jag låta vara osagt. Förekomsten av en ugrisk "självmordsgen" har diskuterats.
(Källa:Michael Marmot, New York academy of Science, 1995)
2007-05-25, 10:57
Avstängd
Hej, Jorma82, är du redan tillbaka?

Personligen tror jag att brottsfrekvensen för finnar i Sverige beror på att landet inte ställer särskilt höga krav på personer som vill invandra.
2007-05-25, 11:01
Avstängd
Punkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannerheim
Hej, Jorma82, är du redan tillbaka?

Personligen tror jag att brottsfrekvensen för finnar i Sverige beror på att landet ställer inte särskilt höga krav på personer som vill invandra.

Vem vem vem?

Men sak samma: Vi kan alltså konstatera att finnar är:

1. Det mesta hatade folket i Sverige.

2. Att finnar är de som utför ABSOLUT mest brott i Sverige.

Samtidigt sitter invandringskritiker och klagar på afrikaner och araber. Hur kommer detta sig invandringskritiker?!
2007-05-25, 11:04
Medlem
dempa69s avatar
Vad går du på för fina piller

Om du nu har läst BRÅ rapporten som länkas till i flera forum så kan du se att den DOMINERANDE gruppen inom inomnordisk invandring är från Finland JA (73%), men om du läser tabeller och statistik har den totala gruppen från norden en överrepresentation på 1,7, vilket TADA sänker snittet på dina älskade musslor och araber som har ~4 i överrepresentation. Och det var snällt räknat.

Angående hat mot Finnar så måste du fan vara helt pårökt med dinna påståenden. Att finska inte är ett vackert språk håller till och med många av mina finska vänner med om, men till skillnad mot vissa folkgrupper kan Finländare ta skämt och kritik utan att bli "Kränkta". Vi får faaan inte kalla dom där runda sakerna med choklad och kokos vad dom alltid har hetat, men nog fan kallas vissa kakor fortfarande "Finska pinnar"

Med dom här trådstarterna ligger du nog "väldigt" bra till för KFK

// Dempa
2007-05-25, 11:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Punkare
Vem vem vem?

Men sak samma: Vi kan alltså konstatera att finnar är:

1. Det mesta hatade folket i Sverige.

2. Att finnar är de som utför ABSOLUT mest brott i Sverige.

Samtidigt sitter invandringskritiker och klagar på afrikaner och araber. Hur kommer detta sig invandringskritiker?!

Vad tror du danskarna skulle tycka om svenskarna, om en stor del av den lägre arbetarklassen/underklassen (socialfall, alkoholister, tjuvar) i Sverige skulle utvandrat till Danmark? Förstår du jämförelsen? En stor del av de finnar som invandrade till Sverige på 1960-70-talet tillhörde arbetarklassen. Med arbetarna kom även socialt utslagna personer som ville ha högre socialbidrag. Nästan inga intellektuella finnar flyttade hit. Dock har en överväldigande majoritet av finnarna integrerat sig väl i det svenska samhället och bidragit till att utveckla industrin.
2007-05-25, 11:08
Medlem
Klart att folk inte hatar finnar mest. Det säger dom isåfall bara för att va PK. Folk hatar negrer, araber och zigenare i första hand. Finnar står högt i kurs.

Själv är jag klart förtjust i Finland och finnar och ser inte minst deras politik som en förebild.
2007-05-25, 11:09
Avstängd
Punkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Vad går du på för fina piller

Om du nu har läst BRÅ rapporten som länkas till i flera forum så kan du se att den DOMINERANDE gruppen inom inomnordisk invandring är från Finland JA (73%), men om du läser tabeller och statistik har den totala gruppen från norden en överrepresentation på 1,7, vilket TADA sänker snittet på dina älskade musslor och araber som har ~4 i överrepresentation. Och det var snällt räknat.

Angående hat mot Finnar så måste du fan vara helt pårökt med dinna påståenden. Att finska inte är ett vackert språk håller till och med många av mina finska vänner med om, men till skillnad mot vissa folkgrupper kan Finländare ta skämt och kritik utan att bli "Kränkta". Vi får faaan inte kalla dom där runda sakerna med choklad och kokos vad dom alltid har hetat, men nog fan kallas vissa kakor fortfarande "Finska pinnar"

Med dom här trådstarterna ligger du nog "väldigt" bra till för KFK

// Dempa

Ja alltså...Det är ju allmänt känt att finnar är mer kriminella än araber? Men okej...Din uträkning hävdar alltså att araber är MER överrepresenterade inom brott? Dessutom! Araber är mer rasligt besläktade med svenskar än finnar!

KFK?!
Medlem
Vobblers avatar
Kriminellast?

Nej du, tillbaka till SFI.
Avstängd
Punkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grue
Klart att folk inte hatar finnar mest. Det säger dom isåfall bara för att va PK. Folk hatar negrer, araber och zigenare i första hand. Finnar står högt i kurs.

Själv är jag klart förtjust i Finland och finnar och ser inte minst deras politik som en förebild.

Och du är verkligen svensk....? Svenskar hatar finländares utseende!
2007-05-25, 11:10
Avstängd
Punkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannerheim
Vad tror du danskarna skulle tycka om svenskarna, om en stor del av den lägre arbetarklassen/underklassen (socialfall, alkoholister, tjuvar) i Sverige skulle utvandrat till Danmark? Förstår du jämförelsen? En stor del av de finnar som invandrade till Sverige på 1960-70-talet tillhörde arbetarklassen. Med arbetarna kom även socialt utslagna personer som ville ha högre socialbidrag. Nästan inga intellektuella finnar flyttade hit. Dock har en överväldigande majoritet av finnarna integrerat sig väl i det svenska samhället och bidragit till att utveckla industrin.

Men då kan man ju säga det samma om de som kommer hit idag. Att de är arbetarklassen som kommer hit och utslagna personer. Helt plötsligt är det ändå samma sak.
2007-05-25, 11:13
Medlem
soft0s avatar
finsk brytning är ju hur mysigt som helst.

Har du någon gång hört mumintrollet vara arg?

Jag gillar finnar!
2007-05-25, 11:15
Medlem
ufomongos avatar
Vad har du rökt för nåt?

Ingen jag känner har nåt emot finnar!

Finnar är rätt balla, coolt macho, oftast fulla och sitter vid Jack Vegas.

Men inga man tycker illa om. Araber, ziggisar och somalier däremot, tjena.

ALLA tycker dessutom finlandssvenska är coolt, så jag fattar inte var du får dina galenskaper ifrån.
  • 1
  • 2