Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-23, 21:04
  #1
Medlem
F5MMANs avatar
. . som trådens titel lyder. Hur gör man, är en usel "romantiker". Vad ska man tänka på etc? :/
Tacksam
Citera
2007-05-23, 21:14
  #2
Medlem
Bajslocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F5MMAN
. . som trådens titel lyder. Hur gör man, är en usel "romantiker". Vad ska man tänka på etc? :/
Tacksam
gå och fråga om hon tar den i 2:an nej men, det finns väl trådar om detta? om inte.. läs Neil Strauss The Game. där står det ganska mycket om allt.. tror jag...
Citera
2007-05-23, 21:21
  #3
Medlem
DAKFs avatar
En bra opener som jag använde när jag var "newbie" var:

"Du ser väldigt intressant ut, men jag har grymt bråttom just nu.
Men ge mig ditt nummer så kan jag ta reda på om du är så intressant som du ser ut."
Citera
2007-05-23, 21:30
  #4
Medlem
LiqWids avatar
Fråga om hon/han vill gå ut och ta en fika eller bara en bit mat, det brukar fungera klockrent. Naturligtvis så är det aldrig fel om du bjuder heller. Säger hon/han emot fler gånger än en, som det brukar bli för mig, så skämta till det lite, det lättar alltid stämningen.

Brukar själv köra med nått i denna stilen "Jag har sagt till mig själv att jag ska bjuda på maten hela dagen nu, och det vore ju olyckligt att vi ska bli osams också. Hur löser vi det här nu då?"

Men det viktigaste är att tro på sig själv, finns inget som kan gå fel egentligen. Bara att köra sitt eget race.
Citera
2007-05-23, 22:12
  #5
Medlem
guldpåkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F5MMAN
. . som trådens titel lyder. Hur gör man, är en usel "romantiker". Vad ska man tänka på etc? :/
Tacksam

Säg saker där det framgår att du tycker om henne. Intressera dig för hennes liv och värld. Var allmänt trevlig och visa din uppskattning. Men säg bara saker som kommer från hjärtat. Sedan, när du känner om hon verkar vara intresserad, kan du ta steget och fråga om hon vill göra något tillsammans med dig. Var generös!

Detta har nog fungerat i alla tider.
Citera
2007-05-23, 23:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiqWid
Brukar själv köra med nått i denna stilen "Jag har sagt till mig själv att jag ska bjuda på maten hela dagen nu, och det vore ju olyckligt att vi ska bli osams också. Hur löser vi det här nu då?"

Du är oskuld va?
Citera
2007-05-23, 23:21
  #7
Medlem
Slints avatar
Säg hej och le. Klockrent.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback