Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-05-15, 23:21
  #1
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Jag skulle vilja ha lite tips på de billigaste möjliga flygbiljetterna till Barcelona eller Malaga nu i sommar. Jag är inte speciellt intresserad av priser över 2000kr, utan vill om möjligt ha det så nära tusenlappen (eller under) som möjligt, tur och retur. Skall tillägga att jag enbart är intresserad av själva flyget, hotel osv behövs ej.

Tacksam för svar!
Citera
2007-05-15, 23:35
  #2
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Jag skulle vilja ha lite tips på de billigaste möjliga flygbiljetterna till Barcelona eller Malaga nu i sommar. Jag är inte speciellt intresserad av priser över 2000kr, utan vill om möjligt ha det så nära tusenlappen (eller under) som möjligt, tur och retur. Skall tillägga att jag enbart är intresserad av själva flyget, hotel osv behövs ej.

Tacksam för svar!

Ryanair och Spanair brukar ha hyffsade priser från Nyköping respektive Arlanda, jag har ju ingen aning VARIFRÅN du ska åka. Senast jag åkte till Barcelona blev det Ryanair, pga bättre tidtabell, skilde dock inte mycket i pris. Kolla även med Sterling.

Det är bara dumt att citera priser eftersom de är färskvara. Gå in på bolagens respektive hemsidor och kolla själv.
Citera
2007-05-15, 23:51
  #3
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Ryanair och Spanair brukar ha hyffsade priser från Nyköping respektive Arlanda, jag har ju ingen aning VARIFRÅN du ska åka. Senast jag åkte till Barcelona blev det Ryanair, pga bättre tidtabell, skilde dock inte mycket i pris. Kolla även med Sterling.

Det är bara dumt att citera priser eftersom de är färskvara. Gå in på bolagens respektive hemsidor och kolla själv.
Kan tillägga att jag skulle resa från Stockholm i sådana fall. Har kollat in lite på sista minuten resor, men de verkar ju svindyra! ÄR det inte något lurt med Ryan Air förresten? Att man *tror* att man får resan billigt, men så är resan tillbaka (retur) svindyr istället?
Citera
2007-05-16, 00:26
  #4
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Kan tillägga att jag skulle resa från Stockholm i sådana fall. Har kollat in lite på sista minuten resor, men de verkar ju svindyra! ÄR det inte något lurt med Ryan Air förresten? Att man *tror* att man får resan billigt, men så är resan tillbaka (retur) svindyr istället?

Ryanairs priser är helt styrda av tillgång och efterfrågan båda vägarna. Jag har också upplevt att det är dyrare ena eller andra vägen, men kolla dagarna före och efter så finns det säkert billiga biljetter. De har rätt bra koll på vilka dagar folk verkligen vill åka, hehe.
Citera
2007-05-17, 10:44
  #5
Medlem
Sas har ju ibland billiga resor dit också.
Citera
2007-05-17, 12:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Kan tillägga att jag skulle resa från Stockholm i sådana fall. Har kollat in lite på sista minuten resor, men de verkar ju svindyra! ÄR det inte något lurt med Ryan Air förresten? Att man *tror* att man får resan billigt, men så är resan tillbaka (retur) svindyr istället?

News flash: Ryanair, Sterling och många andra flygbolag har dyra sista-minuten-resor. Ju tidigare man bokar, desto mindre behöver man punga ut.

För ett par veckor sen åkte jag till Barcelona med en Sterling-biljett jag hade köpt vid nyår. Den kostade en tusenlapp tur och retur.

Om jag idag vill boka en Sterling-biljett för att åka till Barcelona imorgon kostar det två tusenlappar. Så funkar det.

Det är inget lurt med Ryanair annat än att du måste ha tid och tålamod när du bokar för att lyckas pricka in de rätta dagarna då det är billigt. Returen behöver inte bli dyr om du planerar rätt.
Citera
2007-05-17, 13:33
  #7
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beabea
News flash: Ryanair, Sterling och många andra flygbolag har dyra sista-minuten-resor. Ju tidigare man bokar, desto mindre behöver man punga ut.

För ett par veckor sen åkte jag till Barcelona med en Sterling-biljett jag hade köpt vid nyår. Den kostade en tusenlapp tur och retur.

Om jag idag vill boka en Sterling-biljett för att åka till Barcelona imorgon kostar det två tusenlappar. Så funkar det.

Det är inget lurt med Ryanair annat än att du måste ha tid och tålamod när du bokar för att lyckas pricka in de rätta dagarna då det är billigt. Returen behöver inte bli dyr om du planerar rätt.
Hur billigt kan man då komma undan med om man åker med Ryan Air?
Citera
2007-05-17, 13:51
  #8
Medlem
z0ks avatar
boka din resa loooongt innan du ska oka.. annars for du aldrig tag po en billig billjett...

hotel finns under min seng... kostar bara 14.99€ / dag.
Citera
2007-05-17, 15:57
  #9
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0k
boka din resa loooongt innan du ska oka.. annars for du aldrig tag po en billig billjett...

hotel finns under min seng... kostar bara 14.99€ / dag.
Hur långt är långt ungefär?

Vad är det billigaste man kan komma undan, mellan tummen och pekfingret? (OBS: Jag är nu enbart intresserad av själva flygresan, tur och retur).
Citera
2007-05-17, 16:07
  #10
Medlem
De är ju bara gå in ock söka men här är ett exempel...

Avgår: Stockholm S. Skavsta (NYO) , tor 31 Maj 07
Anländer: Barcelona Girona (GRO), tor 07 Jun 07
1 vuxen; Total flygkostnad(inkl. skatt): 900kr
Citera
2007-05-17, 18:01
  #11
Medlem
oveoves avatar
Jag bokade nyss flyg till Barcelona från Malmö i Juli med Ryan, gick på runt 1000kr ToR.
Citera
2007-05-17, 23:08
  #12
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex1987
De är ju bara gå in ock söka men här är ett exempel...

Avgår: Stockholm S. Skavsta (NYO) , tor 31 Maj 07
Anländer: Barcelona Girona (GRO), tor 07 Jun 07
1 vuxen; Total flygkostnad(inkl. skatt): 900kr
Så är 900kr det mesta som det går att pressa ner priserna till? Kan någon bräcka detta?
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f487543

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback