Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-05-21, 18:14
  #1
Avstängd
spoozs avatar
Nästan 500 nya städföretag har bildats sedan årsskiftet.
Måste väl vara en direkt effekt av regeringens politik (avdraget för hushållsnära tjänster) ?
http://di.se/Avdelningar/Artikel.asp...n;Huvudnyheter
Citera
2007-05-21, 18:31
  #2
Medlem
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=652481

Citat:
Regeringen räknar med att efterfrågan på hushållsnära tjänster ska öka med 25 procent.

Vad som blir tillåtet att få göra avdrag för är inte alldeles glasklart. Att få häcken klippt går bra, men att få sina träd beskärda ger inte rätt till skatteavdrag. Skatteverket är kritiskt till lagens utformning och ser framför sig mängder av gränsdragningsärenden.

- Det kommer att bli stora tillämpningsproblem, säger Pia Blank Thörnroos.

Det här borde dock kunna få in folk som tidigare stått utanför arbetsmarknaden, som invandrarkvinnor, på den.
Citera
2007-05-21, 18:31
  #3
Medlem
cptbs avatar
fy fan för åtgärder som skapar jobb.
Citera
2007-05-21, 18:41
  #4
Medlem
Detta slår ju mot dom allra svagaste! Nu tvingas de som redan ligger acceptera arbeten.

Fy fan.
Citera
2007-05-21, 18:44
  #5
Medlem
Fan ta moderatsvinen.. Rena hus ska de ha också! Räcker det inte med att slå på de ensamstående, förståndshandikappade 12 barns mödrarna vars hela familj lever på en näva kallt gift varje månad. ...


Ingen dum idé inte.. Mängder av äldre lär säkerligen vilja betala för att ha någon som städar så de kan bo kvar i sina hus/lägenheter något år till innan de måste sättas på ett hem. Fina grejor!
Citera
2007-05-21, 18:47
  #6
Medlem
LoTiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christofer_a
Detta slår ju mot dom allra svagaste! Nu tvingas de som redan ligger acceptera arbeten.

Fy fan.

Nu får arbetarna stå där med mössan i handen och tigga om att ta pigjobb. Fy fan!
Citera
2007-05-21, 19:28
  #7
Avstängd
spoozs avatar
Skämt åsido. Varför väljer S att ständigt förnedra städare genom att kalla dem för "pigor"? Var kommer detta ifrån? De påstår ju sig stå på de "svagas" sida i samhället. De som har tyngst arbeten och har lägre löner.

Vad vinner man på att hela tiden kalla dem för "pigor"?
Måste vara otroligt förolämpande för de som sliter med dessa yrken.
Citera
2007-05-21, 19:42
  #8
Medlem
indens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Skämt åsido. Varför väljer S att ständigt förnedra städare genom att kalla dem för "pigor"? Var kommer detta ifrån? De påstår ju sig stå på de "svagas" sida i samhället. De som har tyngst arbeten och har lägre löner.

Vad vinner man på att hela tiden kalla dem för "pigor"?
Måste vara otroligt förolämpande för de som sliter med dessa yrken.

Jag är själv helt oduglig på att städa och ser verkligen upp till dom som kan få det rent och snyggt. För rätt peng så kommer jag anlita städfirma när det gått för länge utan att dammsugaren har åkt fram.
Citera
2007-05-21, 20:08
  #9
Medlem
Om jag var städare för ett privat bolag skulle jag bli förolämpad om någon kallade mitt jobb för pigjobb.

Hur som helst kul att det skapas arbetstillfällen och framförallt bra för ekonomin. Jag kan inte förstå hur det skulle vara negativt med denna utvecklingen som vänstervurmarna hävdar.
Citera
2007-05-21, 20:11
  #10
Medlem
brianmolkos avatar
Hurra jag måste flytta till Stockholm där finns ju så mycket städföretag, jag kan anlita.
Ja sen kan man ju undra om föräldrarna jobbar i ett företag som ger staden något.... tyvärr motarbetas dessa för folk längtar till småstadsliv i jätteformat
Citera
2007-05-21, 20:20
  #11
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Skämt åsido. Varför väljer S att ständigt förnedra städare genom att kalla dem för "pigor"? Var kommer detta ifrån? De påstår ju sig stå på de "svagas" sida i samhället. De som har tyngst arbeten och har lägre löner.

Vad vinner man på att hela tiden kalla dem för "pigor"?
Måste vara otroligt förolämpande för de som sliter med dessa yrken.

Sveavägen 68 och LO-borgen städas förmodligen solidariskt av Måna och Wanja själva. De går omkring med städvagn och dammsugare efter den normala arbetsdagens slut och... Oj, men vänta! "Arbetsdagen"? Deras chefsjobb är ju inte "riktiga arbeten", men samtidigt är det ju tydligen inte heller ett "riktigt arbete" att städa. Vad är det då de plockar ut ett par hundra tusen i månaden av medlemmarnas och skattebetalarnas pengar för?

Ibland måste det vara komplicerat att företräda den s.k. arbetarrörelsen.
Citera
2007-05-21, 20:30
  #12
Moderator
Strix m/94s avatar
I sommar...

...skall jag köpa fönsterputsning! Det skapar både arbetstillfällen, rena fönster och jag blir glad. Hurra!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback