2009-04-29, 13:19
Medlem
Waterpoloplayers avatar
Min sport

Bästa sporten: Vattenpolo.

Vi har simning 4 ggr i veckan
3 St bollträningar där vi kör vattentramp med medicinboll som ligger på 5 - 20 kg
Sidan om kör jag styrketräning 3 ggr i veckan
Under en match måste du orka simma fram och tillbaka psykiskt men också fysiskt och det tar verkligen på hela kroppen med all bentramp och simning.
Citera
2009-04-29, 14:58
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Nej precis du har inte utövat sporten själv. Finns en topp tio lista med de hårdaste sporterna tidigare i tråden där trav är med.
Enligt denna listan är det baseball som är hårdast:
Citat:
Ursprungligen postat av Den RIKTIGA listan över världens hårdaste(tm) sporter
  • baseball
  • baseball
  • baseball
  • baseball
  • baseball
  • baseball
  • baseball
  • baseball
  • baseball
  • baseball
Listor ljuger aldrig!!
Citera
2009-04-30, 09:28
Medlem
Spjutkastning är hårdast iaf mot sin egen kropp, "även för andra om de blir träffade"
Citera
2009-04-30, 19:30
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Tänk dig själv en pullande häst i 800 meter och försöka håla tillbaka den.
Hade man blivit pullad av en häst i trav så hade den verkligen varit en av de hårdaste sporterna i världen.
Citera
2009-05-01, 13:48
Medlem
Ozmeisters avatar
Cykling. Enorma stigningar och fruktansvärda hastigheter. Man har extrem uppförsbacke i ca 10-15 mil. För att sedan göra en slutspurt. Men det är inte bara hårt pågrund av att det är jobbigt. De krascher man ser från cyklingen är inte roliga. Efter attt de har kraschat sätter de sig på cykeln igen och fortsätter.
Citera
2009-05-08, 19:54
Medlem
toxic90s avatar
thaiboxning, rond efter rond, spark efter spark och aldrig ge upp. Vet ni hur seg man blir i bena efter att bli knäad å sparkad på låren flera gånger och sen ska du kämpa flera ronder till..
Citera
2009-05-08, 23:09
Medlem
alpha-betas avatar
Jag skulle nog ranka ultramaraton i toppen. 100 km i löpning kräver sin man. Det räcker inte med extremt enormt överjävlabra fysik, som dock är en förutsättning, loppet är så långt att andra halvan av loppet går på ren vilja. Har aldrig sprungit detta, men skulle hellre på knockad i en mma-fight och vakna i en skön sjukhussäng, än att ha sprungit en mil och veta att jag har 9 mil kvar...
Citera
2009-05-13, 20:01
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Enligt denna listan är det baseball som är hårdast:

Listor ljuger aldrig!!

Beror väl på vem som utfärdat den eller hur?

Såg ny olympiatravet i år när bandet över Lamrial monzon gick av och hästen galloperade förbi startbilen. Hade han dragit i tömmarna då så hade hästan sparkat ihjäl honom. Men kusken forcerade 1.5 varv tills den lugnade sig.

Det är psykisk styrka.!!
Citera
2009-05-15, 01:27
Medlem
tjock-steffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutmeg
göran kropp!

Göran Kropp är ingen sport!

Dock var han en av de hårdaste utövarna av hårda sporter. Om någon här klättrat dygn i sträck borde de veta...

Jag lägger min röst på alpin klättring som den hårdase sporten.

Det är svårt, det kräver sjuka mängder träning, du behöver kondition som Gunde Svan, du ska uthärda smärta värre än alla kampsporter kan ge dig och du behöver ett psyke som är långt bortom vilken inspärrad massmördare som helst. Möjligheterna att dö är alltid en bonus. Amputera lite förfrusna kroppsdelar ger dig cred på after-skin.

Om man tvivlar kan man alltid trampa in ett stegjärn i vaden, sätta en isyxa i låret och jogga lite lätt på 8000m.ö.h med en död polare på ryggen. Hosta lite blod oxå och försök komma ihåg om det här var rätt väg hem
Citera
2009-05-16, 18:50
Medlem
Bonko86s avatar
Jag lägger min röst på Cykling, givetvis etapplopp som Tour de france, giro'd italia och vuelta de espana.

Tänker givetvis på Lance armstrong som faktiskt beundrar. Vunnit Tour De France SJU jävla gånger irad, och det EFTER att man blivit dignoserad med testikelcancer. WTF LIKSOM, killen är fan omänsklig.

Men till Tour De France...
"Tour de France pågår under tre veckor i juli månad och är uppdelad i omkring 20 etapper som är runt 200 km långa"
Va i helvete liksom? Hur fan pallar de göra det? Deras kroppar är fucking maskiner, konditionen där är fan extrem. Jag provade cykla för någon vecka sedan (senast var väl 10 år sedan) och det var tamigfan det jobbigaste jag gjort, och nu snackar vi 2-3 km

Nej.. Elitcyklister anser jag tävla i den hårdaste sporten. Normala sporten. Extrem-konditionssporter såsom marathon i öknen och den där som någon pratade om där man börar på 85m djup i vattnet.. Det känns mer som folk som vill hävda sig, känns inte som någon riktig sport faktiskt.
Citera
2009-05-18, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonko86
Jag lägger min röst på Cykling, givetvis etapplopp som Tour de france, giro'd italia och vuelta de espana.

Tänker givetvis på Lance armstrong som faktiskt beundrar. Vunnit Tour De France SJU jävla gånger irad, och det EFTER att man blivit dignoserad med testikelcancer. WTF LIKSOM, killen är fan omänsklig.

Men till Tour De France...
"Tour de France pågår under tre veckor i juli månad och är uppdelad i omkring 20 etapper som är runt 200 km långa"
Va i helvete liksom? Hur fan pallar de göra det? Deras kroppar är fucking maskiner, konditionen där är fan extrem. Jag provade cykla för någon vecka sedan (senast var väl 10 år sedan) och det var tamigfan det jobbigaste jag gjort, och nu snackar vi 2-3 km

Nej.. Elitcyklister anser jag tävla i den hårdaste sporten. Normala sporten. Extrem-konditionssporter såsom marathon i öknen och den där som någon pratade om där man börar på 85m djup i vattnet.. Det känns mer som folk som vill hävda sig, känns inte som någon riktig sport faktiskt.

Håller med. Cykling i tävlingar som Tour de France är nog bland det tuffaste man kan utsätta sig för som idrottsman.
Tyvärr är det synd att allt har förstörts av ständiga dopingavslöjanden och rykten om dopade åkare. Men likväl en brutal tävlingsform att cykla ca: 20 mil om dagen i tre veckor.
Citera
2009-05-19, 10:41
Medlem
The grofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjock-steffe
Göran Kropp är ingen sport!

Dock var han en av de hårdaste utövarna av hårda sporter. Om någon här klättrat dygn i sträck borde de veta...

Jag lägger min röst på alpin klättring som den hårdase sporten.

Det är svårt, det kräver sjuka mängder träning, du behöver kondition som Gunde Svan, du ska uthärda smärta värre än alla kampsporter kan ge dig och du behöver ett psyke som är långt bortom vilken inspärrad massmördare som helst. Möjligheterna att dö är alltid en bonus. Amputera lite förfrusna kroppsdelar ger dig cred på after-skin.

Om man tvivlar kan man alltid trampa in ett stegjärn i vaden, sätta en isyxa i låret och jogga lite lätt på 8000m.ö.h med en död polare på ryggen. Hosta lite blod oxå och försök komma ihåg om det här var rätt väg hem

Jag vet att jag är dum i huvudet som fortsätter skriva i den här tråden. Alpinklättring kanske är den rådande hårdaste sporten men jag vidhåller nog att pankration eller engelsk pugilism innan Queensberry reglerna historiskt sett är världens hårdaste sporter, kampmoment+extrem smärta+inga pauser (i pankration, till döden) vilket gör det lika eller mer konditionskrävande än även alpinklättring.

Man kan ju dock tilldela den hårdaste sporten de sporter där ett uppgivande pga utmattning leder till döden såsom i alpinklättring eller pankration. De som postar efter här, ifall ett uppgivande i nämnd sport inte leder till dödsfall, så posta inte.
Senast redigerad av The grof 2009-05-19 kl. 10:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in