Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-17, 22:26
  #13
Medlem
Förvånande lite som skrivits om Wien!

Tänkte påbörja min Eurotrip där i sommar, vad får man inte missa?
Hur är staden överlag? Priser? Utelivet? Tips på något bra hostel där man träffar på lite andra backpackers?
Vad ska man akta sig för?

Tacksam för lite allmän info om staden!

Mvh Rallarkalle
Citera
2017-06-07, 02:56
  #14
Medlem
Precis som Rallarkalle tidigare är jag ute efter lite tips om Wien.

Det där med ståplatser på operan (tänker främst på Staatsoper), måste man köa hela dagen för att ha en chans, eller är det hyfsat lätt att få en sådan biljett? Ska dit nu i juni, kanske svårare då med tanke på turismen. Vore riktigt tråkigt att missa huvudmålet med resan, samtidigt som jag absolut inte vill spendera en heldag i en ny stad på att köa.

Är det fortfarande lugnt att åka kollektivt utan giltig biljett? Kommer bo relativt centralt, så blir mest till flygplatsen, Donauområdet och Schönbrunn jag tar vagnen/bussen till. Nästan 17 euro (köper alltid tredagarskort på weekendresor) känns lite väl saftigt om man ändå inte blir kontrollerad.

Finns några andra tips annars, förutom de klassiska som kan hittas lite överallt på Internet? Restauranger med bra, äkta wienerschnitzel tar jag gärna tips på. Schnitzelwirt sägs vara bra, men hittar ingen onlinemeny där. Schnitzel är det godaste som finns, så givetvis måste den innehålla kalv när man väl besöker dess hemstad!
Citera
2017-06-07, 21:35
  #15
Medlem
Hej!

Tänkte om någon kunden tipsa om ett bra hostel i Wien där man kan träffa andra backpackers?

Mvh Rallarkalle
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f490543

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback