• 1
  • 2
2007-05-18, 19:26
Medlem
Ett par klipp angående Mp:s kongress

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=651489

Mp vill inte tillhöra något block

"Miljöpartiet behöver inte vänta till efter valet innan man tar ställning till samarbete med andra partier. Detta enligt kongressbeslut på fredagen. Men omröstningen var jämn och åsikterna är delade bland ombuden. Kongressen beslöt också att partiet ska stå fritt från blockpolitiken."

http://www.corren.se/archive/2007/5/...qswfad90k9.xml

Mp-nja till att sälja statliga bolag

"Generellt säger miljöpartiet varken ja eller nej till försäljning av statliga bolag. Det får avgöras från fall till fall. Men regeringens nu föreslagna försäljningar ska motarbetas, beslutade kongressen."

http://mp.se/templates/Mct_78.aspx?a...&number=128588

Förslag till språkrör

"Peter Eriksson och Maria Wetterstrand föreslås av Riksvalberedningen till omval som språkrör. Inga andra kandidater finns till uppdragen."

Jaha ja. Inte säga bu eller bä. Hålla öppet för att kunna ansluta sig till det vinnande laget. Partiet som valde modellen med språkrör för att markera att det inte handlar om personer (och har bytt språkrör med jämna mellanrum för att understryka detta) vågar nu inte peta i ett vinnande koncept utan väljer om Wetterstrand/Eriksson för 6:e gången.

Visst känns det tryggt med ett parti som har tokvänsteråsikter på insidan men kameleonthud på utsidan?
Citera
2007-05-18, 19:53
Moderator
Strix m/94s avatar
Ja dessa...

...vattenmeloner! Det vore en lycka för landet om de åkte ut ur riksdagen. Som Du påpekar är de uppenbarligen litet byxis inför framtiden, och vill ge sken av att kunna samarbeta åt båda hållen. Som om någon på fullaste allvar tror att de skulle kunna gå i allians med mittenpartierna! De enda som vill ha dem är väl som vanligt vänstern. Socialdemokratiskt stödhjul blir nog lotten även framgent.
Citera
2007-05-18, 20:00
Medlem
Är dom verkligen tokvänster? Dom är väl för en försvagning av arbetsrätten i flera fall - nåt sossarna och vänstern inte gillar dom för. Hanna Löfqvist, Vänsterns EU-parlamentariker säger så här om dom:

Citat:
Miljöpartiet, som blev tredje största parti bland förstagångsväljarna - detta borgarparti, som alltid slipper undan i media - och som av någon anledning lyckats framstå som radikala och moderna, samarbetar alltså med rasister i Karlskrona kommunfullmäktige.

http://hannalofqvist.blogspot.com/20...ns-tecken.html

Tycker det är utmärkt om Mp inte samarbetar med vänstern och sossarna. All splittring till vänster är bra.
Citera
2007-05-18, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grue
Är dom verkligen tokvänster?
OK, vad jag menar är att de delar tokvänsterns extremistiska asylkramarpolitik, den där sorten som man bara hittar hos Ung Vänster. Om de i ett vågmästarscenario skulle ansluta sig till borgarna vid en regeringsbildning är det ungefär som att få in 50 st. Birgitta Ohlsson-kloner med inplanterade Ali Esbati-chip i regeringen.
Citera
2007-05-18, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
OK, vad jag menar är att de delar tokvänsterns extremistiska asylkramarpolitik, den där sorten som man bara hittar hos Ung Vänster. Om de i ett vågmästarscenario skulle ansluta sig till borgarna vid en regeringsbildning är det ungefär som att få in 50 st. Birgitta Ohlsson-kloner med inplanterade Ali Esbati-chip i regeringen.

Men dom lär nog satsa sina "markers" på miljöfrågan iaf, och får nog gå med på vad borgarna säger i invandringsfrågan.

Hursomhelst gör en splittring på vänstersidan att högerns chanser ökar.
Citera
2007-05-18, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grue
Är dom verkligen tokvänster? Dom är väl för en försvagning av arbetsrätten i flera fall - nåt sossarna och vänstern inte gillar dom för. Hanna Löfqvist, Vänsterns EU-parlamentariker säger så här om dom:

Citat:
– Maria Wetterstrands inledningstal var till 99 procent vänsterpolitik och jag kan skriva under på det mesta. Lars Stjernkvist (S)

http://www.corren.se/archive/2007/5/...drz56lo88j.xml

Citera
2007-05-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knightone
http://www.corren.se/archive/2007/5/...drz56lo88j.xml

Jo, men det där är en riktig taktikräv till skillnad från en idiotisk ideolog som Löfqvist. Han säger så där bara för att han vet att en splittring skulle sänka vänsterblocket.
Citera
2007-05-18, 20:50
Medlem
cptbs avatar
såg en liten del av kongressen när jag vaknade.
och då höll de på att rösta igenom om man skulle tvinga folk att äta mindre kött.
Citera
2007-05-18, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cptb
såg en liten del av kongressen när jag vaknade.
och då höll de på att rösta igenom om man skulle tvinga folk att äta mindre kött.
WTF?!?!
Att ens motionera något sådant gör mig mörkrädd, kommer du ihåg vad röstsiffrorna blev? Var det någon riksdagspolitiker som lade motionen?

Låt hoppas att pajaspartiet MP ramlar ur riksdagen 2010. Det vore ytterst skadligt att ge MP makt, vilket tyvärr kommer att ske om vänsterblocket vinner valet.
Citera
2007-05-18, 21:30
Medlem
cptbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsås
WTF?!?!
Att ens motionera något sådant gör mig mörkrädd, kommer du ihåg vad röstsiffrorna blev? Var det någon riksdagspolitiker som lade motionen?

Låt hoppas att pajaspartiet MP ramlar ur riksdagen 2010. Det vore ytterst skadligt att ge MP makt, vilket tyvärr kommer att ske om vänsterblocket vinner valet.

71 - 71 tror jag det var.
men sen lyckades hon som höll omröstningen klubba igenom förslaget ändå, tror jag.
som sakt så var jag nyvaken
Citera
2007-05-18, 21:54
Medlem
Hittade protokollet från dagens kongress. Jag valde ut lite skrämmande "godbitar". Läs själva:
Citat:
23.2 att avvisa kärnkraft som farlig, olämplig och ineffektiv för att minska utsläppen av växthusgaser.
Beslut: Bifall bifall: 90 avslag: 69
Citat:
19 att motsätta sig koldioxidförvaring som metod.
Beslut: Bifall
Citat:
44 att den förnybara energin byggs ut kraftigt, särskilt vindkraft och solcellsenergi samt bioenergi, inklusive biogas.
Citat:
27 att verka för att införa andra styrmedel, exempelvis miljöskatter, som komplement till utsläppshandel för att minska flygets klimatpåverkan.

Citat:
34 att mp verkar för ett nationellt program för minskad köttkonsumtion.
Beslut: Avslag bifall: 71 avslag: 71
Citat:
54 att arbeta för att minska konsumtionen av kött.
Beslut: Bifall bifall: 71 avslag: 71
Citat:
52 att kortare arbetstid är viktigt för ökad livskvalité och minskad miljöbelastning.
Citat:
1 att mp tar fram en handlingsplan som ska leda fram till ett årtal när ett totalförbud av användningen av fossila bränslen i Sverige kan ske.

Citat:
2.2 att mp för fram att vår politik ger förutsättningar för att öka människors lycka.
Vafan?

Som vanligt är det bara en massa flum och förbud, det verkar ju vara det enda som miljöpartiet och övriga vänstern klarar av. Detta stärker bara min syn på MP som ett gäng efterblivna idioter. För mig är det en gåta hur någon kan stödja detta parti.

Att man dessutom vill ta bort kärnkraften och motsätter sig koldioxidförvaring som faktiskt troligtvis är lösningen på energiproblemen blir man lite mörkrädd. Vad fan har dom tänk annars, ja just ja, de röstade ju igenom en motion att det ska satsas stenhårt på vind och solkraft.
Vafan är det för idioter som tror att alla dagens och framtidens kärn, kol och oljekraftverk kan ersättas med vind sol och biogaskraftverk?
Citera
2007-05-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsås
För mig är det en gåta hur någon kan stödja detta parti.

Pga en väl lyckad propagandateknik...

Generellt, skickar fram MILF-Maria som talar passionerat om miljön... en mästare på att avbryta opponenter i debatter och få det till att alla som inte vill som hon hatar miljön.

Sen framträder mindre profiler lite mer dolt som plockar upp de med avvikande åsikter, tex att lägga ner försvaret, sluta handla med Israel, gå ut ur EU, gratis kollektivtrafik osv osv...

Fy fan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in