• 1
  • 2
2007-05-17, 17:39
Medlem
503s avatar
Nu är det så att de senaste två månaderna så har min ena katt börjat irritera mig rejält.

Det började med att jag upptäckte att han hade spytt i min säng en dag när jag skulle lägga mig.

Kattspya i sängen har sedan varit ett stänndigt återkommande fenomen, och jag tror knappast att det rör sig om att han skulle vara sjuk (han har inte uppvisat några tecken på det).
Idag kom jag hem efter att ha varit borta i fyra dagar och det första han gör när jag öppnar dörren till rummet är att hoppa upp i sängen och spy ner den.

Tilläggas bör väl att det är mer eller mindre samma ställe varje gång också och att han inte går och spyr någon annan stans i huset.

Nu till frågan:
Vad fan håller han på med, och framför allt; Hur kan jag få honnom att sluta upp med det?

Otroligt tacksam för svar.
Citera
2007-05-17, 17:46
Medlem
CashBlows avatar
Hörde någonstans att just sängar var något som katten uppfattat som en viktig plats för människan.

Om en katt sket i just i sängen var den mycket missnöjd. Detsamma kanske gäller spyor?
Citera
2007-05-17, 18:02
Medlem
503s avatar
Men om det är så det ligger till så kan man ju fråga sig vad det är han har emot just mig, jag är nästan aldrig hemma ens en gång.
Det jävliga är just det att han spyr bara i min säng så det verkar precis som det är någonting som retar honnom.
Citera
2007-05-17, 18:06
Medlem
hmm nu handlade iofs min "historia" om en hund..

men iaf... min tik hade fått för sig att kissa, det skulle man göra i mattes säng. och efter att ha tvättat täcket x antal ggr och även bäddmadrassen någon gång så fick jag nog. Så jag lade dit ett duschdraperi, vilket hjälpte och nu kissar hon inte i sängen alls... (har inte duschdraperiet på sängen längre)

jag är inte så hemma på katter dock...
Citera
2007-05-17, 18:15
Medlem
Botanikerns avatar
Som föregående talare sa så prova att täcka över sängen. Funkar inte det så går du o spyr i kattens korg (eller vad den nu brukar ligga i).
Citera
2007-05-17, 23:53
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
och jag tror knappast att det rör sig om att han skulle vara sjuk (han har inte uppvisat några tecken på det).

Katter spyr upp hår, det är normalt.
Citera
2007-05-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Katter spyr upp hår, det är normalt.

men man kanske inte vill ha det i sängen?
Citera
2007-05-17, 23:56
Bannlyst
Katter brukar alltid spy på grejer. Alltså sällan bara på golvet, utan ofta på mattor och dyl.. Antagligen är din säng det första han tänker på när han mår illa.
Citera
2007-05-18, 00:03
Medlem
Fittfittas avatar
Spy i kattlådan och se hur katten uppskattar beteendet
Citera
2007-05-18, 00:43
Medlem
alves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Hörde någonstans att just sängar var något som katten uppfattat som en viktig plats för människan.

Om en katt sket i just i sängen var den mycket missnöjd. Detsamma kanske gäller spyor?

Vår katt kissade i min mors säng framför hennes ögon flera gånger för att visa missnöje. Men spy, tror inte det faktiskt. Det bästa är väl att flytta honom just när han ska till, så han förstår att han inte ska där och spy. Hur behandlar du honom i övrigt?
Citera
2007-05-18, 02:11
Medlem
polyesterpams avatar
Kanske är katten sjuk i alla fall? Det kan ju vara värt att kolla upp.
Citera
2007-05-18, 03:10
Medlem
Bajsfacistens avatar
Katter som spyr kan vara ett symptom på inälvsmask.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in