Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-05-22, 19:52
  #1
Medlem
Jag hittar ingen tråd om denne man som Anders Isaksson skriver om i ny bok jag inte läst. Nån som börjat läsa?

Själv tycker jag att han var en blandning mellan Johnny Bode och Austin Powers. Eller inbillade sig själv att han var det.

Startade en privatpolis inom S. Affär och Ku-förhör. Dog i AIDS. Begraven i Palmeutredningens svarta hål.

Ska man vara upprörd eller upprymd över denna gamla soppa?

Isaksson spekulerar över hans personlighet, subsolid, vilket kan beskrivas som "inte vuxit upp" kort sagt.

Man kanske vill ha såna i politiken, det är ju så tråkigt annars?

Är Isaksson en skarp iakttagare eller en rättshaverist som halkat ur (s)?
Citera
2007-05-22, 20:23
  #2
Medlem
Kurt Lundgren bloggar ganska träffsäkert om den rättsröta som Isaksson skriver om existerade 1969-1976 tillsammans med den horköpande dåren justitieministern Lennart Gejier.

Scrolla ner och läs inläggen:

Ebbe skulle kremeras i en kanot på Riddarfjärden!

Regeringsskifte kastar ut den politiska dräggen

http://kurtlundgren.webblogg.se/
Citera
2007-05-22, 20:30
  #3
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Jag hittar ingen tråd om denne man som Anders Isaksson skriver om i ny bok jag inte läst. Nån som börjat läsa?

Själv tycker jag att han var en blandning mellan Johnny Bode och Austin Powers. Eller inbillade sig själv att han var det.

Startade en privatpolis inom S. Affär och Ku-förhör. Dog i AIDS. Begraven i Palmeutredningens svarta hål.

Ska man vara upprörd eller upprymd över denna gamla soppa?

Isaksson spekulerar över hans personlighet, subsolid, vilket kan beskrivas som "inte vuxit upp" kort sagt.

Man kanske vill ha såna i politiken, det är ju så tråkigt annars?

Är Isaksson en skarp iakttagare eller en rättshaverist som halkat ur (s)?

Har för mig att han är eller varit folkpartist?
Fick den uppfattningen i samband då jag läste boken "Den politiska adeln" skriven av AI.
Citera
2007-05-22, 20:30
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Kurt Lundgren bloggar ganska träffsäkert om den rättsröta som Isaksson skriver om existerade 1969-1976 tillsammans med den horköpande dåren justitieministern Lennart Gejier.

Scrolla ner och läs inläggen:

Ebbe skulle kremeras i en kanot på Riddarfjärden!

Regeringsskifte kastar ut den politiska dräggen

http://kurtlundgren.webblogg.se/
Ja KL är en skarp man, men det är lite generationskillnad oss emellan. Ebbes begravning var väl i "skissen" inte så ovanlig inom sin tid och genre, Kändis-Aids-90-tal. Där KL bara ser storhetsvansinne och effektsökeri ser jag faktiskt en... ja... stilla humor i planerna. Begravningen blev ju lite mer nertonad sedan.

KL är en vettig karl med bra blogg.
Citera
2007-05-22, 20:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Har för mig att han är eller varit folkpartist?
Fick den uppfattningen i samband då jag läste boken "Den politiska adeln" skriven av AI.
Ryktet säger att han "söp sönder sin karriär inom S", Isaksson, och därför blev en journalist som granskar dom extra hårt. Men hans böcker om Per Albin Hansson är väl gedigna och fortfarande de mest heltäckande vad jag vet?

Vet nån vad han hade för funktion inom S?
Citera
2007-05-22, 20:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Har för mig att han är eller varit folkpartist?
Fick den uppfattningen i samband då jag läste boken "Den politiska adeln" skriven av AI.
Isaksson är socialdemokrat. Men en sosse av den gamla stammen, som sossarna var på 40 och 50-talet. Han anser att staten skall tillgodose en grundtrygghet men att resten skall vara upp till individen.

Möjligt att han har nåt horn i sidan till sossarna också.
Citera
2007-05-22, 21:49
  #7
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Värdefullt att (s) historiska sjaskerier avslöjas och hängs ut.
Att sosseikonen, den vidrige Palme, tillät en sån
(s)juk nolla som Ebbe Carlsson i sin omgivning, visar
vilken katastrof han var, kroknäsan. Bra skrivet av Isaksson,
utmärkta kommentarer i Kurt Lundgrens blogg.

Tvi vale för socialdemokrater!
Citera
2007-05-23, 00:19
  #8
Medlem
Jag är väl en av de få i detta land som faktiskt bevistade Ebbe Carlssons studentskiva.
Citera
2007-05-23, 01:22
  #9
Medlem
Robin Woods avatar
Uppskatar boken "Den politiska adeln", en faktabok som går att läsa med intresse för den som vill bli upplyst om vad man sysslar och sysslat med i maktens korridorer.
Citera
2007-05-23, 16:40
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag är väl en av de få i detta land som faktiskt bevistade Ebbe Carlssons studentskiva.


Hmm intressant, hur var han då? Socialt framåt eller ett borderline case redan då?

-Tar tillbaka vad jag sagt om Isaksson, Stig Björn L som känner honom menar att han inte super alls speciellt. Men röker pipa!

-modifierar vad jag och Kurt L tycker om homosexualitet ovan. Vi utreder frågan.

kurt har en bra blogg i ämnet, som alltid.

Men Ebbe var/ ÄR en Gudfader. Det bara är så....
Citera
2007-05-24, 00:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
JBegraven i Palmeutredningens svarta hål.

ROTFL.
Jag antar att du känner till Ebbes sexuella preferenser. Han begravdes faktiskt i en kanot. Tomas Fischer lär ha påstått om Ebbe att "den mannen tar man inte där han sitter", men din kommentar var inte illa den heller.
Citera
2010-01-07, 01:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasile
ROTFL.
Jag antar att du känner till Ebbes sexuella preferenser. Han begravdes faktiskt i en kanot. Tomas Fischer lär ha påstått om Ebbe att "den mannen tar man inte där han sitter", men din kommentar var inte illa den heller.

Tomnas Ficher Erik Penser Ebbe med flera...

Här döljs det otroligt mycket skumrask som inte tål dagens ljus.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback