Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-02, 21:51
  #889
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Anna Koka 5 Ägg Jag är Värd i Huset/ Philemon Arthur and The Dung -
Om Ni Tycker Jag Undviker Er
https://youtu.be/2CAqub-lNwc?si=vsKUym0akF72FQq6

Anna Koka 5 Ägg Jag är värd i Huset / Philemon Arthur & The Dung -
Jag Vill Va i Fred

https://youtu.be/M4i1Qud-s78?si=paSMjCqCHEPlNks8

"Det visar sig efter många år och visst tvivel. Bröderna Mats och Rolf Svensson är Philemon Arthur & The Dung. Avslöjandet skedde under konserten med Anna Koka 5 Ägg Jag är Värd i Huset på Fasching lör 30 september 2023."

De verkar fortfarande hävda att det är dom bröderna Mats och Rolf Svensson från Anna Koka 5 Ägg Jag är Värd i Huset som är Philemon Arthur & The Dung

Det tror vi inte på. Som tidigare nämnts så är det kanske inte helt otroligt att de däremot på något sätt är bekanta med PAATD, eller kanske rent av släkt. Någon form av musikalisk samarbete vid något tillfälle går kanske inte heller att utesluta.

Skrev tidigare att bröderna Svensson förekommer i filmen "Orkestern utan ansikte", en film som "söker sanningen" bakom PAATD. Filmen är från 2010, alltså 12 år innan bröderna Svensson officiellt kom med sin insinuering att de ev. är PAATD. Kan måhända tolkas som en indikation på att det iaf ligger något bakom det hela.
Citera
2023-10-02, 22:02
  #890
Medlem
godajordgubbars avatar
Den obskyra, skånska proggruppen Anna Koka 5 Ägg Jag Är Värd i Huset återförenades i fjol efter 47 år. I helgen gjorde de en bejublad spelning i Stockholm. Daniel och Katherine pratade med sångaren Rolf Svensson, som varken dementerade eller bekräftade om han och hans bror står bakom det hemliga och kultförklarade bandet Philemon Arthur and the Dung, men antydde att det kanske skulle vara så....

https://sverigesradio.se/avsnitt/all...det-som-snalar
Citera
2023-10-13, 15:23
  #891
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godajordgubbar
Den obskyra, skånska proggruppen Anna Koka 5 Ägg Jag Är Värd i Huset återförenades i fjol efter 47 år. I helgen gjorde de en bejublad spelning i Stockholm. Daniel och Katherine pratade med sångaren Rolf Svensson, som varken dementerade eller bekräftade om han och hans bror står bakom det hemliga och kultförklarade bandet Philemon Arthur and the Dung, men antydde att det kanske skulle vara så....

https://sverigesradio.se/avsnitt/all...det-som-snalar

Eftersom jag känner PAATD kan jag bara säga att Anna kokar 5 ägg inte har nånting med dem att göra. De renommésnyltar rätt hårt och rider på den vågen medvetet, men det är fel bröder.
Dessutom är de lite för unga, och från fel del av Skåne.
De verkliga brorsorna vill inte synas, och det har inte med något annat att göra än att de är blyga.
Idag har folk svårt att förstå det, när så många vill synas och bli kända men där skiljer sig de verkliga Phaatd från mängden. Och de är för övrigt inte inte ett dugg kända - vare sig som brorsor Wiehe eller Risken finns heller. Troligtvis kommer de ta sina hemliga identiteter med sig i graven.
Citera
2023-10-14, 10:19
  #892
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonkenHolmes
Eftersom jag känner PAATD kan jag bara säga att Anna kokar 5 ägg inte har nånting med dem att göra. De renommésnyltar rätt hårt och rider på den vågen medvetet, men det är fel bröder.
Dessutom är de lite för unga, och från fel del av Skåne.
De verkliga brorsorna vill inte synas, och det har inte med något annat att göra än att de är blyga.
Idag har folk svårt att förstå det, när så många vill synas och bli kända men där skiljer sig de verkliga Phaatd från mängden. Och de är för övrigt inte inte ett dugg kända - vare sig som brorsor Wiehe eller Risken finns heller. Troligtvis kommer de ta sina hemliga identiteter med sig i graven.
Märkligt hur välkända dessa blyga och hemlighetsfulla herrar ändå verkar vara hos flashbackfolket

Ett litet urval av andra:
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Jag VET vilka det är.
Citat:
Ursprungligen postat av Thore Thinner
Jag vet vilka dom är
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Kusiner. Inte bröder.
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jag vet mycket väl vilka som gömmer sig bakom maskerna
Citera
2023-10-14, 16:45
  #893
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pynch
Märkligt hur välkända dessa blyga och hemlighetsfulla herrar ändå verkar vara hos flashbackfolket

Ett litet urval av andra:

Jag vet inte alls vilka de är.
Citera
2023-10-15, 18:58
  #894
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pynch
Märkligt hur välkända dessa blyga och hemlighetsfulla herrar ändå verkar vara hos flashbackfolket

Ett litet urval av andra:

Många mytomaner finns det.
Citera
2023-11-07, 21:36
  #895
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pynch
Märkligt hur välkända dessa blyga och hemlighetsfulla herrar ändå verkar vara hos flashbackfolket

Ett litet urval av andra:


Kan inte uttala mig om de andra här men jag känner dem personligen och det är inte detta band.
Dessutom är det så att de är totalt ointresserade av uppmärksamhet, de är närmast blyga
och skulle aldrig vare sig spela live eller insinuera att det är PAATD.
Anna kokar använder dem som PR-trick, rätt fånigt men det är väl deras chans att
bli omskrivna.
Citera
2023-11-10, 03:28
  #896
Medlem
Ofdrykkjas avatar
De två bröderna från Anna Koka är INTE personerna bakom Philemon, och det vet jag från jävligt säkra källor.

Sorry om jag slog sönder någons önsketänk om det det skulle vara dom, men tänk efter lite?
Philemon har alltid velat vara anonyma, varför skulle dom "komma ut" nu helt plötsligt bara för ett annat proggband gjorde en cover? Det handlar mer om PR från Anna Kokas sida.
Citera
2023-11-12, 06:21
  #897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Sorry om jag slog sönder någons önsketänk om det det skulle vara dom, men tänk efter lite?
Philemon har alltid velat vara anonyma, varför skulle dom "komma ut" nu helt plötsligt bara för ett annat proggband gjorde en cover?
Det har vi ju tagit upp i tråden. Efter ett helt liv som anonyma börjar de på gamla dagar filosofera över att de varit Sveriges kultigaste kultband utan att få någon officiell cred för det. Samhället och deras situation har ju förändrats ganska markant sedan de gjorde skivorna för typ ett halvsekel sedan. Inte alls omöjligt att de till slut vill få fram att: "Det VAR faktiskt vi som gjorde det här!"

Sedan har vi också det MINST sagt märkliga i att några som inte alls är PAATD skulle kliva fram och påstå sig vara det! Ännu konstigare att det isf är musikkollegor från Skåne! Borde vara rena rama helgerånet i de kretsarna att ta åt sig äran för PAATD.
Är det hela nå´t slags skämt i klassisk PAATD-anda då? Tja, kanske det. Men det måste nästan innebära att bröderna Svensson känner PAATD riktigt väl och är med på att ta spekulationerna om att de verkligen är PAATD.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback