2008-01-10, 07:52
Medlem
Louvs avatar
Newcastles nya..

Det känns som det kommer hända något stort nu på tränarfronten i Newcastle. Min magkänsla säger Mourinho eller Lippi. Ägaren Mike Ashley och Ordföranden Chris Mort har gjort grymma satsningar hittils, bla. gjort klubben skuldfri (ca. 900 000 000 kr), uppdaterat faciliteterna väsentligt och värvat unga talanger till klubben (Baheng och Tozer). Ashley som är multimiljardär har inte varit snål med pengarna hittils. Han och Mort har satsat helhjärtat på detta och det känns som de haft tanke med varje beslut som fattats.

Jag litar till 100 % på Ashley/Mort, även i beslutet att sparka Allardyce, jag skulle tro att dom redan har en superersättare. (Kommer troligen ta över efter matchen mot United)
Citera
2008-01-10, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Det är det ju också. Faktiskt så har Berbatov själv gått ut med att det är bisarra summor. Lönerna dom har ju riktigt stora också. Jag vet inte vad Berbatov har i veckan. Men det är nog runt 70000€.
Sa inte kommentatorn på canal+ häromveckan att Berba tjänar 35000 pund i veckan i Tottenham men att han förmodligen skulle få 90 000 i Chelsea. Har för mig det iaf!
Citera
2008-01-10, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louv
Det känns som det kommer hända något stort nu på tränarfronten i Newcastle. Min magkänsla säger Mourinho eller Lippi. Ägaren Mike Ashley och Ordföranden Chris Mort har gjort grymma satsningar hittils, bla. gjort klubben skuldfri (ca. 900 000 000 kr), uppdaterat faciliteterna väsentligt och värvat unga talanger till klubben (Baheng och Tozer). Ashley som är multimiljardär har inte varit snål med pengarna hittils. Han och Mort har satsat helhjärtat på detta och det känns som de haft tanke med varje beslut som fattats.

Jag litar till 100 % på Ashley/Mort, även i beslutet att sparka Allardyce, jag skulle tro att dom redan har en superersättare. (Kommer troligen ta över efter matchen mot United)
Jo, jag tror väl att Newcastle skulle kunna erbjuda en lön som är konkurrenskraftig gentemot valfritt lag i europa, men jag tror inte att vare sig Lippi eller Mourinho kommer ta jobbet. Tror snarare någon i stil med Martin Jol.

Egentligen är det enda viktiga att det inte blir en engelsman som får jobbet.

Edit: Läste nu på sf att Martin Jol nämnts, men att Redknapp skall vara favorit. Det ska väl bara inte kunna hända? Jag menar, sparkar man Sam så här tidigt så måste man ju ta in någon som verkligen får supportrarna att glömma honom fort och Redknapp känns väl nästan som snarlik Sam.
Största skämtet vore ju dock om McClaren skulle ta över, som tydligen också nämnts som en kandidat.

Edit2: Du hade uppenbarligen läst artikeln som kom tiidigt imorse - till skillnad från mig - och ja, det ser fan lovande ut. Minst sagt.
Senast redigerad av Boxisland 2008-01-10 kl. 12:42.
Citera
2008-01-11, 13:50
Bannlyst
Anelka klar för Chelsea. Ett bra köp för Chelsea, dock har dom gett honom ett 4 års kontrakt när han är 29 år. Alla vet ju hur "pålitlig" Anelka är, men faktum är ju att han gör mycket mål för varje lag han spelar i.
Citera
2008-01-11, 14:18
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Anelka klar för Chelsea. Ett bra köp för Chelsea, dock har dom gett honom ett 4 års kontrakt när han är 29 år. Alla vet ju hur "pålitlig" Anelka är, men faktum är ju att han gör mycket mål för varje lag han spelar i.

Ajdå, det var mindre bra för United. Då kommer nog Chelsea klara sig bra även under Afrikanska. Jag ville inte ha honom till United med Anelka är en riktigt bra striker.
Citera
2008-01-11, 14:32
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:

Hmm Jag kan se rubrikerna redan nu. Succe i debuten, om han nu spelar i morgon. Undrar vilka Chelsea möter
Citera
2008-01-11, 15:35
Medlem
Sluta diskutera storlagen hela tiden. Det enda intressant nu är vem som är påtänkt som Newcastle's nästa offer. Harry Redknapp säger fler och fler. Ett kontrakt på 4 år med 5m£/år i lön och 3m£ för att köpa ut honom (enligt sf artikel). Det vore ett skämt utan dess like säger jag.
Det blir ju liksom jävligt dyrt när han sparkas nästa år då.
Citera
2008-01-11, 15:53
Medlem
Citat:

Även om han är en chansnig humörmässigt så är han den enda som redan är etablerad i PL och inte är cupbunden då kan han registreras för CL. Plus att vi var desperata efter en anfallare nu när ACN kommer.
Enligt vad jag hört ska han kunna spela imorgon mot Totenham.
Citera
2008-01-11, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boxisland
Sluta diskutera storlagen hela tiden. Det enda intressant nu är vem som är påtänkt som Newcastle's nästa offer. Harry Redknapp säger fler och fler. Ett kontrakt på 4 år med 5m£/år i lön och 3m£ för att köpa ut honom (enligt sf artikel). Det vore ett skämt utan dess like säger jag.
Det blir ju liksom jävligt dyrt när han sparkas nästa år då.

Ser ingen anledning till varför Redknapp skulle gå dit, samma visa med Hughes. Det dumma var ju snarare att kicka Big Sam från första början.
Citera
2008-01-11, 17:54
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ser ingen anledning till varför Redknapp skulle gå dit, samma visa med Hughes. Det dumma var ju snarare att kicka Big Sam från första början.

Håller verkligen med dig. Helt sjukt hur dom tänker ibland.
Citera
2008-01-11, 21:59
Bannlyst
" Everton signs Manuel Fernandes
Manuel Fernandes is flying to England to complete a loan move back to Everton.

David Moyes claimed earlier this week that he was unaware of a move for the 21-year-old, who spent a highly successful spell with the Toffees last year.

Everton had Fernandes lined up for a permanent deal last summer and agreed terms with Benfica - but he shunned a switch to Merseyside in favour of a move to Valencia.

However, the move to Mestalla has not gone according to plan and he has started just five league games this term.

Fernandes is now ready to return to Goodison Park on a loan deal until the end of the season, with a view to finally sealing a permanent move to Everton.

Fernandes is set for a medical and a deal should be finalised before the weekend's clash with Manchester City."

Everton förstärker med en mycket intressant spelare (av vad jag sett iallafall)
känns roligt, Everton ser jävligt bra ut. Deras mittfält är det klart bästa utanför topp4:

Arteta - Cahill - Fernandes - Osman

jag hoppas att de får behålla alla spelare. Ska bli intressant!
Citera
2008-01-11, 22:03
Medlem
Citat:
Jojo, det är det ju få som säger emot, men nu får vi ju utgå ifrån att det är gjort och utifall att man kickade Sam för att man hellre ville ha Redknapp, är det ju bra mycket är dummare än själva handlingen i vilken man kicka Sam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in