Jag har precis köpt mig en moped, och måste såklart ha en försäkring. Jag har mina övriga försäkringar hos if och länsförsäkringar.
Tror jag ska helförsäkra den.
Nån som har något förslag på bolag?
Kolla med If och Länsförsäkringar. Egentligen tycker jag att du ska försöka lägga alla försäkringarna i samma bolag. Då brukar du få goa rabatter. Jag har ganska dålig koll på hur priset ser ut på nya mopeder men på gamla brukar If vara överlägset billigast.
min pojk har försäkrat sin moped för 1700kr på folksam.. det tycker ja e billigt. dock en endast trafik.
if brukar inte vara övelägset billigast då trafik försäkring där kosta 4500kr...
min pojk har försäkrat sin moped för 1700kr på folksam.. det tycker ja e billigt. dock en endast trafik.
if brukar inte vara övelägset billigast då trafik försäkring där kosta 4500kr...
Hur fan kan en trafikförsäkring på moppe vara dyrare än helförsäkring på min bmw 518?
Hur fan kan en trafikförsäkring på moppe vara dyrare än helförsäkring på min bmw 518?
Kanske för att alla 15åriga moppefjortisar inte har en susning om hur man uppför sig i trafiken, samt att en moped kanske är mer stöldbegärlig än en bil? bara en tanke..
Kanske för att alla 15åriga moppefjortisar inte har en susning om hur man uppför sig i trafiken, samt att en moped kanske är mer stöldbegärlig än en bil? bara en tanke..
Vad har stöldbegärligheten med trafikförsäkringen att göra?
Däremot är det nog så att folk i allmänhet inte kan köra moped, och framförallt inte dom yngre förmågorna. Känns som om premierna skjutit i höjden sen alla börjat åka såna där plastraketer (för visst tusan är det fler mopeder i rullning nu än när en annan var i den åldern)
If är dyra på mopeder som ägs av femtonåringar. Eftersom det är 18-årsgräns på detta forum förutsätter jag att trådskaparen är minst arton år gammal.
har min moped försäkrad hos if, endast trafik oh fick pröjsa 670nånting i januari för 1år.
det man ska tänka på är att iallafall if har 2 typer av trafikförsäkring baserat på typen av moped, väger mopeden under 60kg och max 2vxl går den som "folkmoped" men väger den över 60kg och/eller mer än 2vxl går den som vanlig moped.
skillnaden i pris är LÖJLIGT stor, 670 för folkmoped 1700-1800 för vanlig moped.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!