Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2007-05-19, 09:30
  #25
Medlem
Finns 100% ärliga

Finns faktiskt dom som är 100% ärliga! I mitten av 80- talet, vi gick högstadiet, så kom en familj invandrare till vårat samhälle, ca 700 invånare! Väldigt ovanligt! En av deras söner var i vårat gänga och han var rolig och trevlig. Hans föräldrar fick inget jobb fastän hans pappa var ingenjör och hennes mamma sjuksköterska, grrrr. Dom öppnade en restaurang en mil härifrån i en mindre samhälle. Dom var hela tiden 100% ärliga, inga svartjobbare och betalade in allt annat för dom ville visa för sina barn att man skall vara det. Det var bara så att deras barn hjälpte till ibland och, när det behövdes, så fanns där en som jobbade hos dom och hon fick vanlig lön. Där fanns en konkurrens. Det märktes att där var svartjobbare och det byttes ägare hela tiden så hans fassa gick till dom för att prata med dom om det. Vet ni vad dom sa? Dom sa, "Berättar du något om detta så skall ni va rädda om era barn!". Det var bara att gå tillbaka.

Vet ni hur det är med deras barn nu? Alla är utbildade på universitet och en på högeskola och alla har bra jobb! Deras föräldrar har flyttat hem och har inte kostat oss ett öre! Snarare så har vi tjänad på att dom vara här för där finns en restaurang som var helt ärligt.
Citera
2007-05-19, 09:31
  #26
Medlem
Blev fel

Där står 700 invånare, menar 7000 invånare
Citera
2007-05-19, 10:01
  #27
Medlem
krycke, givetvis, jag håller med dig. som jag skrev tidigare så handlar inte den här tråden vilka människogrupper som är oärliga, kasta skit på invandrare eller någonting i den stilen. jag blev bara nyfiken då min favoritpizzera helt plötsligt bytte ägare och meny. och den förra ägaren hade startat pizzerian typ ett halvår tidigare eller så.
Citera
2007-05-19, 10:14
  #28
Medlem
Har hört av en som jobbar på skatteverket att när skatteverket börjar granska en pizzeria så byter pizzerian ägare och den gamla ägaren flyttar till ett annat län och startar upp där. När då skatteverket ska skicka ärendet vidare till ett annat skattekontor så har den de utrett flyttat igen så de har svårt att hinna ikapp dem. Detta sa han dock i slutet av -90talet så reglerna har säkert ändrats.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback