2007-11-13, 08:44
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Jag tror också att "Chelsea är här för att stanna", men jag tror inte att de kommer vara ett större hot än Man United. Och ja, du har rätt om Liverpool iofs. Mycket snack och liten verkstad Men nu verkar det som att deiallafall börjat på ett lag som kan ta de till titeln, även om jag inte hoppas att de får den.

Fortsätter vi på den här banan som vi är nu så ser jag inte heller ngt större hot. Först och främst så får vi ta och skaffa oss en ordentlig tränare som stannar längre än 3 år.Det är en sjukdom i våran klubb att inte kunna hålla kvar i en tränare längre än 3 år. Tiden får utvisa om Chelsea kommer bli ett hot. Denna säsong kan vi glömma i alla fall. Jag är supernöjd om vi tar 4:e platsen...
Citera
2007-11-13, 12:00
Medlem
Emp-snubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Fortsätter vi på den här banan som vi är nu så ser jag inte heller ngt större hot. Först och främst så får vi ta och skaffa oss en ordentlig tränare som stannar längre än 3 år.Det är en sjukdom i våran klubb att inte kunna hålla kvar i en tränare längre än 3 år. Tiden får utvisa om Chelsea kommer bli ett hot. Denna säsong kan vi glömma i alla fall. Jag är supernöjd om vi tar 4:e platsen...
Vem är stabil nog för att ta på sig den rollen tycker du?
Citera
2007-11-13, 15:06
Medlem
Jockegrillars avatar
Suck vad besviken jag blev nu när jag kom på att det är landslagsuppehåll i helgen.
Citera
2007-11-13, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emp-snubbe

José Mourinho, men han fick tydligen sparken...
Citera
2007-11-13, 21:37
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emp-snubbe

Jag vet faktiskt inte. Jag vill bara ha in ngn som har ngn personlighet och auktoritet. Grant har inget. Han är bara apatisk. Lippi med Zola som assisterande hade varit min dröm som supporter...
Citera
2007-11-13, 22:11
Medlem
Krooked.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Jag vet faktiskt inte. Jag vill bara ha in ngn som har ngn personlighet och auktoritet. Grant har inget. Han är bara apatisk. Lippi med Zola som assisterande hade varit min dröm som supporter...

Eller Lagerbäck med sin karisma och utstrålning
Citera
2007-11-13, 22:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockegrillar
Suck vad besviken jag blev nu när jag kom på att det är landslagsuppehåll i helgen.

Samma här, speciellt när jag har känslan av att Tottenham har börjat få lite ordning på sitt spel.
Citera
2007-11-14, 09:13
Medlem
Lazaruss avatar
Lite märkligt att sedan Chelsea-matchen har samtliga kommentarer behandlat Grant hit och José dit och att Chelsea krisar och fan vet. Ingen har sagt att va fan, Everton gjorde en bra match. Cahills mål var ett av säsongens snyggaste, målis-Tim Howard gjorde några otroliga räddningar och Lescott/Yobo tog till 90% bort Drogba och till 100% bort Cole.

Evertons tränare Moyes må se ut som en matte- och gympalärare från Finspång, men frågan är om han inte är den mest skicklige och ambitiösa i hela premiership. Inga Armanikostymer, inga "Im the chosen one". Bara kunskap i taktik och hur man får ett lag med "vanliga" proffs att fungera tillsammans.
Citera
2007-11-14, 10:46
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazarus
Lite märkligt att sedan Chelsea-matchen har samtliga kommentarer behandlat Grant hit och José dit och att Chelsea krisar och fan vet. Ingen har sagt att va fan, Everton gjorde en bra match. Cahills mål var ett av säsongens snyggaste, målis-Tim Howard gjorde några otroliga räddningar och Lescott/Yobo tog till 90% bort Drogba och till 100% bort Cole.

Evertons tränare Moyes må se ut som en matte- och gympalärare från Finspång, men frågan är om han inte är den mest skicklige och ambitiösa i hela premiership. Inga Armanikostymer, inga "Im the chosen one". Bara kunskap i taktik och hur man får ett lag med "vanliga" proffs att fungera tillsammans.

Det är väl ingen som tar ifrån Everton resultatet. Dom hade väl 2 skott på mål och gjorde ett fantastiskt mål. Försvarsmässigt mycket bra även om Cole är under isen och har varit det ett tag. Börjar irritera mig på hans dribblingar på egen planhalva. Det hade han aldrig vågat göra under JM. Hade ju varit kul om han lyckades men för det mesta slutar det med att han tappar bollen. Everton kom nog ifrån SB med hjärtat i halsgropen. Hade CFC spelat som dom skall så hade i alla fall ett par mer mål suttit där...

Moyes är inte guds bästa barn ska du veta men jag gillar han för hans passion till spelet och thats what its all about...
Citera
2007-11-14, 11:15
Medlem
dajves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Samma här, speciellt när jag har känslan av att Tottenham har börjat få lite ordning på sitt spel.

Tycker att vi Tottenham supportrar skall vara väldigt sparsamma med kommentarer att vi har hittat vårat spel, det är sånt vi brukar få äta upp sen.
Citera
2007-11-14, 13:45
Medlem
Dugarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazarus

Saken är den att Everton inte alls gjorde en bra match. Visst är det Chelsea borta, det är inte 3 säkra poäng som det brukar vara. Men vafan, under första halvleken rullade man bollen på egen planhalva en enda gång. Everton hade abslout inget spel, och utan Arteta så försvann kreativiteten, helt plötsligt var det inte någon som vågade hålla i bollen en sekund extra. Man var aldrig riktigt nervös när Cheslea pressade, men det kanske var för att man pressade under i stort sätt hela matchen och att vårat försvar var snuskigt kompakt. Men Everton kan bättre än det dom presterade i söndags, mycket bättre.
Citera
2007-11-14, 16:00
Medlem
Killswitchs avatar
Ricky C borta i 2 månader, frakturer på ett par ryggkotor. Ska bli avslappnande att få se Ben Haim i ett par veckor..

Hur ska det fungera bakåt med Cech, Terry, Carvalho, Cole och Ferreira borta?! Hela ordinare backlinjen i princip..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in