9 868 besökare online
856 913 medlemmar • 45 817 574 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Integration och invandring [arkiverad version]
Ämnesverktyg
Aake
Medlem
Aakes avatar
Vill minnas att dessa Runkebymatematiker varit omtalade pga att lärarna
fuskar.
http://exilen.forumotion.eu/ - Debattforum under uppbyggnad och där censureras inte matbilderna

Scania
Medlem
Scanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oz_
Det är endast statistik för 2005. Matematiktävlingen hölls under 2007 och är bara början av en mycket ljus framtid.

Jasså? Märkligt då att din länk heter aktuellt_20040527.html. Jag skulle tippa på att den hölls 2004.

Angående ditt monumentala larv om att detta är en "prototyp" för den framtida skolan. Naturligtvis finns det även i dessa grupper en klick individer med toppförutsättningar, och om du öser tio gånger mer pengar på dessa och till skillnad från andra skolor accepterar elitism, så är det klart att man kan nå toppresultat för ett fåtal.

Men den dystra sanningen om den stora massan förortsinvandrare, är att det är ett hopplöst material som drar ner det svenska snittet hur mycket stålar du än öser över dem. Du vill bara att det ska vara annorlunda. Du har nämligen bestämt dig för att invandringen ska lyckas till varje pris och att "rasisterna" inte ska få rätt.

"- Muhammed var ingen pedofil eftersom det var ett legitimt äktenskap. Pedofili är på en annan nivå, till exempel när man köper sex av barn." - Kurdo Baksi

Oz_
Medlem
Oz_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Nu råkar det vara så att Sverige redan har världens högsta skatter. Du förespråkar alltså en chockhöjning?

Eller så kan man skära ner på invandringskostnaderna. Stoppa den irakiska köttvågen.... satsa multum på invandrarbarn i skolorna eller skära ner asylkalasets budget.... måste vara ett svårt dilemma för dig

Jag hoppas att jag inte förespråkar något sådant. Vill vara visa att det finns hopp och att det är upp till var och en hur denne vill prioritera sina pengars ändamål.

Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Vill minnas att dessa Runkebymatematiker varit omtalade pga att lärarna
fuskar.

Källa?

Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Konstigt. Nyheten postades 2004. Du menar alltså att Rinkebyeleverna inte bara är bra i matte utan kan även spå i framtiden?

Det är uppenbart att du inte läser DN, (kanske inte någon dagstidning alls för den delen).

Citat:
För fjärde året i rad har flera elever på Rinkebyskolan kammat hem full poäng i den internationella matematiktävlingen "Känguru" som arangeras varje år

Ceru
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oz_
Det är uppenbart att du inte läser DN, (kanske inte någon dagstidning alls för den delen).

Jag syftade på den enda länken du postade.

Jag redigerade min länk när jag insåg att det var just detta du var ute efter.

Jag är dock nyfiken på åldern på Rinkeby-vinnaren.

Oz_
Medlem
Oz_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scania
Jasså? Märkligt då att din länk heter aktuellt_20040527.html. Jag skulle tippa på att den hölls 2004.

Angående ditt monumentala larv om att detta är en "prototyp" för den framtida skolan. Naturligtvis finns det även i dessa grupper en klick individer med toppförutsättningar, och om du öser tio gånger mer pengar på dessa och till skillnad från andra skolor accepterar elitism, så är det klart att man kan nå toppresultat för ett fåtal.

Men den dystra sanningen om den stora massan förortsinvandrare, är att det är ett hopplöst material som drar ner det svenska snittet hur mycket stålar du än öser över dem. Du vill bara att det ska vara annorlunda. Du har nämligen bestämt dig för att invandringen ska lyckas till varje pris och att "rasisterna" inte ska få rätt.

Jag kan inte argumentera emot kulturella påverkningar, så länge alla förstår att vissa inte är genetiskt disponerade att vara "dummare" än andra.

Scania
Medlem
Scanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Vill minnas att dessa Runkebymatematiker varit omtalade pga att lärarna fuskar.

Jag minns också att det kom fram något om det i samband med den här nyheten. Snälla. Är det inte någon som har kvar någon länk?

Winston Smith, var är du?

"- Muhammed var ingen pedofil eftersom det var ett legitimt äktenskap. Pedofili är på en annan nivå, till exempel när man köper sex av barn." - Kurdo Baksi

yabbis111
Medlem
yabbis111s avatar
Utan att ta ställning i invandrarfrågan, och under förutsättning att resultaten är riktiga, så ska vi väl alla vara nöjda om eleverna levererar goda resultat. Då är ju inte skattepengarna man betalar för ungdomarnas skolgång helt bortkastade iaf.

cruelstein
Avstängd
cruelsteins avatar
Några Rinkeby-elever presterar mycket bra i matematik - bra!

Jag är den förste att gratulera både elever och skola. Hoppas dessa elever kan användas som föredöme som motvikt till rap-gangstas, klottrare, våldtäktsmän etc.

Som invandringskritiker är det skönt att ibland ta del av nyheter som inte enbart stärker bilden av ett land som utarmas både ekonomiskt och kulturellt. Det är en missuppfattning att man som realist inte kan hantera positiva nyheter. Tvärtom så vore det ju fullständigt ologiskt att hävda att alla invandrare är efterblivna.

Men - på vilket sätt förändrar denna artikel det faktum att invandrare är grymt överrepresenterade i brottstatistiken? Vilken tröst är det för våldtagna Anna att våldtäktsmännens kusiner är duktig i matte?

RoscoTanner
Medlem
RoscoTanners avatar
Klart att framgångarna för det starka matteteamet från 2004 bör firas. Men samtidigt får man inte heller glömma att uppmärksamma inomhusfotbollssegern för åttorna våren 2005:

http://www.rinkebyskolan.se/aktuellt_20050511.html
"Jag kollade noga igenom frågorna innan jag besvarade dem, jag måste ju tänka på min integritet." Mona Sahlin efter fullbordat knullborgarmärkestest, på temat att det är viktigt att det är seriösa saker man ställer upp på.

nihilizten
Avstängd
nihiliztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Några Rinkeby-elever presterar mycket bra i matematik - bra!

Jag är den förste att gratulera både elever och skola. Hoppas dessa elever kan användas som föredöme som motvikt till rap-gangstas, klottrare, våldtäktsmän etc.

Som invandringskritiker är det skönt att ibland ta del av nyheter som inte enbart stärker bilden av ett land som utarmas både ekonomiskt och kulturellt. Det är en missuppfattning att man som realist inte kan hantera positiva nyheter. Tvärtom så vore det ju fullständigt ologiskt att hävda att alla invandrare är efterblivna.

Äntligen en icke-ärthjärna Du har rätt i att det är positivt och bör uppmuntras. Bara för att I&I-politiken har misslyckats i många avseenden gör det inte det här till nåt dåligt, hur mycket man än vill få det till att bli det ..

Ceru
Medlem
http://www.flashback.org/showthread.php?t=210144
http://www.flashback.org/showthread.php?t=209747

Vette fan om vi behöver 3 trådar om samma ämne...

Jecke
Medlem
Jeckes avatar
Som sagt, denna nyhet är från 2004.

Och har inte detta varit uppe på flashback innan?

Trådar har hittats, fusk har misstänkts. Läs trådar som har postats av andra här.

-Kåre Bluitgen

Topp Dela »