Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-29, 08:38
  #1609
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
oooojdåååå, saknades hängslen?
inga bevis för kängor i videon?, hela kittet eller så mulnar du?, det har aldrig funnits nationella skinheads hävdar jag

Skinhead är en subkultur där klädstil och musik är de huvudsakliga inslagen. Varken AfS eller herr Kasselstrand har något med den subkulturen att göra. Sluta larva dig nu.
Citera
2018-08-29, 13:26
  #1610
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnomepower
Skinhead är en subkultur där klädstil och musik är de huvudsakliga inslagen. Varken AfS eller herr Kasselstrand har något med den subkulturen att göra. Sluta larva dig nu.
Sa jag att AFS hade med saken å göra? ja sa den här individen försöker antagligen
vara nazi-skinn och söker sig till AFS, inte tvärtom...sluta larva dig själv.

och vad var det för musik nationella skinns lyssnade på? vikingarock eller vänster-opolitisk musik
som du antagligen gärna vill berätta för mig om, jag skiter i i skinhead-kulturens ursprungligaste ursprung...jag är intresserad av dom som kidnappa den på slute av 80-tale, nationella skinns, sedan får du sitta och flämta med någon annan om den opolitiska banan
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-08-29 kl. 13:31.
Citera
2018-08-31, 08:12
  #1611
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Sa jag att AFS hade med saken å göra? ja sa den här individen försöker antagligen
vara nazi-skinn och söker sig till AFS, inte tvärtom...sluta larva dig själv.

och vad var det för musik nationella skinns lyssnade på? vikingarock eller vänster-opolitisk musik
som du antagligen gärna vill berätta för mig om, jag skiter i i skinhead-kulturens ursprungligaste ursprung...jag är intresserad av dom som kidnappa den på slute av 80-tale, nationella skinns, sedan får du sitta och flämta med någon annan om den opolitiska banan

Det finns ingenting öht som indikerar att Kasselstrand är eller försöker vara en skinnskalle. Hela diskussionen är orelevant och off-topic vilket jag påpekat från början.
Citera
2018-08-31, 12:50
  #1612
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnomepower
Det finns ingenting öht som indikerar att Kasselstrand är eller försöker vara en skinnskalle. Hela diskussionen är orelevant och off-topic vilket jag påpekat från början.
Du verkar inte vara särskilt läskunnig, påpekade jag kanske inte detta själv i min post
Citera
2018-09-03, 08:35
  #1613
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Du verkar inte vara särskilt läskunnig, påpekade jag kanske inte detta själv i min post

"Min bedömning är att han är skinhead" skrev du ju xD
Citera
2018-09-03, 12:00
  #1614
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnomepower
"Min bedömning är att han är skinhead" skrev du ju xD
ja inte Kasselstrand, utan hans supporter i bild, jag har förövrigt bestämt att man är skinhead om man är tunnhårig och nationell då både termerna bone-&-skinn sitter i huvudet, vårt exemplar
har dessutom en moderiktig jacka
För enkelhetens skull kan vi säga såhär, nej han är inte nationell...men han
är en skinhead som besöker Gustav, nu kanske du kan sova gott om natten..
Citera
2018-10-09, 03:07
  #1615
Medlem
Anarchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Här är han, på AFS turne
https://www.youtube.com/watch?v=cZbovwVIG9o
spola till 1:02:25
Hur vill ni kommentera det?

Ytterst dålig hållning! Tyckte hela människan utstrålade nervositet. Smått beklämmande då jag generellt gillar subkulturens folk, ingen scen behövs för det ställer de till med alldeles utmärkt på egen hand. Han ser inte så gammal ut så det kan väl nästan ursäkta det lite. Sen undrar jag varför händerna är i byxfickorna istället för i fickorna på bomberjackan, det är ju det som är det bästa med just dom jackorna!

Rent klädesmässigt så var det okej bara t-shirten eller vad det är stoppas in och byxorna dras upp lite lätt. Undantag finns såklart men jag anser att man bör se någorlunda proper ut vid offentliga sammankomster där man till synes är nykter.

I övrigt så blev jag lite glad av att se en stolle i denna mundering, tycker det är alldeles för lite folk som utmärker sig idag. Varken genom provokativ stil eller något speciellt iögonfallande.

Hur vill du själv kommentera människan i klippet alternativt mitt inlägg?
Citera
2019-12-02, 10:14
  #1616
Medlem
BlatteAudis avatar
Länge sen den här tråden var aktiv men behöver hjälp med en skinnheadvideo som förr fanns på youtube. Klippet hette "This is helsingborg" och var en dokumentär om ett gäng skinheads som hade ett sorts fort där. De hade något spelning (om man nu kan kalla det för att spela) och intervjua även "ledaren?" med en stor jävla swastikaflagga i bakgrunden. Tydligen låg fortet i närheten av Helsingborg. Någon som har mer info om gruppen som fanns där eller kanske tillochmed klippet? skulle vara tacksam för svar har letat efter denna guldklimp i år efter att den tog borts från tuben
Citera
2019-12-02, 11:13
  #1617
Medlem
Psoglavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlatteAudi
Länge sen den här tråden var aktiv men behöver hjälp med en skinnheadvideo som förr fanns på youtube. Klippet hette "This is helsingborg" och var en dokumentär om ett gäng skinheads som hade ett sorts fort där. De hade något spelning (om man nu kan kalla det för att spela) och intervjua även "ledaren?" med en stor jävla swastikaflagga i bakgrunden. Tydligen låg fortet i närheten av Helsingborg. Någon som har mer info om gruppen som fanns där eller kanske tillochmed klippet? skulle vara tacksam för svar har letat efter denna guldklimp i år efter att den tog borts från tuben

Tror jag vet vilket klipp du syftar på. Har för mig att det var en del av en tysk dokumentär. Vet inte var man kan hitta klippet, men gruppen som det rör sig om är Blood & Honour.
Citera
2019-12-02, 18:47
  #1618
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlatteAudi
Länge sen den här tråden var aktiv men behöver hjälp med en skinnheadvideo som förr fanns på youtube. Klippet hette "This is helsingborg" och var en dokumentär om ett gäng skinheads som hade ett sorts fort där. De hade något spelning (om man nu kan kalla det för att spela) och intervjua även "ledaren?" med en stor jävla swastikaflagga i bakgrunden. Tydligen låg fortet i närheten av Helsingborg. Någon som har mer info om gruppen som fanns där eller kanske tillochmed klippet? skulle vara tacksam för svar har letat efter denna guldklimp i år efter att den tog borts från tuben

Är det detta klipp du söker efter?

https://youtu.be/z7McEajx2dg?t=1891
__________________
Senast redigerad av InnesI 2019-12-02 kl. 18:52.
Citera
2020-02-15, 13:32
  #1619
Medlem
LagomLats avatar
Lite OT, men den här artikeln om ett högprofilerat brittiskt nazi skinhead är väldigt läsvärd.

https://www.bbc.com/news/magazine-25142557

LL
Citera
2021-02-11, 13:17
  #1620
Medlem
Bum1s avatar
Jag såg ett stort gäng skinheads med bomberjackor och kängor på resecentrum i Gävle i höstas. Någon som känner till mer om det gänget? Har inte sett så många skinnskallar på många, många år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback