2007-05-15, 19:31
Förord
Om någon har saknat mig på forumet de senaste veckorna, så beror det på trippen: den här gången tog jag mig verkligen vatten över huvudet, fick för mycket av det goda och funderade därför nästan på att sluta knarka; men slutligen har jag väl blivit mig själv igen och insett det tomma och innehållslösa i ett liv utan droger.
Inmundigade substanser
Alkohol (3 st. Mariestads 2,8)
Amfetamin (1 g.)
Theralen (1 pipett)
Dag I
Tidig söndag: En lång, inledande startsträcka
Jag steg upp och knäckte en Mariestads 2,8 och käkade litet frukost, rökte en cigarett och drack ett par koppar starkt kaffe, pluggade litet och väntade bara på morgondagens ankomst, eftersom jag dels hade svamp kvar och dessutom dagen till ära inhandlat tre tabletter 2C-T-4, vars kemiska formel står att läsa inom spoilers för att inte förstöra upplevelsen för den kemikunnige, som annars bara hade kunnat tolka 2C-T-4 som ännu en psykedelisk RC.
2,5-dimetyoxy-4-(i)-propyltiofenetylamin
Nu är visserligen 2C-T-4 en psykedelisk RC, men jag ville inte få läsaren att känna sig fullt så dum, som jag gjorde vid första anblicken av denna bokstavssoppa: något som för övrigt tycks vara symptomatiskt för Kalle Anka-droger och övriga icke ännu narkotikaklassade substanser; gamla pålitliga droger har namn med klang och en lätt behaglig rullning över tungan.Smaka på tjack! Det låter som en vederkvickande örfil i ansiktet på en somnande lastbilschaffis.
Smaka sedan på "2C-T-4"...
Hur som helst skall jag inte uppehålla mig alltför mycket vid ovidkommande detaljer, även om jag föresatt mig att bättre rapportera mina känslor och funderingar i samband med trippen, eftersom den senaste rapporten visserligen fått god kritik av flertalet läsare, men på de punkter den kritiserats, ansetts vara föga psykedelisk.
Efter att ha reflekterat onödigt länge över drogens (= 2C-T-4) yttre karakteristika (varibland kan nämnas tabletternas ringa storlek) knäckte jag ännu en folköl och gick ut för att röka.
Kort sagt hade jag tråkigt i väntan på ett bättre sinnestillstånd och sysselsatte mig som (miss-)brukligt med drogrelaterade funderingar.
Låt oss snabbspola till det intressanta partiet.
Söndag kväll kl. 19: jag inhandlar en gubbe tjack av ett lyckligt misstag (vilket åsyftar omständigheterna snarare än säljaren)
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomanns flashback
Jag beger mig vid 19-tiden till den påtänkte och kommer efter en stunds vandring fram till hans enkla boning, för att inte säga ruckel eller hydda, där persiennerna är neddragna och målarfärgen flagnar. Ringklockan ger inte ifrån sig något ljud och ingen öppnar dörren. Jag börjar därför traska hemåt igen, men kommer att tänka på detta halvt bortglömda men icke desto mindre gynnsamma faktum: jag har snubbens nummer i telefonboken! Jag slår snabbt en signal och hoppas på ett svar. Mycket riktigt svarar han. Rösten är högre och klenare i min telefonen än i mitt minne och den verkar märkligt nog känna igen mig.
Nå. Mannen närmade sig långsamt dörren från insidan och öppnade densamma med en trött rörelse. Han släppte in mig och jag tog artigt av mig skorna och kom därvid att tänka på den för överklassen utmärkande vanan att klampa omkring med skor i eget och andras hem, precis som poliser och annat pack, innan jag följde med mannen, som till följd av mina långsamma rörelser (vilka för övrigt förtjänat mig titeln Norra Europas Långsammaste Narkoman av min f. d. kran) redan skyndat före mig in i ett inrökt rum med en autentisk atmosför -- en aura av knarkarkvart --, där jag slog mig ned i en nedsutten fåtölj och tände en cigarett. Jag drog ett halsbloss och därmed också ett djupt andetag för att liksom ta sats inför min fråga, som jag ännu inte riktigt hade formulerat. Jag dröjde en stund och frågade så bara: "Har du något att sälja?"
"Njae", svarade han. "Det beror på."
Jag efterfrågar nu i första hand opiater och i andra hand flödder. "Näe", beklagade han, men sedan förbyttes den nedslående tonen i hoppfull förväntan. "Men jag har pulver! Vill du köpa en gubbe?"
"Ja", genmälde jag stelt men bekräftande och plockade genast upp plånboken. "Hur mycket vill du ha för det?"
"Jag vill inte göra någon förtjänst på det, så jag säljer inte dyrare än jag köpte", menade han och angav därefter den för breddgraden godtagbara summan av 300:-, vilken såsom tre glada Linné-porträtt beslöt sig att flytta från min plånbok till ett trångbott område under hans blottade skumgummimadrass. Vilken härlig oldskool-stil att förvara pengarna i madrassen!
Den f. d. ägaren till tre gram tjack och --, sedan nattens punderier (under vilka han kommit sig för att till och med tvätta håret, vilket enligt honom var att räkna som ett helt dagsverke), -- numera ägare till omkring 2,3 gram tjack började att med tesked och ögonmått beräkna ungefär ett gram, "hellre mer än mindre", tillade han, för mitt vidkommande och avnjutande, och för vars skull och i brist på fler påsar jag nu vikit ett amsterdamkuvert av ett bankomatkvitto. En tvångstanke hindrar mig för övrigt att skriva om den här alldeles särskilt röriga meningen, men jag gjorde alltså ett amsterdamkuvert och han gav mig ett gram i detta.
"Vänd inte texten inåt, den innehåller bly", påtalade mannen med 500 preparat och 20 års missbruk på meritlistan. Jag lydde hans råd, men jag hade inte tänkt spara länge på det där pulvret och texten torde inte nötas så fort.
Hur som helst lät jag inte tjacket vänta länge, innan jag beslöt mig först för att smaka på pulvret, som i kontakt med munnen gav ifrån sig en förtroendeingivande beska, och sedan för att hacka upp ett par linor av detta. Proceduren utfördes med hjälp av ett par plastkort från plånboken (för den intresserade kan nämnas presentcheckar på bio).
Det under stress och iver slarvigt utförda arbetet resulterade i två av de fulaste linorna, som någonsin skådat dagens ljus, i den mån detta nu kvällstid inträngde genom nedfällda persienner i en sliten kvart. Jag öppnade plånboken och vägde mellan en tjuga och ett bankomatkvitto, innan jag beslöt mig att rulla ett snortrör av det senare. Jag vill nämligen dels för effektens skull föra snortröret en bit in i huvudet via näsan och dels för pengarnas skull inte med snor kladda ned värdefullt bomullspapper försett med tryck av landets förmenta storheter. ¨
Till följd av mitt bristfälliga hantverk lät effekten vänta på sig, men snart nog började ändå armar och ben värmas med syrerikt blod, som kom att blåsa upp dem, som vore jag en ballongfigur. Axlarna drog sig mot öronen, armbågarna började peka utåt, och i magen begynde ett bekant tryck att göra sig påmint, varvid jag kom att tänka på en textrad i låten Amphetamine Addiction (Zero Boys): "It's a pain and it's in my stomach"
?