Citat:
Ursprungligen postat av Louv
Det känns som det kommer hända något stort nu på tränarfronten i Newcastle. Min magkänsla säger Mourinho eller Lippi. Ägaren Mike Ashley och Ordföranden Chris Mort har gjort grymma satsningar hittils, bla. gjort klubben skuldfri (ca. 900 000 000 kr), uppdaterat faciliteterna väsentligt och värvat unga talanger till klubben (Baheng och Tozer). Ashley som är multimiljardär har inte varit snål med pengarna hittils. Han och Mort har satsat helhjärtat på detta och det känns som de haft tanke med varje beslut som fattats.
Jag litar till 100 % på Ashley/Mort, även i beslutet att sparka Allardyce, jag skulle tro att dom redan har en superersättare. (Kommer troligen ta över efter matchen mot United)
Jo, jag tror väl att Newcastle skulle kunna erbjuda en lön som är konkurrenskraftig gentemot valfritt lag i europa, men jag tror inte att vare sig Lippi eller Mourinho kommer ta jobbet. Tror snarare någon i stil med Martin Jol.
Egentligen är det enda viktiga att det inte blir en engelsman som får jobbet.
Edit: Läste nu på sf att Martin Jol nämnts, men att Redknapp skall vara favorit. Det ska väl bara inte kunna hända? Jag menar, sparkar man Sam så här tidigt så måste man ju ta in någon som verkligen får supportrarna att glömma honom fort och Redknapp känns väl nästan som snarlik Sam.
Största skämtet vore ju dock om McClaren skulle ta över, som tydligen också nämnts som en kandidat.
Edit2: Du hade uppenbarligen läst artikeln som kom tiidigt imorse - till skillnad från mig - och ja, det ser fan lovande ut. Minst sagt.