Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-21, 22:35
  #601
Medlem
Blue Ballss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Jo se till att patcha det. Slängde på det på tjejens nya laptop som har vista förinstallerat. Patchade det innan jag ens försökte starta det, funkade alldeles prima.

Har patchat men det funkar iaf inte
Citera
2007-10-21, 23:38
  #602
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blue Balls
Har patchat men det funkar iaf inte

Testat andra grafikdrivrutiner? Har du de senaste installerade kan du prova att nedgradera. Det är ju inte säker att det funkar bara för att drivrutinerna är nya.
Citera
2007-10-22, 00:12
  #603
Medlem
Nån som har tip på hur jag ska få System shock 2 att funka under XP?
Har testat att patcha och cracka lyckas starta spelet, men strax efter att jag kommit in i själva spelet låstersig det.
tips?
Citera
2007-10-22, 10:41
  #604
Medlem
lordos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatti
Nån som har tip på hur jag ska få System shock 2 att funka under XP?
Har testat att patcha och cracka lyckas starta spelet, men strax efter att jag kommit in i själva spelet låstersig det.
tips?

Det finns en fix som ordnar så att det går att spela under XP, men om du använder den på ett crackat system shock 2 så fungerar inte fixen som en crack, så då behöver du en cd till det... Det är ett helvete, gör som jag och köp det för 59kr på närmsta EBgames
Citera
2007-10-23, 13:58
  #605
Medlem
Evil under the sun

Någon mer som lirar detta nya äventyrsspel och har fastnat?
Citera
2007-10-24, 11:44
  #606
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatti
Nån som har tip på hur jag ska få System shock 2 att funka under XP?
Har testat att patcha och cracka lyckas starta spelet, men strax efter att jag kommit in i själva spelet låstersig det.
tips?


Garanterat problem med symmetrisk multiprocessing eller hyperthreading. Brukar alltid patcha gamla spel det första jag gör för att låsa dem till en processor när sånadär oförklarliga krascher uppstår. SS2 är ett känt problembarn här i stugan :>

Skrev till någon annan om ämnet för ett tag sen, orkar inte skriva om allt, så länkar till posten:

http://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=547
Citera
2007-10-24, 13:21
  #607
Medlem
Brottardockans avatar
Någon som vet hur man får "Gearhead Garage" att funka till Vista? Går att spela i cirka 2 minuter innen det lägger av.
Citera
2007-10-24, 14:55
  #608
Medlem
Tjena, skrev i FoF-tråden men fick inget svar och tänkte att jag kan väl lika gärna fråga här å. Det gäller spelet Frets on Fire till PC

Jag har alltid kunnat spela spelet, i början flöt de på hur bra som helst. Men på senare tid har det gått uselt, efter att jag spelat ungefär en halv låt öppnas winamp, massor av winampfönster och processer. Tänkte först "Fuck winamp, klarar mig utan de bara jag kan tillfredsställa mina behov av gitarrspel i den virtuella världen" MEN då öppnas WMP istället och ser till att hela skiten laggar så man blir rädd för att sedan tabbas ner.

Kände att nu måste jag ta till med hårdhanskarna och fråga på ett kunnigt forum innan jag klyver tangentbordet av ren ilska.
Citera
2007-10-24, 14:56
  #609
Medlem
Princens avatar
Pro evolution soccer 6 - master league-fråga

Jag har en fråga om osignerades spelares utveckling i master league. Spelare som befinner sig i kategorin "others" eller "newcomers", utvecklas de?

Till exempel Maldini har nu dykt upp som 17-åring i "newcomers", hans stats är ok men vi vet ju att han kan bli betydligt bättre. Dock är det inget lag som signar honom. Kommer han ej att utvecklas om inget lag signar honom?

Tack för hjälpen!
Citera
2007-10-24, 15:30
  #610
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Någon som vet hur man får "Gearhead Garage" att funka till Vista? Går att spela i cirka 2 minuter innen det lägger av.

Detta brukar vara ett bra ställe att börja:

http://www.ntcompatible.com/

Kolla under compatibility lists.
Antar att Google inte renderat dig några resultat?
Citera
2007-10-24, 15:33
  #611
Medlem
När jag spelar Pro Evolutin soccer 2008 så laggar det för mig. Det är så när jag ska välja i menyn med... Nån som vet varför?
Citera
2007-10-24, 15:38
  #612
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demoner
När jag spelar Pro Evolutin soccer 2008 så laggar det för mig. Det är så när jag ska välja i menyn med... Nån som vet varför?


Patchat spelet och testat andra grafikdrivar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback