Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-08, 23:53
  #121
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Höja frame-raten i spel

Går det? Jag upplever att även i äldre spel så flyter det inte på riktigt som man tänker sig att det borde göra. Finns det något program som tvingar upp en högre framerate eller finns det något annat knep? Jag tänker mig en fps på närmare 100.
Citera
2007-06-08, 23:56
  #122
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Går det? Jag upplever att även i äldre spel så flyter det inte på riktigt som man tänker sig att det borde göra. Finns det något program som tvingar upp en högre framerate eller finns det något annat knep? Jag tänker mig en fps på närmare 100.

Det finns FPS-spärrar i en del spel, får du bort denna kör spelet på den FPS din hårdvara klarar av att pressa ut. Att få bort den är olika från spel till spel, vissa äldre spel (Baldurs Gate etc.) har det som alternativ i menyn för inställningar, andra i kommandoprompten om sådan finnes, i vissa spel får du får du hitta andra lösningar på problemet. Finns ibland patchar och liknande för att ta bort spärrarna.
Citera
2007-06-09, 12:28
  #123
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Det finns FPS-spärrar i en del spel, får du bort denna kör spelet på den FPS din hårdvara klarar av att pressa ut. Att få bort den är olika från spel till spel, vissa äldre spel (Baldurs Gate etc.) har det som alternativ i menyn för inställningar, andra i kommandoprompten om sådan finnes, i vissa spel får du får du hitta andra lösningar på problemet. Finns ibland patchar och liknande för att ta bort spärrarna.
Det finns alltså inget program som helt enkelt kan pressa upp FPS:en i samtliga spel?
Citera
2007-06-10, 02:00
  #124
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Det finns alltså inget program som helt enkelt kan pressa upp FPS:en i samtliga spel?


min polare gjorde en sak åt mig för jättelängesedan när vi lirade CS.. han gick in på egenskaper/inställningar/avancerat å ändrade något där så FPSen gick upp till 99 hela tiden.. blev så jäkla paff när jag såg det, dock ville han inte lära mig det
Citera
2007-06-10, 02:06
  #125
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
min polare gjorde en sak åt mig för jättelängesedan när vi lirade CS.. han gick in på egenskaper/inställningar/avancerat å ändrade något där så FPSen gick upp till 99 hela tiden.. blev så jäkla paff när jag såg det, dock ville han inte lära mig det

Förmodligen så ändrade han Vertikal syncen som spärrar FPS:en där skärmen inte orkar med längre, brukar vara runt 60 hz ("fps"). Detta medför dock inga fördelar för TheGoodDoctor då FPS:en inte ökar mer än vad skärmen klarar, det är bara estetisk att ha de där 100 FPS:en ticka nere i hörnet
Citera
2007-06-10, 20:05
  #126
Medlem
DeusEx Invisible War

Vet inte om detta klassas som spelproblem men. Kan nån berätta för mig hur man får ner konsollen i Invisible War?
Citera
2007-06-10, 20:11
  #127
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qµack
Vet inte om detta klassas som spelproblem men. Kan nån berätta för mig hur man får ner konsollen i Invisible War?

Frågan passar utmärkt här, bra att du postade rätt

Ang. din fråga så har jag ett minne av att det inte finns någon konsoll i Invisible War, men är inte säker.
Citera
2007-06-10, 20:49
  #128
Medlem
Skills i Final Fantasy 10 - hur ska man "gruppindela" dem?

Nu har jag lirat Final Fantasy 10 ett tag, och spelet är fantastiskt på många olika sätt, men jag har ett problem:
i vilka kategorier ska man dela in alla Skills?
Låt mig förklara, det finns ju Skills som heter "Power Break", "Magic Break" och så vidare, eller hur?
Dessa Skills tillhör ju utan tvekan samma kategori, och är tydligen avsedda för Auron.
Sen har vi ju Wakkas Skills, "Sleep Attack", "Dark Attack" osv, och dessa
tillhör ju självklart samma kategori...

...MEN...

Jag är osäker på hur man egentligen ska dela in Skills som "Jinx", "Threaten" och dylikt; de verkar inte tillhöra någon speciell grupp.

Har ni några råd angående det här?
Citera
2007-06-10, 21:22
  #129
Medlem
Pure Evils avatar
Högre upplösning i Starcraft

Har för mig att det ska gå att höja upplösningen i Starcraft från 600x400 till åtminstone 800x600? Eller är jag ute och cyklar på motorvägen nu?
Citera
2007-06-10, 22:42
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Frågan passar utmärkt här, bra att du postade rätt

Ang. din fråga så har jag ett minne av att det inte finns någon konsoll i Invisible War, men är inte säker.
Har en bana tidigt in i spelet med en liten bugg i sig, banan tar bar slut och man ramlar utanför, testat lite patchar och så. Sen kollade jag runt lite, det finns en "banväljarmeny" men man kommer bara åt den via konsollen. Så om någon annan vet något...
Citera
2007-06-11, 12:47
  #131
Medlem
Zimlys avatar
Jag har en kopia av ett spel, och jag kan inte köra det pga: Emulering upptäcktes, jag har testat med Yasu, men detta funkar inte för mig...


Så finns det något bättre motsvarande program som är bra?
Citera
2007-06-11, 13:48
  #132
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zimly
Jag har en kopia av ett spel, och jag kan inte köra det pga: Emulering upptäcktes, jag har testat med Yasu, men detta funkar inte för mig...


Så finns det något bättre motsvarande program som är bra?

pr0t.stop fungerar utmärkt

Finns att ladda ner på bl.a. Gamecopyworld, men notera att du förmodligen behöver installera om spelet - ha även i åtanke att ha alla emuleringsalternativ på i Daemon-tools eller vilket program du nu använder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback